Nyårslista + That Thing Called "Christmas"

w00t? Nyårsafton? Idag? Det var ju sommar nyss, vart tog hösten vägen?

Anyway. Med uppskattningsvis 2,5 timmar kvar av 2009 så är det hög tid att göra årets nyårslista, men först tänkte jag sammanfatta årets jul.

Som de flesta säkert har märkt vid det här laget så har jag i år införskaffat en "Bah, humbug!"-inställning när det kommer till jul. Jag har överhuvud taget icke julpyntat. (Om man nu inte räknar med att jag har förflyttat min porslinskatt med tomteluva från katthyllan till skrivbordet.) Jag inhandlade julklappar till exakt 3 personer och mottog julklappar från fem. (Slightly miscalculated on my part..)

Julklappar, ja. Borde man skriva om det? Jag fick iaf allt jag önskade mig. (Kan ha med att göra att jag bara önskade mig 3 saker..) Utöver saker jag önskade mig fick jag även bl. a. finsk vodka (nu var du rolig va, Rebus?) och Richard Morgan's "The Steel Remains." Med andra ord är jag nu stolt ägare till mitt andra exemplar av äkta, tryckt och utgiven slash. Och inte bara det, det är även fantasy! Och första delen i en trilogi. *förutser många kvällars dreglande*

On with the Nyårslista då.


1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Drack absint. Aningen meningslöst i så liten mängd, men ändå.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Ooja, båda.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Njae, ett par bekanta iaf.

4. Dog någon som stod dig riktigt nära?
*shudders* Nej..

5. Vilka länder besökte du?
Sverige, (duh) Danmark och Bulgarien.

6. Är det något du saknar år 2009 som du vill ha år 2010?
En tredubbel månadslön.

7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?
Eeh.. 7 februari? Vet inte varför det har fastnat. Det var den dagen jag lovade att jag skulle sluta dricka öl. (Eller, det var väl den 8e jag lovade det, men det var den 7e som var anledningen..)

8. Vad var din största framgång 2009?
Jag har blivit medlem på LJ. Yay!! Har även börjat min träning inför Vättern. (Som jag borde ha gjort 2008, men det ska vi inte prata om..)

9. Största misstaget?
Inget..? Eller så har jag förträngt det.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Nja, man får väl alltid ett släng av lungsot på vintern tack vare nattskiftet, men inget allvarligt.

11. Bästa köpet?
Mina efterlängtade Converse!! *växer upp* Min crosstrainer. Eller möjligen Bulgarien-resan.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Bulgarien. (Läs: sprit.)

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Förhoppningsvis.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?
Eeh.. Hold on, Casey..? Eller något med Fall Out Boy kanske.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Ledsnare.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Sökt jobb.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Undvikit att söka jobb?

18. Hur ska du tillbringa julen?
*facepalm* Var på julmiddag hemma hos mormor på julafton och hos äldsta brodern på juldagen.

19. Blev du kär under 2008?
Nej.

20. Favorittidning?
Dagens Nyheter.

21. Favoritprogram på TV?
The Tonight Show with Conan O'Brien.

22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Nej, hatar oftast inte folk.

23. Bästa boken du läste i år?
Attans, inte hunnit läsa min nya slash-bok. Så får väl hänvisa till Fingersmith då. Femme-slash, det går det också.

24. Största musikaliska upptäckten?
Fall Out Boy.

25. Något du önskade dig och fick?
Julklappar?

26. Något du önskade dig men inte fick?
Hmm, säkert någon gång.

27. Årets bästa film?
Vill säga The Hangover, men Avatar har satt sig fast i mitt huvud och vägrar lämna mig ifred..

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?
Drack wine spritzer, åt fruktsallad och vann pengar på trisslotterna jag fick. Dagen efter var jag vid Skiren och grillade + kubbade +badade + pokrade.

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ett bättre jobb med högre lön. Och ja, jag är ytterst materialistisk.

30. Vad fick dig att må bra?
Hm, det borde jag ju ha ett svar på. Ah, well..

31. Vilken kändis var du mest sugen på?

Hm, do I dare answer this? Det är inte mitt fel, Pride & Prejudice har skadat mig..

32. Vem saknade du?
Rebus, som av någon outgrundlig anledning känner sig tvingad att bo alldeles för långt bort. Och så hjälper det ju inte att jag inte har pengar över till att ta tåget ner.

******

Mindre än 2 timmar kvar på detta år. Nu är frågan om jag ska spendera dom på att ha öl-provning, eller om jag ska göra något mer produktivt. Som att läsa slash och spela mahjong. We shall see. Ska iaf hålla ett samtal med min Lindor-kartong. Möjligen i samband med ett parti mahjong.

******

And I wish you all a Crappy New Year!!

¸¸.•*¨*•♫♪Gott Nytt År♪♫•*¨*•.¸¸

¸¸.•*¨*•♫♪ Grått Nytt Hår♪♫•*¨*•.¸¸


(Pick one, I really couldn't care less.)

Google meme

Q: Type in "[your name] needs" in the Google search.
A: Zara needs 250000 for an Enchanted Faerie.
(Vf har jag en känsla av att jag har hört det förut..?)


Q: Type in "[your name] looks like" in Google search.
A: Zara looks like a big cheh cheh… and wow!
(Wow, indeed.)


Q: Type in "[your name] says" in Google search.
A: 'I've always wanted to go to Australia,' Zara says. 'It has beaches.'
(Ja, för stränder finns ju inte på närmare håll..)


Q: Type in "[your name] wants" in Google search.
A: Zara wants her pet caterpillar to perform in a very special circus.
(Han är riktigt duktig också.)


Q:Type in "[your name] does" in Google search.
A: Zara does Givenchy.
(Of course she does. Wait, who's Givenchy?!?)


Q: Type in "[your name] hates" in Google search.
A: Zara hates u coz ur gayyyyyyyyyyyy!!
(WTH? *coughhypocritecough*)


Q: Type in "[your name] asks" in Google search.
A: Normally, Zara asks for your consent in writing, but in some circumstances, we may accept your oral consent.
(Oral will suffice. Consent, oral consent, I meant to say..)


Q: Type in "[your name] likes " in Google search.
A: Zara likes to sit with her legs opened wide, and has just recently learnt that a boy's petpet (reproductive organ) is called “penis.”
(*Intresseklubben antecknar* Kan ju vara bra att veta någon gång.)


Q: Type in "[your name] eats " in Google search.
A: We were there for two minutes, at which point Zara eats a cashew nut. Five minutes later Zara erupts in a huge rash and starts coughing and spluttering.
(Jag säger ju att jag är allergisk mot nötter, men ingen tror mig.)


Q: Type in "[your name] wears " in Google search.
A: Zara wears a box.
(Det ultimata beviset på hur lite jag bryr mig om mode.)


Q: Type in "[your name] was arrested for" in Google Search.
A: Inga resultat hittades.
(In your face.)



Q: Type in "[your name] loves" in Google Search.
A. Zara loves her pink undies.
(Haha, jag har ett par, och alla måste påpeka det..)

Googla bilder (frågelista)

Googla:
(regel: Du måste ta den tionde bilden på första sidan!)

Ditt förnamn



Ditt efternamn




Hela ditt namn




År du föddes



Månad du föddes



Datumet du föddes




Skola du går (gick) i



Det du drack senast



Det du åt senast



Är det bara jag som tycler det är roligt att 2 av bilderna kommer från den här sidan? Bara jag? Okay then..

Och bara så ni vet så har jag aldrig i mitt liv druckit Fun Light Apelsin, vet inte vart den kom ifrån.

WTH..? Rolig berättelse.

Hej jag heter Zara, men folk brukar kalla mig för homo.
Naken-Janne är min idol, lite grann i alla fall. Men Lill-Babs äger.
Syrran satt på bussen och onanerade tillsammans med klasskompisarna som förhindrade växthuseffekten.
Men jag får stånd i kyrkan.
Hej då.



(I am in no way responsible for this)

Skriv din egen berättelse!!

Filmer.

SUPPOSEDLY if you've seen over 85 movies, you have no life.

( ) Rocky Horror Picture Show
(x) Grease
(x) Pirates of the Caribbean
(x) Pirates of the Caribbean 2: Dead Man's Chest
(x) Boondock Saints
(x) Fight Club
(x) Starsky and Hutch
(x) Neverending Story
( ) Blazing Saddles
( ) Airplane
Total: 7

(x) The Princess Bride
( ) AnchorMan
( ) Napoleon Dynamite
( ) Labyrinth
( ) Saw
( ) Saw II
( ) Saw III
( ) White Noise
( ) White Oleander
( ) Anger Management
(x) 50 First Dates
(x) The Princess Diaries
(x) The Princess Diaries 2: Royal Engagement
Total so far: 11

(x) Scream
(x) Scream 2
(x) Scream 3
(x) Scary Movie
(x) Scary Movie 2
(x) Scary Movie 3
( ) Scary Movie 4
(x) American Pie
(x) American Pie 2
(x) American Wedding
(x) American Pie Band Camp
Total so far: 21

(x) Harry Potter 1
(x) Harry Potter 2
(x) Harry Potter 3
(x) Harry Potter 4
(x) Resident Evil 1
( ) Resident Evil 2
(x) The Wedding Singer
( ) Little Black Book
(x) The Village
(x) Lilo & Stitch
Total so far: 29

(x) Finding Nemo
( ) Finding Neverland
(x) Signs
(x) The Grinch
(x) Texas Chainsaw Massacre
( ) Texas Chainsaw Massacre: The Beginning
(x) White Chicks
(x) Butterfly Effect
(x) 13 Going on 30
(x) I, Robot
(x) Robots
Total so far: 38

(x) Dodgeball: A True Underdog Story
( ) Universal Soldier
(x) Lemony Snicket: A Series Of Unfortunate Events
(x) Along Came Polly
(x) Deep Impact
( ) KingPin
( ) Never Been Kissed
(x) Meet The Parents
(x) Meet the Fockers
( ) Eight Crazy Nights
( ) Joe Dirt
(x) King Kong
Total so far: 45

(x) A Cinderella Story
(x) The Terminal
(x) The Lizzie McGuire Movie
( ) Passport to Paris
( ) Dumb & Dumber
( ) Dumber & Dumberer
(x) Final Destination
(x) Final Destination 2
( ) Final Destination 3
(x) Halloween
(x) The Ring
(x) The Ring 2
( ) Surviving X-MAS
(x) Flubber
Total so far: 54

( ) Harold & Kumar Go To White Castle
( ) Practical Magic
( ) Chicago
(x) Ghost Ship
(x) From Hell
(x) Hellboy
( ) Secret Window
( ) I Am Sam
(x) The Whole Nine Yards
(x) The Whole Ten Yards
Total so far: 59

(x) The Day After Tomorrow
( ) Child's Play
( ) Seed of Chucky
(x) Bride of Chucky
(x) 10 Things I Hate About You
( ) Just Married
( ) Gothika
( ) Nightmare on Elm Street
( ) Sixteen Candles
(x) Remember the Titans
(x) Coach Carter
( ) The Grudge
( ) The Grudge 2
(x) The Mask
( ) Son Of The Mask
Total so far: 65

( ) Bad Boys
(x) Bad Boys 2
( ) Joy Ride
(x) Lucky Number Sleven
(x) Ocean's Eleven
(x) Ocean's Twelve
( ) Bourne Identity
( ) Bourne Supremecy
( ) Lone Star
( ) Bedazzled
( ) Predator I
( ) Predator II
( ) The Fog
(x) Ice Age
(x) Ice Age 2: The Meltdown
( ) Curious George
Total so far: 71

(x) Independence Day
( ) Cujo
( ) A Bronx Tale
( ) Darkness Falls
( ) Christine
(x) ET
( ) Children of the Corn
(x) My Bosses Daughter
(x) Maid in Manhattan
(x) War of the Worlds
(x) Rush Hour
(x) Rush Hour 2
Total so far: 78

( ) Best Bet
(x) How to Lose a Guy in 10 Days
(x) She's All That
(x) Calendar Girls
(x) Sideways
(x) Mars Attacks
( ) Event Horizon
(x) Ever After
(x) Wizard of Oz
(x) Forrest Gump
( ) Big Trouble in Little China
(x) The Terminator
(x) The Terminator 2
(x) The Terminator 3
Total so far: 89

(x) X-Men
(x) X2
(x) X-Men: The Last Stand
(x) Spider-Man
(x) Spider-Man 2
(x) Sky High
( ) Jeepers Creepers
( ) Jeepers Creepers 2
(x) Catch Me If You Can
(x) The Little Mermaid
(x) Freaky Friday
(x) Reign of Fire
( ) The Skulls
( ) Cruel Intentions
( ) Cruel Intentions 2
(x) The Hot Chick
(x) Shrek
(x) Shrek 2
Total so far: 102

( ) Swimfan
( ) Miracle on 34th street
( ) Old School
( ) The Notebook
(x) K-Pax
(x) Krippendorf's Tribe
( ) A Walk to Remember
( ) Ice Castles
( ) Boogeyman
(x) The 40-year-old-virgin
Total so far: 105

(x) Lord of the Rings Fellowship of the Ring
(x) Lord of the Rings The Two Towers
(x) Lord of the Rings Return Of the King
(x) Indiana Jones and the Raiders of the Lost Ark
(x) Indiana Jones and the Temple of Doom
(x) Indiana Jones and the Last Crusade
Total so far: 111

( ) Baseketball
( ) Hostel
( ) Waiting for Guffman
( ) House of 1000 Corpses
( ) Devils Rejects
(x) Elf
(x) Highlander
( ) Mothman Prophecies
(x) American History X
( ) Three
Total so Far: 114

( ) The Jacket
(x) Kung Fu Hustle
( ) Shaolin Soccer
( ) Night Watch
(x) Monsters Inc.
(x) Titanic
(x) Monty Python and the Holy Grail
( ) Shaun Of the Dead
( ) Willard
Total so far: 118

( ) High Tension
( ) Club Dread
(x) Hulk
( ) Dawn Of the Dead
(x) Hook
(x) Chronicle Of Narnia The Lion the Witch and the Wardrobe
( ) 28 days later
( ) Orgazmo
( ) Phantasm
(x) Waterworld
Total so far: 122

( ) Kill Bill vol 1
( ) Kill Bill vol 2
(x) Mortal Kombat
( ) Wolf Creek
(x) Kingdom of Heaven
( ) The Hills Have Eyes
( ) I Spit on Your Grave aka the Day of the Woman
( ) The Last House on the Left
( ) Re-Animator
( ) Army of Darkness
Total so far: 124

( ) Star Wars Ep. I The Phantom Menace
( ) Star Wars Ep. II Attack of the Clones
( ) Star Wars Ep. III Revenge of the Sith
( ) Star Wars Ep. IV A New Hope
( ) Star Wars Ep. V The Empire Strikes Back
( ) Star Wars Ep. VI Return of the Jedi
( ) Ewoks Caravan Of Courage
( ) Ewoks The Battle For Endor
Total so far: 124

(x) The Matrix
(x) The Matrix Reloaded
(x) The Matrix Revolutions
( ) Animatrix
( ) Evil Dead
( ) Evil Dead 2
( ) Team America: World Police
( ) Red Dragon
(x) Silence of the Lambs
( ) Hannibal

Total movies: 128


Jag har aldrig påstått att jag har ett liv..

Bloglovin, for no apparent reason.

Följ min blogg med bloglovin

Or not. Whatever.


***VARNING för överdrivet användande av frågelistor***

Lista

5 böcker du gillar:
* Harry Potter
* Goda Omen
* Liftarens Guide till Galaxen
* Eragon
* En blomma i Afrikas öken

5 filmer du gillar:
* Stolthet och Fördom
* En Riddares Historia
* Constantine
* Armageddon
* Ocean's Eleven

5 teveserier du gillar:
* Doctor Who
* Torchwood
* Grey's Anatomy
* Stargate
* Vänner

5 band du gillar:
* Nightwish
* Nordman
* Roxette
* Within Temptation
* Fall Out Boy

5 låtar du gillar:
* Summer Wine, Ville Valo & Natalia Avelon
* Black Velvet, Alannah Myles
* I Don't Care, Fall Out Boy
* The Last Unicorn, America
* Poison, Alice Cooper

5 killnamn du gillar:
* Elton
* Holland
* November
* Harry
* Herman

5 tjejnamn du gillar:

* Saga
* Imra
* Ylva
* Mikaela
* Mathéa

5 färger du gillar:
* Svart
* Silver
* Grått
* Grönt
* Rött

5 maträtter du gillar:

* Lasagne
* Currygryta
* Tacos
* Ugnsstekt falukorv med senapssås
* Paella

5 drycker du gillar:

* Russian Earl Grey
* Scweppes Bitter Lemon
* Cube Sour
* Tranbärsjuice
* Asti Cinzano

5 sorters godis du gillar:

* Choklad
* Choklad
* Choklad
* Choklad
* Kexchoklad

5 favoritkaraktärer:
* Draco Malfoy
* Shane McCutcheon
* Chandler Bing
* Captain Jack Harkness
* Captain Jack Sparrow

5 djur du gillar:

* Katter
* Illrar (i teorin)
* Marsvin
* Drakar..?
* Tigrar

5 kända personer du gillar:
* Conan O'Brien
* Angelina Jolie
* Bruce Willis
* Keira Knigthley
* Magnus Betnér

5 länder du vill åka till:

* Nya Zeeland
* Mexiko (Chitchén Itzá)
* Italien
* Kenya/Zanzibar/Tanzania/Sydafrika (safari)
* Irland

48 blandade frågor

Because I am the uncrowned Queen of question memes.


1. Var hittade du den här listan?
Listboxen.
2. Var är dina föräldrar födda? Den ena i Kitee och den andra i Östergötland någonstans, tror jag.
3. Vad är det senaste du installerade på datorn? GIF Construction Set Professional 3
4. Vilken är din favoritrestaurang? Är jag konstig om jag inte gillar restauranger?
5. När badade du i en pool senast? Räknas badtunna? I så fall var det 11 dagar sedan.
6. Har du varit med i någon skolpjäs? Nej.
7. Hur många barn vill du ha? *shudders*
8. Vilken musikstil tycker du mest illa om? Rap
9. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet? Har inte funderat så mycket, men det blir väl samma som sist.
10. Vad har du för TV-kanaler? Orka rabbla.. Har kabel-tv.
11. Har du åkt moped någon gång? Jasp.
12. Har du busringt någon gång? Jasp.
13. Har du fått felparkeringsböter? Nej, jag parkerar väl aldrig fel?
14. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm? Har inte, nej. Men kan tänka mig, ja. Båda.
15. Vilken är den plats längst bort som du har besökt?
Hmm, Baltimore är längre bort än NY väl..?
16. Har du en egen trädgård? Nej, bor på tredje våningen så..
17. Vilken är din favorit bland tecknade serier? Räknas Nemi?
18. Kan du alla orden i nationalsången? Borde jag väl kunna, men orkar inte tänka efter just nu.
19. Badkar eller duschkabin? Inget, tro det eller ej.
20. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden? The Hangover.
21. Favoritpizza? Vesuvio.
22. Chips eller popcorn? Doritos.
23. Vilken färg på läppstift använder du? Lypsyl..?
24. Har du rökt jordnötsskal någon gång?
Hahaha, nej. Men nu känner jag mig fan sugen.
25. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling? Nej.
26. Apelsin- eller äppeljuice? Tranbär.
27. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni? Som sagt, gillar inte restauranger så det var ett tag sedan.. Borde varit Sara och möjligen kycklingfilé.
28. Favoritchoklad? Lindt Excellence Chili.
29. När röstade du senast? EU-valet.
30. När åt du en hemodlad tomat sist? Aldrig.
31. Har du vunnit en prispokal någon gång?
Nej.
32. Är du bra på matlagning? Om jag vill.
33. Klarar du att tanka själv? Ja, men oftast lurar jag någon annan till att göra det.
34. Har du beställt något från TVshop? Nej, men en gång köpte jag en sak som var med där, men jag köpte den från ett annat ställe. (Billigare)
36. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb? Räknas förkläde och töntiga skor?
37. Vad var det senaste du handlade? Tomatpanini.
38. Har du kräkts offentligt? Nej.
39. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken? Usch, så materialistisk jag kände mig just nu..
40. Tror du på kärlek vid första ögonblicket? Nej.
41. Har du ringt något betalnummer? Nej.
42. Kan man vara vän med sitt ex? Beror på hur det slutade.
43. Vem var det du besökte på sjukhus senast? Sister-in-Law på BB.
44. Hade du mycket hår som liten bebis? Minns inte.
45. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar? Ingenting, om det inte är något förinställt.
47. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig? Borstar tänderna..?
48. Vad är du tacksam för idag? Det ska vi inte gå in på.

Harry Potter-frågor, Lots of.

Alla frågor du någonsin ställt dig om Harry Potter, and then some.

Put the books in order from favorite to least favorite:
1. Deathly Hallows
2. Prisoner of Azkaban
3. Goblet of Fire
4. Half Blood Prince
5. Chamber of Secrets
6. Philosopher's Stone
7. Order of the Phoenix

How many times have you read the series: Hela serien? Troligen inte mer än.. 4? Kanske. Men har ju läst de tidigare böckerna fler gånger än de senare, med tanke på att de har funnits längre.

Favorite chapter from your favorite book:
The Tale of the Three Brothers, Gringotts, Godric's Hollow, The Prince's Tale.

5 Favorite Characters:

1. Draco
2. Harry
3. Snape
4. Fred & George
5. Luna

3 Least Favorite Characters:

1. Dolores Umbridge
2. Lucius Malfoy (But damn, he looks good.)
3. Lord Can't-Transfigure-A-Nose a.k.a. Tom Riddle.

Favorite member of the Trio: Harry.

5 favorite quotes:

1. "Draco Malfoy, the amazing bouncing ferret.."
2. "I thought it sounded a bit like Percy singing... maybe you've got to attack him while he's in the shower, Harry." RE: Det Gyllene Ägget.
3. "E for 'Exceeds Expectations.' And I've always thought Fred and I should've got E in everything, because we exceeded expectations just by turning up for the exams."
4. "I've left a letter telling your aunt and uncle not to worry--" "They won't." "That you're safe--" "That'll just depress them." "--and you'll see them next summer." "Do I have to?"
5. "Our only chance is to use decoys. Even You-Know-Who can't split himself into seven." (Tror ni, ja..)

3 Favorite magical creatures:

1. Drakar
2. Hippogriff
3. Jarvey

Favorite family:

Lovegood

Favorite villain:

Lord Snake-Face a.k.a Tommy-Boy.

Favorite Death Eater:
Bellatrix Lestrange

Favorite non-Hogwarts magical building:

Gringotts

Favorite Diagon Alley location:

Weasley's Wizard Wheezes

3 Favorite Spells:

1. Expeliarmus
2. Accio
3. Portus

3 Favorite Potions:
1. Felix Felicis
2. Elixir of Life
3. Polyjuice

Favorite Unforgivable Curse:
Imperio

Favorite Department of Mysteries Room:

The Space Chamber

Biggest surprise:
Harry vann över Lord Voldy i den sista striden med "Expeliarmus"..

Biggest letdown:
"19 år senare.."

Favorite kind of transportation:
Flyttnyckel, heter det så på svenska? LOL.

Favorite Weasley:
Tvillingarna.

Favorite Order member:
Tonks.

Favorite pet:
Hedwig

One character you'd bring back to life:
Fred.

Favorite Harry moment:

Um..?

Favorite Ron moment:
The return of, så att säga.

Favorite Hermione moment:
"Wendell and Monica Wilkins don't know that they've got a daughter, you know."

Favorite Ginny moment:
sdgjertyj56ioy

Favorite Neville moment:
Neville being a BAMF in DH.

Favorite Luna moment:
"Oooh, look, a Blibbering Humdinger!" Sista boken, efter sista striden, hon hjälper Harry att komma undan folkmassorna.

Favorite Snape moment:

Jag höll på honom hela tiden, var helnöjd när min teori blev bevisad :)

Favorite Dumbledore moment:
Dumbledore is a dumbass.

Favorite Voldemort moment:

Någon gång innan han trodde han var Michael Jackson.

Favorite Sirius moment:
Sirius är en tönt.

Favorite Weasley family moment:

"Not my daughter, you bitch!"

Favorite Draco moment:

När han räddar Harrys liv, sista boken.

Moment that will always make you cry:

Haha, typ alla? Jag är överkänslig.

Favorite Hogwarts room:

The Room of Requirement.

Favorite class:
Transfiguration.

Favorite teacher:

Remus Lupin.

Favorite DADA teacher:

Lupin.

Least favorite teacher:
Trelawney.

Favorite non-human Hogwarts resident:

Peeves.

Favorite Hogsmeade location:
Honeydukes.

Favorite Triwizard Champion:
Harry.

Favorite Triwizard Task:

The Dragons.

Which character you'd ask to the Yule Ball:
Draco Malfoy a.k.a. The Slytherin Sex God

Which character you'd like to use a love potion on:

Ingen.

Which character you'd like to use Veritaserum on:
Ingen..

How long have you been a HP fan:
Min tidsuppfattning är frånvarande.. 7 år? 8?

Favorite wizard rock band:

The Weird Sisters.

Number of midnight releases have you attended:

Pratar vi om bio? I så fall har det inte varit några nattpremiär i Sverige. Illa. Men jag har varit på 2 av LotR-filmerna, räkans det? Inte?

Favorite HP website:
Är inte så intresserad.. Typ Mugglenet eller något.

Favorite podcast:
Nej nej nej.

Favorite fanartist:
Red Rahl.

Most ridiculous Potter theory you've heard:
Voldemort är Harrys riktiga pappa. (This aint Star Wars, peeps.)

Favorite LJ HP community:
The H/D Prophet

Character you're most like:
En blandning mellan Hermione och Luna ;)

House you think you'd be sorted into:
Ravenclaw, antagligen.. Illa.

Your patronus would be a:
Siames.

Your boggart would be:
Per Morberg från "Vad blir det för mat?"

To you, Amortentia would smell like:
1. Russian Earl Grey
2. Syrener
3. Choklad
4. *cencur*

You'd use Felix Felicis to:
Hm, vet inte just nu, skulle nog spara den ett tag..

What job would you most like to try:
Dunno.

Which would you rather see - a sequel or a prequel:
Prequel då, eftersom jag inte kan med epilogen..

Put the movies in order from favorite to least favorite:
1. Goblet of Fire
2. Chamber of Secrets
3.
4.
5.
6.
Yeah, you heard me..


Actor most like the book character:

Pratar vi utseende nu? Jason Isaacs säger jag då. Om du/ni menade vem som gör sin karaktär mest lik karaktären i boken så svarar jag Alan Rickman.

Actor least like the book character:
Trelawney.

Favorite movie set:

Hogwarts. Me likey castles, yes.

3 Favorite lines from movies:
1. "Technically, it's a ferret."
2. "Harry! I'd almost forgotten you were here, standing on the bones of my father. I'd introduce you, but rumor has it you're almost as famous as me these days."
3. "You... just... know. Once again, you astound me with your gifts, Potter. How grand it must be to be the Chosen One."

Favorite movie scene:
Är väl inget stort fan av filmerna precis, men jag gillar när de spelar quidditch ;)

Favorite scene in the movies not included in the books:

Stör mig när de lägger till extra saker..

Scene you were most disappointed didn't make it into the movie:

När Dumbledore kom för att hämta Harry hos familjen Dursley i början på sjätte.

EITHER/OR


Floo powder / broom
Bertie Bott's Every Flavor Beans / Chocolate Frogs
Death Eaters / Dumbledore's Army
Fred / George
CAPSLOCK HARRY / Emo!Harry
The Ministry of Magic / Gringotts
Sirius/Lupin - That's canon, damnit.
Occlumency / Legilimency
Animagus / Metamorphagus
Mermish / Parselmouth
Draco / Lucius
Peter Pettigrew / Mundungus Fletcher
Whomping Willow / Flying Ford Anglia
Invisibility cloak / Pensieve
Grimmauld Place / The Burrow
Werewolf / Inferi
Herbology / Care of Magical Creatures
Professor Binns / Professor Umbridge
Yule Ball / Quidditch Championship
Peeves / Nearly Headless Nick
Hippogriff / Thestrals
Durmstrang / Beaubaxtons
S.P.E.W / the Inquisitorial Squad
Three Broomsticks / The Leaky Cauldron
Portkey / Apparation

Random frågor

Lovar du att vara ärlig? Annars är det väl ingen vits..
Du heter: Zara
Smeknamn: Försöker förgäves att få "Zvinto" att fastna..
Låt just nu: Bad Things med Jace Everett
Om du röker: Om jag inte röker?
Beroende av: Choklad
Favoritkaraktär(er) i bok: Draco Malfoy
Vem behöver du mest just nu: Mig själv..?
Vad tror folk om dig: Hur ska jag veta det?
Stämmer det: Antagligen inte.
Vad får du oftast komplimanger för: ??
Vad säger du för att imponera på någon: Det är jag som är Batman.
Hur imponerar man på dig: Genom att vara sig själv och våga stå för sina åsikter.
Brukar du skratta för dig själv? ..ja.
Vad står det i ditt senast inkomna SMS? "Mat vid 15"
Vilken är din favoritmålning? Daughter of the Moon av Luis Royo.
Vart bor du: Tredje våningen.
Trivs du där: Jovars.
Festar du mycket: När det finns tillfälle.
Vad har du för mobiloperatör: Halebop.
Är du allergisk mot något: Inte vad jag vet.
Nästa mål i ditt liv: Skaffa jobb.
Hur svarar du i mobilen: Hallå?
Vem ringde du senast: Mor
Vad sa den du senast pratade med i telefonen: "Han kommer upp nu och ska låna toaletten.."
Antal sömntimmar i natt: Förvånansvärt många, känns det som.
Sov du ensam: Ja.
Tycker du om din pappa: Jovars.
Brukar du komma i tid: Oftast.
När mår du bra: ..nu?
När blev du fotad senast: Vet inte. Ser jag kameran så håller jag mig undan.
Vanligaste färg på dina kläder: Svart.
Vad tycker du om fötter: Bra att ha.
Är du smart: Självklart.
Är du aktiv i skolan: ..nej? Går inte i skolan.
Vem/vilka saknar du just nu: Rebus
Favorit dryck på morgonen: Te
Rakar du benen: Ja.
När brukar du gå och lägga dig: 11, 12, 1.. Och sedan igen vid halv 7-7.
Är du blyg: Ja.
Sysslar du med någon idrott: Nej.
Vill du hellre ha mail än brev: Brev.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Nej.
Har du spytt offentligt: Inte vad jag minns *facepalm*
Vad skulle du göra om du vore kille för en dag: Använda slips. Jag gillar slipsar, men passar inte i dom.
Använder du stjärnor eller kajal: Stjärnor? Eeh.. "Inget" svarar jag.
Vem/vilka betyder mest i ditt liv? Mamma.
Är du bortskämd: Ja.
Hur många nycklar finns det på din nyckelknippa? En till ytterdörren och en till den andra ytterdörren.. En till förrådet, en till kassaskrinet och så bilnyckeln.
Vilken svordom använder du mest? Svär inte så ofta, iaf inte när jag pratar..
Äger du en iPod? Nej.
Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden? Ta den.
Vilken var den senaste filmen du såg? The Hangover.
Har några av dina vänner barn? Ja. *shudders*
Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? Skulle boka Nya Zeelands-resan samtidigt som jag letade hus.
Har någon någonsin kallat dig lat? Ja.
Föredrar du vanlig eller chokladmjölk? Ingen.
När var senast någon stötte på dig? Lägger inte märke till sånt.
Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält? Den som ser farligast ut.
Tror du folk pratar bakom ryggen om dig? Säkerligen.
Tittade du på tecknat när du var liten? Jasp. (och fortfarande)
Hur många syskon har du? 2
Äger du några band t-shirts? Ja. Westlife, Nightwish och Within Temptation.
När flög du senast? 2 timmar för sent, hem från Bulgarien.
Läser du för skojs skull? Ja.
Pratar du några andra språk? Engelska y un poco español.
Har du en stationär dator eller en laptop? Båda.
Vilka gör du, önskningar eller planer? Hm? Önskiningar då.
Vill du just nu ha några tatueringar eller piercingar? Ooja. Industrial och en i ögonbrynet.
Tycker du att killen borde bjuda på första dejten? Haha.. ja.
Vad har du med dig in på bion? Doritos.
Vem var din favorit lärare? Anders Nordström.
Vad har du för väder? Kallt och jävligt.
Har du en blogg? Nej..? Dumbass.
Vilken är din favoritdrink? Dunno, Cuba Libre kanske?
Gillar du din boendesituation? Njo.
Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? Kan fungera på förvånansvärt lite sömn, men helst inte..
Äter du frukost dagligen? Ja.
Är dina dagar fullbokade och stressiga? Hardly.
Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna? Nej.
Vilken är din favoritfrukt? Blodgrape eller clementin.
Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper? Nej.
Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Beror på.
Vad var det senaste du åt? Spagetti och köttfärssås hos brodern.
Hur valde dina föräldrar ditt namn? Vet inte, Mor ville döpa mig till Ave..
Gillar du senap? Nja, ibland.
Sover du på sida, mage eller rygg? Sida.
Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv? Fråga någon annan.
Har du någonsin köpt något från eBay? Nej.
Tycker du om att krama folk?
Ja.
Skulle du säga att du är trendig? Absolut inte.
Äger du en digitalkamera?
Ja.
Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det? Ja.
Vilka böcker, om några har fått dig att gråta? Hehe.. Alla?
Vad har du för åsikt om sex utan känslomässiga förpliktelser? Nej.
Får du dåligt samvete efter du ätit kött? Nej.
När är du född: På en lördag.
Skola eller arbete: Inget?
Favoritkroppsdel: Hår.
Favoritfilm: Många.
Vilken är din favoritmusik? Nightwish.
Favoritbok: Harry Potter.
Hårfärg: Pratar vi fortfarande favoriter, eller syftar ni på min hårfärg nu? Jag är blond..
Ögonfärg: Gröna, typ.
McDonalds, Max eller Burger King: Pizza..?
Tupp, Höna eller kyckling: Kyckling.
Favoritradiokanal: Mix Megapol
Favorit godis: Choklad
Favoritspel: Gin Rummy
Favoritsida: Framsidan?
Syskon: Ja.
Sova eller lana: Sova.
Bil eller moped: Bil.
Mamma eller pappa: Mamma.
Är du trött: Lite.
Vad har du på dig just nu: Träningskläder.. Jag är långsam.
Skostorlek: 39
När brukar du vakna: 03.00 och 13.00
Bästa minnet: Jag har inget minne..
Det fulaste det andra könet kan ha på sig: Eeh.. rutig flanellskjorta?
Humor: Ja tack.
Hur gör man dig glad: Presenter? Hehe.
Hur många lampor har du på ditt rum: 3
Vilka hårfärger har du haft: Alla vanliga.
Vad är du allra bäst på: Att skjuta upp saker.
Favoritdjur: Katt.
Snö eller sol: Sol.
Spelar du något instrument: Nej.
Vem vet mest om dig: Hur ska jag veta det? Får väl anordna en frågesport.
Vad vill du ha just nu: Stabil ekonomi.
Fobier: Not really.
Använder du glasögon: Nej.
Hur ser din plånbok ut: Brun och oftast tom.
Favorittv-program: Torchwood, Grey's Anatomy.
Hur svarar du i telefonen hemma: "Hej, det är Zara."
Senast kramat: ??
Stjärntecken: Tvilling.
Varm favoritdricka: Russian Earl Grey.
Saknar du någon: Ja.
Hur känner du dig nu: Sliten.
Är du smart: Ja.
Snarkar du: Ja..
När och varför grät du senast: Igår, jag tål inte böcker..
Favorit affär/favoritmärke: Orka.
Favoritstad: Karlskorna. Haha, nej, jag vet inte.
Vilka ord missbrukar du: Jomenvisst och Illa.
Är du kär? Nej.
Favoritlåt? Många.
Favoritfärg? Svart.
Saker du knappt klarar dig utan? Te, mobil, katter.
Vad har du för stil? Orka-bry-sig-stilen.
Har du någon insperationskälla? Insperation? Nej.
Vad är viktigast i ditt liv? Hm.
Var är du nu? Vid datorn..? Haha, på mitt rum.
Lakrits eller choklad? Choklad.
Barndomsidol? Spindelmannen. Döm mig inte.
Vilken tid gick du upp idag? 03.17 och 13.00.
Vad ska du göra i helgen? Har inte hört nåt bestämt, men tror jag ska på middag + lite fest hos en kompis.
Hur brukar du ta dig fram? Med hjälp av fötterna.
När kräktes du senast? Vet inte, när jag var sjuk sist? Har ingen tidsuppfattning.
Din favoritlåt just nu? I don't care med Fall Out Boy.
Var fick du dina senaste pengar ifrån? Jobbet.
Har du sovit i din egen säng inatt? Ja.
Det roligaste i ditt liv på länge? Finns inget roligt i mitt liv.
Vad är Gud? Icke-existerande.
Senaste alkoholintag? I lördags, men det var bara 2,25or. Sådeså.
Vad tycker du om sex före äktenskapet? Tror inte på äktenskap.
Har du haft mörkt hår? Ja.
Vad har du för färg på väggarna i ditt sovrum? Gula.
Det starkaste du druckit? Strårom, 80%. Det kändes.
Vad såg du senast på tv? Oj, ser aldrig på tv.. Var nog det där vinprogrammet med han Frithiofsson.
Vad ska du göra idag? Dagen är snart slut så.. Blir väl lite ljudbok + spikmatta och sedan sova.
Har du bott i något annat land? Nej.
Är du morgonpigg? Helst inte, men börjar man jobba halv 4 så..
Vad är du beroende av? Te.
Vem snackade du med senast? Mor.
Tycker du att det är jobbigt att ringa någon du inte känner? Ja.
Vad luktar gott? Russian Earl Grey ;) Och syrener.
Har du borstat tänderna idag? Ja.
Tycker du om broccoli? Nej. Men när jag tänker efter har jag nog aldrig smakat.
Vad är du snabb på? Inget.
Vad blir ditt namn baklänges? Araz.
Har du gjort en snöängel i år? Nej.
Hur lång tid är det längsta du legat på sjukhus? Vet inte när jag kom in, men de slängde ut mig typ kl17 dagen efter.
Har en dröm gått i uppfyllelse? Nej.
Tycker du att sengångare är söta? Nej.
Har du någon gång testat karate? Nej, men jiu-jitsu.
Första sporten du gick på? Eeh.. Ingen?
Minimorötter eller pommes frites? Strips.
Vad längtar du mest till just nu? Jullov. Om jag nu hade haft något.
Hur gammal har du tänkt bli? 45
Har du haft vattkoppor? Ja.
Vad drömde du inatt? Inget.
Höga eller låga strumpor? Normalhöga, men sen viker jag ner dom till låga..
Vad är du mest rädd för i hela världen? Per Morberg
Läser du på baksidan av mjölkpaketen? Nej, dricker aldrig mjölk, men annars skulle jag nog göra det.
Vad har du för färg på ditt påslakan? Vilket av dom? Har 3..
Bikini eller baddräkt? Bikini.
Snyggaste läraren? LOL.
Är du mörkrädd? Nej.
Har du någon gång haft på dig ett par trosor? *gasp* I would never..!! Dumbass question.
Riktig gran eller plastgran? Jag har siameser, det borde förklara saken.
Tänt eller släckt när du ska sova? Släckt.
Godaste drickan till frukosten? Te.
Vill du bli president? Nej.
Har du spelat tjej i en teater?
Spelat? Haha, vill ju tro att det inte var den delen jag behövde spela..
Duscha eller bada? Båda?
Har du gråtit i skolan nån gång? Säkerligen.
Hur tar du dig till jobbet? Bil.
Har du någonsin sminkat dig som punkare? Nej.
Sjunger du på toa? Nej.
Vilken färg har din jacka? För jag har ju bara en.. *facepalm* De 2 jag använder mest är svarta.
Använder du långkallingar? Nej.
Är du höjdrädd? Nej.
Vilket land vill du åka till? Nya Zeeland, Mexico (Chichén Itzá)
Vad var det senaste som fick dig att skratta? Tyra var konstig, som vanligt.
Vad ska du göra NU? Svara på lite fler frågor kanske..
Har du varit utomlands? Mmhm, 13 länder (inkl Sverige då..)
Har du sett din bästa vän naken? Ja.
Vilket är de bästa bröllopet du vart på? Min kusins.
Var är dina syskon just nu? Tror den ena är i Kalmar och handlar julklappar, och den andra är nog på jobbet.
Vad var den senaste drömmen du minns? Drömde att jag var i mitt rum i vårt gamla hus och såg på tv med någon. Inte för att jag hade tv på rummet där, men ändå..
Vilken tid gick du upp i morse? Morse? 03.17 eller 13.20, beroende på hur man ser det.
Vad ska du göra i helgen? Har vi inte haft den här frågan redan? Middag hos en kompis. Och så ska jag ta första steget i mitt stora ölprovnings-projekt.
Vad står det i det fjärde smset i din inkorg? "Ingen aning, vi ska äta vid 14 tiden"
När va du riktigt sjuk senast? Ett bra tag sedan.
Vem är den senaste kändisen du tog på? LOL, vet inte.
Vad finns i din bakficka? Har inga bakfickor.
Har du färglinser? Nej.
Vad gjorde du kl 2 inatt? Sov.
Vad är det första du gör på morgonen? Te.
Vad ska du göra efter det här? Gå och skära ner och marinera kycklingen inför middagen.

Vem i Harry Potter är du?

(Jag ber om ursäkt)

Vem i Harry Potter är du?

HARRY
[ ] Du har ett synligt ärr i ansiktet
[ ] Du har glasögon
[ ] Du är väldigt populär
[ ] Du har två kompisar som du ALLTID är med
[ ] Din mamma och pappa är döda
[ ] Du är ganska bra "kompis" med din rektor
[ ] Du är väldigt modig
Antal kryss: 0

RON
[ ] Du har haft en råtta
[ ] Du har rött hår
[ ] Du är dödligt rädd för spindlar
[ ] Du klassas som en fegis
[ ] Du har många syskon
[x] Du har ett väldigt klumpigt husdjur
[ ] Du älskar mat och godis
Antal kryss: 1

HERMIONE
[x] Du är väldigt smart
[x] Du har en katt
[ ] Du älskar skolan och läxor
[ ] En av dina bästa vänner är nästan känd
[ ] Du har stort, lockigt hår
[ ] Du hatar att dina kompisar vill ha din hjälp med läxor
[x] Du ogillar mobbing och mobbare
Antal kryss: 3

DRACO
[ ] Du är självsäker och tror du är bäst
[ ] Du hatar någon för att denne tar all uppmärksamhet
[ ] Du är rentav elak
[x] Du är blondin
[x] Du hatar mugglare
[x] Du tycker att renblodiga är mer värda än andra
[ ] Du är väldigt lik din pappa
Antal kryss: 3

SNAPE
[x] Du klär dig i svart
[ ] Du bär på en stor hemlighet
[ ] Du har svart hår
[ ] Många hatar dig, men de känner dig knappt
[ ] Du kallas sur
[ ] Du har blivit mobbad
[ ] En av dina närmsta har dött
Antal kryss: 1

LUNA
[ ] Din mamma är död
[x] Du kallas konstig och stollig
[x] Du har en väldigt egen personlighet
[ ] Du är mycket intresserad av magiska vidunder
[ ] Du är ensambarn
[ ] Du bor ensam med din pappa
[ ] Det pratas illa om dig, men du bryr dig inte
Antal kryss: 2

NEVILLE
[ ] Dina föräldrar är döda
[ ] Du bor med din farmor
[ ] Du är klumpig och inte så smart
[ ] Du är allmänt dum, men kan allt om en grej
[x] Du är försiktig av dig
[x] Du har ett fåtal riktiga vänner, men de bästa
[ ] Du har/har haft en padda
Antal kryss: 2 och Nevilles föräldrar är FFS inte döda.


Resultat: Hermione eller Draco. fast det kan ha varit så att jag överdrev lite bara för att jag ville bli Draco ;)

To-Do-List, December

Well, what the title says..

  • Inhandla julklappar. [Check]
  • Undvika att ge filmer till alla som jag brukar. [Check]
  • Inhandla julkort. (Har ett kvar men nästan..) [Check]
  • Skriva julkort. [Ongoing]
  • Vägra att köpa julfrimärken. [Check]
  • Köpa julklapp till mig själv (Egovarning) [Check]
  • Inhandla champagne i god tid så man slipper allt folk och bristen på den sort man verkligen vill ha. [  ]
  • Bleka håret. [  ]
  • Komma fram till ett nyårslöfte som inte låter som om att jag ska bli alkoholist. [  ]
  • Bestämma hur jag ska fira nyår. [  ]
  • Dö pga överdos av te. [Ongoing]
  • Vara nykter [I sense the Fail]
  • Komma ihåg att tända adventsljusen nu när jag för en gångs skull har några. [So far so good]
  • Sy min röda skjorta och hävda att det är min jul-skjorta. [Ser jag ut som en symaskin?]

Och vi är bara lite mer än en vecka in i December. Känner mig nöjd med utvecklingen.

RSS 2.0


"Vattenkranar
det är bra saker.
För när man inte
vill ha mer vatten,
då kan man vrida av.
Men med dig, Zara,
vete fan hur vi ska göra.."