Movienight(s) 7

I love you Phillip Morris Inte så roligt som man tror att det ska vara när Jim Carey är med, men ändå underhållande. Steven har fru&dotter. Är med om en bilolycka. Inser att livet är för kort för att leva i en lögn. Lämnar frun och börjar leva som öppet homosexuell. Bitvis så man tror man behöver en insulinspruta, bitvis lite.. töntigt. Lite fördomsfullt. Lite överdrivet. Men det är väl så det ska vara på film. Hmm. Jättebra att tag, jätterörig lite senare.

Toy Story 3 Uppföljare. Tecknad uppföljare. Råkade till och med se den dubbad, så jag missade Tom Hanks. Vill minnas att jag gillade den första. Vill minnas att jag har sett den andra. Vill glömma att den här finns. Akta er för den ondskefulla rosa nallen! Andy har växt upp och ska iväg till collage, varpå Woody och gänget (av misstag) doneras till ett dagis.

Black Swan Queen Amidala dansar balett? Med personlighetsklyvningar. Eller är allt en ondskefull konspiration planerad av Jackie från That 70s Show? Nina får rollen som Odette/Odile i Svansjön, men allt går utför när hon tränar för att bli den Svarta Svanen. Inte så fokuserad på själva dansen som jag hade förväntat mig. Fängslande handling, jobbig mamma, jobbig dansinstruktör.

Megamind En animerad film med Crazy Train i sitt soundtrack är en animerad film jag vill se. Megamind är en superskurk som alltid slåss mot superhjälten Metroman, ända tills han en dag lyckas döda honom. Då inser han att det inte är så kul att vara ond om ingen försöker stoppa en. Förutsägbar, klichéartad, något av en rip-off på Stålmannen, but I like it.

Inception
En dröm i en dröm i en dröm som är en dröm? Man förstår inte allt som händer, men man kan ändå inte slita blicken ifrån det. Cobb är mästare på att ta sig in i andras drömmar och sno information, men nu får han i uppdrag att göra den direkta motsatsen. Något som alla tror är omöjligt. Istället för att hämta ut information, ska han plantera in den. Den här filmen fascinerar mig något otroligt, och lämnar mig med ett stark behov av att lyssna på "Non, je ne regrette rien".


Kommentarer
Postat av: Sara

Erkänn att man får versen från musikstycket från "Svansjön" på huvudet efter att ha "Black swan"?

=P

2011-01-25 @ 16:56:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0