What's my blog rated? 2


OnePlusYou Quizzes and Widgets

 

Det tar sig. För 3 månader sedan gjorde jag samma test för att se min rating. Fick då PG. Har nu rört mig uppåt (eller neråt, beroende på hur man ser det..) och ligger nu på R. LOL. That's right, people. From this day forward, this is the Restricted Section. (Vänta bara, strävar efter att om ytterligare 3 månader ligga på NC-17)


Bulgarien, Dag 2.

9 sep 2009, onsdag.

Infomöte kl 11. Micken var trasig, så jag spenderade mötet med att försöka lista ut vad det var Johan stod och skrek om. Fick vet en del vettigt, men det mest hade man hört förut. Passade iaf på att boka in oss på söndagens vinprovning när han hade tjatat färdigt. (46 leva/pers, OnödigtVetande.se)

Begav oss ut på en promenad i Sunny Beach som slutade på ett av de (otroligt) många s.k. Supermarkets. Vi kände att vi inte skulle orka vara uppe i tid till hotellets frukost (borde vara olagligt att stänga buffén innan 12..) så vi köpte lite bröd och pålägg. Kände även ett starkt behov av några konstiga chilli-snacks, Schweppes och 1 liter gin..

Ovan nämnda ginflaska öppnades inte långt efter. För alla vet ju att det är mycket bättre att dricka gin än att äta lunch. I min värld. Jag har semester. Tyst med er.

*drinkar och poker*

Dagens citat:

"Jag har aldrig druckit högat, högat, ögat hängde upp sig"


(Man har iaf aldrig tråkigt när man försöker föra ett samtal med Sara..)

I mitt försök att vara konstigare än Sara kontrar jag med min intelligenta beskrivning av var jag skulle göra av mig under pokerspelandet...

"Jag sätter mig på den här muffen"


(Sätter dig på vad!?!) Jomenvisst.

*Sea Star, fotboll, middag*

Ja, ni såg rätt. Fotboll. Sverige - Malta, tydligen. Alla svenskar samlade sig framför storbilds-TVn på Bar & Restaurang Sea Star för denna händelse. Suck. Det fanns iaf sprit i närheten.. Och Sverige vann. 1-0, trodde fan jag skulle bli döv när de gjorde mål.

***VARNING! Allt som ni hittills har läst har blivit starkt redigerat, men nedan följer "random, drunk ramblings" a la Bulgarien. Jag bär inte ansvar för bortslösad tid. You have been warned.***


Nu är klockan lite efter 22.
Sitter här med en drink i handen. (Ok, den står på bordet, men whatever..) Hmm. Sara kom precis ut från toaletten för att slänga sitt tuggummi, varpå hon kom på att det fanns papperskorg därinne. Jag säger inget. Fick göra ett avbrott i mitt antecknande för att skratta åt henne, passade på även på att förflytta mig till balkongen. Har utsikt över hotellparken och 2 av poolerna. Det är jätteskönt i luften (och alla säger att det ska bli varmare imorgon..) Jag är i Bulgarien och nöjd med tillvaron. Inser att jag är något "tipsy" och att detta inlägg kommer publiceras i något redigerat format. (A/N. Fast så blev det inte.) Till att börja med så har jag skrivit allt i fel ordning. (A/N. Ok, det ändrade jag..) Hade jag haft den bärbara med mig kunde jag bara "copy & paste" så att säga. men nu är jag ju så pass medeltida att jag sitter här med penna och block. Jag. Något är fel här i världen. Om jag hade haft tillgång till internet hade jag twittrat om det. Men som det är nu får jag väl nöja mig med att gnälla om det inför Sara när hon kliver ur duschen.

Klockan borde inte ens vara 23 och jag känner mig halvdöd. Kom i säng runt ½ 4 imorse. Sov dåligt och klev sedan upp innan 9. Och nu är min drink slut. Suck. Tur att det är så oförskämt billigt med sprit här.

Lutar åt Nessebar imorgon. En medeltida stad en ½ mil söderut. Har hört att de har mycket keramik där, är i behov av en ny témugg.

Idag har vi varit nere och sett stranden, skitlång och relativt fin. Hade tyvärr inte badkläder med oss, men senare så badade vi iaf i poolen. Nu kom Sara ut ur duschen och påstod att hon hade ställt sin parfym någonstans så att städaren inte skulle hitta den, så nu hittar hon den inte själv. Försökte förklara hur man kan använda prostatan i hobbyverksamhet, gick väl sådär. (A/N. Vf pratar jag alltid om så konstiga saker när jag har druckit?) Hon uppskattar fortfarande inte mitt capslock-prostata-skämt. Hon har ingen humor, det är roligt. Mummel..
Ärligt talat så undrar jag om jag kommer kunna läsa det här när jag kommer hem. Märks att jag inte har hållit i en penna på länge. (A/N: Lr kan det vara spriten..?)
Jag undrar hur många uppdateringar det kommer finnas på flisten på LJ när jag kommer hem #Resterande resonemang runt LJ har blivit censurerat för allmänhetens bästa# (Nu hittade hon parfymen.)

Myten om träningskläder på Arbetsförmedlingen.

Sitter här i träningskläder innan kl 12 och lyssnar på Michael Jacksons "Black or White". Det är inte utan att jag känner mig otroligt motsägelsefull.

Har varit på Arbetsförmedlingen och blivit tilldelad en s.k. "jobbcoach". Hur kommer det sig att de alltid ska ge mig tider på förmiddagen? Ser jag ut som om att jag skulle vilja vara vid medvetande så här tidigt? Hade bara ett kort samtal med min jobbcoach, låt oss kalla honom "Dennis". (För det är ju så han heter..) Nu ska jag tydligen tillbaka och prata med honom imorgon kl 10.

Och what's the deal with the träningskläder anyway? (Jag läser "Journey to the center of the Earth, har blivit skadad av hur Jules Verne då och då smyger in danska/isländska ord lite här och där i den engelska texten.) Iaf. Träningskläder. Finns det någon sorts oskriven regel om att man måste komma till Arbetsförmedlingen iförd träningskläder? Jag råkade ha mina på mig av någon underlig anledning, (Läs som "för att jag inte har plockat in de rentvättade kläderna i garderoben") men jag var inte ensam. Det kryllade av folk i träningskläder. De var överallt. Ok, de var iaf minst 2 st till. Möjligen fler., jag tittade inte så noga.

Brace yourselves, för nu ska Zara komma med sin otroligt logiska och extremt genomtänkta förklaring.

Alltså, vf har man träningskläder på Arbetsförmedlingen? Det är helt enkelt för att alla som ser en ska tro att man gör något om dagarna när man är arbetslös. Man vill ge ett intryck av att man har ett aktivt liv trots brist på arbete. Man ska gärna vara lite ruffsig i håret också, så man kan fejka att man var ute och joggade precis innan man klev in genom dörren. Gärna stretcha lite medans man väntar på sin tur.. Överdriver jag nu? Mycket möjligt, men klockan är inte ens 12 än och jag har varit vaken i mer än 2 timmar. But there you have it, the truth about the träningskläder.

(Och så menar jag givetvis att min slutsats gäller alla utom mig.. Jag råkar bara tycka att de här kläderna är bekväma..)

Bulgarien, Dag 1.

8 sep 2009, tisdag.

Klev upp oförlåtligt tidigt idag för att hinna få i mig lite koffein och packa färdigt innan vi skulle hämta Sara i Fliseryd vid 20 i 11. "Kära Mor" var oerhört lättad över att hon inte behövde köra oss ända till flygplatsen denna gång, ist tog vi tåget från Kalmar. Efter en händelselös resa (det mest dramariska var när Sara spillde vatten i skrevet..) anlände vi till Borås. Här skulle vi då "vänta" i nästan 1 timme innan flygbussen gick till Landvetter. Jag sätter "vänta" inom situationstecken eftersom det inte blev så värst mycket väntande. När vi väl hade irrat runt över hela Borås (slightly overstated) för att hitta hållplatsen där bussen stannade så var det inte så värst mycket tid kvar. Trots att vi inte stod vid hållplatsen så länge så hann vi se minst 14 bussar som var på väg till Viared. Underligt. Måste vara trevligt där, eftersom det är sån otrolig efterfrågan på resor dit.

Anyway.

Var framme vid Landvetter lite efter 17, och tog då välbehövlig té-paus. Var tvungen att beställa mitt té 2 ggr, eftersom försäljerskan bara glodde på mig första gången. Hon ursäktade sig med att hon trodde jag hade sagt "hej". Vilket är lite underligt eftersom jag faktisk sa "hej" innan jag beställde té första gången..

Vi var där så tidigt så de bemannade incheckningsdiskarna inte var öppna. Men efter ett tag (och lite hjälp från en vänlig flygplatsanställd tant) så lyckades vi skriva ut bagagelappar, checka in och ta oss igenom säkerhetskontrollen. För en gångs skull fastnade jag inte ens i metalldetektorn.

*3 timmars flyg till Burgas*

Står och väntar på väskorna, ser en som är likadan som min. Lägger märke till att det inte finns något hänglås på väskan, så jag tar den inte. För då är den ju inte min. Eller? Jomenvisst, självklart är den det. De jävla utvecklingsstörda bulgarerna har brutit upp hänglåset.. Varför, undrar jag bara? Om de vill kolla en väska får de väl för helvete ropa upp mitt namn i högtalaren så att jag kan låsa upp den. Jag blir så trött ibland.

*take a breath and calm the fuck down*

2 sekunder efter att man klev ut genom dörrarna från bagageutlämningen träffar vi Johan, världens härligaste reseledare. "Ni måste vara Sara och Zara" säger han när vi påpekar att vi inte vet var vi ska bo. "Sunny Beach", fortsätter han, "Hotell Iskar, ett 4stjärnigt hotell där vi även har ett av våra Service Center, vilket innebär att det alltid finns någon av oss i närheten om det är något." (Schizofren, mycket?)

*transfer, incheckning, whatever*

Blue Star Iskar. Nice. Bor på 5e våningen. Har bord, hörnsoffa och till och med kök i vårt rum. Lr jaa, kök och kök.. Kylskåp, kokplatter och lite iaf. Känns ju inte som om att vi kommer laga mat här ändå. Klockan är nu 20 över 3 på morgonen, och i vanliga fall skulle jag ha klivit upp för att gå till jobbet nu. Lagom. Och så ska man vara vaken och presentabel imorgon kl 11 för att gå på informationsmöte. 

Off to bed then.

"Hets mot folkgrupp"

Hmm.

Vet inte hur jag ska bortförklara detta, men jag har idag (inatt) varit inne på Lunar. Jag hade helt enkelt lite att göra. Illa.

Men iaf.

Kollade lite vad folk skrev på deras s.k. "klotterplank". Försökte skriva ett eget meddelande men blev då bemött med följande meddelande...



(Hoppas det syns vad det står, palla skriva av...)

"Automatisk nyckelordsfilter."
"Kan tänkas användas i negativa sammanhang."


Och vad var då detta hemska, vedervärdiga, negativa ord som jag använde mig av i detta forum? Vad kan vara så hemsk så att det fastnar i nyckelordsfiltret?

Och ordet vi söker är: "lesbisk".

Suck.

Är det verkligen ett så hemsk ord? *funderar* Måste säga att jag tycker inte det.

Efter att jag har blivit nekad att posta vad jag vill så skriver jag ist: "Vf får jag inte skriva l-e-s-b-i-s-k på klotterplanket?"

Eller något liknande. Minns faktiskt inte. (Vf har jag en känsla av att jag inte borde vara vid datorn efter så här många drinkar..?)

Iaf.

Får då ett gäng svar. (Självklart.)

"För att lunarstorm ist retardo-kun."

"för "crew" är idioter?"

"du är vacker"

"Du borde lätt sätta dit Lunarstorm för hets mot folkgrupp."

"Märkligt att man inte kan skriva det, men "runk" går utmärkt..."


Vf känns det som om att detta är ett fall av "4 hör ihop, en ska bort." Svarade något skeptiskt på "du är vacker"-kommentaren, varpå han undrar om vi ska "snacka på msn". Suck.


Sammanfattningsvis: Det går utför med Lunar. (Som om att vi inte visste det redan..) Jag undrar verkligen vem det är som är anställd som nyckelordsfilter-ansvarig. Hmm, det kändes ju som en jobbtitel och så..


Ska nu gå och blanda mig en ny GT och se om vem-det-nu-var dyker upp på msn. (Ja, jag gav honom min adress..)

Bulgarien

Nu har Zara tänkt. (Oroa er inte, inga olyckor inträffade)

Istället för att skriva ett inlägg där jag sammanfattar Bulgarienresan och antagligen missar att nämna 95% av allt jag hade tänkt ha med så ska vi göra så här ist. (Lät jag schizo nu?) Jag ska skriva ett inlägg för varje dag. Jomenvisst.

Men då det känns som om att man inte har sovit på 2 dagar så kan det dröja ett tag innan jag får ordning på mina anteckningar och orkar skrapa ihop tillräckligt med energi för att sätta ihop dem till något begripligt.

Men tanken är iaf att ni ska få den stora äran att läsa (nästan) exakt samma saker som jag nedtecknade i Bulgarien. Vill redan nu passa på att be om ursäkt, eftersom jag oftast var lite smått dragen när jag fick för mig att skriva. Ni kallar det "alkoholism". Jag säger "inspiration".

Anyway.

"Bulgarien, dag för dag" by the amazing Zara. Snart i en blogg nära dig. Känsliga läsare varnas.

****************

Hörde föresten att det stod i Aftonbladet att 130 svenskar sitter fast i Bulgarien. But have no fear, jag kan garantera att jag är hemma. Det var de som skulle till Arlanda som tvingades stanna en extra natt då de inte kunde tanka planet. Vi var på flygplatsen samtidigt som dom, och de såg allt annat än glada ut när deras avgång blev uppskjuten längre och längre enda tills bolaget tog beslutet att de helt enkelt fick ge upp.
Var lite roligt egentligen. Det var något fel på datorn i planet som skulle hjälpa till med tankningen, så de bestämde sig för att tanka manuellt. Bara det att ingen visste hur man gjorde. De ringde England för tekniskt support, men tydligen kunde inte de heller tanka ett plan.. Svårt att få upp tanklocket, tydligen.

Vi som skulle till Landvetter fick vänta 2 timmar extra då vårat plan hade tappat en vingmutter. (I min värld..) Men vi kom iaf hem rätt dag. Säkerheten framför allt, antar jag. Hellre vänta ett par timmar på flygplatsen än att flyga med ett plan det kan vara något fel på. Det faktum att vi väntade inom praktiskt gångavstånd till Tax Freen gjorde ju saken lite lättare.


****************

Hur många j#%la hel#¤tes myggbett har jag egentligen? Mina ben är ju lika buckliga som.. som.. som något jävligt buckligt. Anyway, ska vila upp mig nu efter all jetlag osv, jobba igen på fredag.

Inhandlande av skor

Är jag i fel ordning nu? Hehe.

Anyway.

Igår var jag inne i Kalmar för att växla pengar inför Bulgarien. Jag var även i behov av ett par sandaler. Därför tog vi vägen förbi Skokällarn när vi skulle till Forex. De stora "Super Sale"-skyltarna i fönstret bådade gott, men självklart var det inte rea på just de skorna jag ville ha. Som vanligt.

I alla fall.

Hade bestämt mig för vilken modell jag ville ha och plockade fram ett par 39or. Hann inte mer än trä på en ena på foten innan jag märkte att de var alldeles för stora. Jag mummlade lite obestämt för mig själv och bytte dom mot ett par 38or. Skorna satt relativt bra, och jag började promenera runt lite i affären för att se om de var sköna.

När jag passerar dagens shopping-assistent also-known-as min mor, så yttrar hon de mest förrädiska ord jag någonsin har hört komma ur hennes mun.

"Du kanske skulle prova ett par 37or.."


NOOOOOOOOOOOOOO!!
Aldrig att jag tänker erkänna att jag kan ha 37. Never, I tell you, never!!

Efter många om och men inhandlade jag de skammligt dyra sandalerna. Om någon undrar så valde jag ett par 39or. I alla fall så kan ingen bevisa något annat, nu efter att jag har skrapat bort 38-märket som satt i skorna.



Oscarshaven idag.

Oscarshaven idag då. (Käften säger jag, jag översätter hur jag vill..)

Var hemma hos far och inspekterade renoveringen. Jag är inte imponerad. Än. Men så är det ju iofs inte färdigt heller, inte ens i närheten.

Sedan förflyttade vi oss till Flanaden för att han skulle hämta byta lite tidningar med en kompis. (Säger man kompis om de är över 50?) Jaja, "kompisens" faster var iaf här på besök från Skåne. Vilken härlig liten tant! Får man adoptera fastrar? Eller hon kanske skulle passa bättre som min farmor.. Hmm. Iaf. Hon såg min udjat och kände direkt igen den som egyptisk, men hon kom inte på vad den stod för. Hon chansade på "långt liv" och jag rättade henne vänligt till "reinkarnation". Ja, just det, säger hon då, den för liv är ju en sån där.. Här passar jag på att flasha min ankh varpå hon blir överlycklig. Hon frågar om jag har varit i Egypten och börjar en lång tirad om Kairo, Hurghada, kristallklart vatten och snorkling. Tror hon använde ordet "härligt" 5ggr. Ungefär som jag gör när jag pratar om samma saker..

Åh, va roligt att träffa Seppo's dotter, säger hon till mig. Till pappa säger hon: Tänk att din dotter har varit i Egypten. Varpå far min naturligtvis börjar sitt skrytsamtal om att jag har minsann varit i New York också. Och Baltimore, Portsmouth, Halifax, Liverpool.. Här går samtalet in på Beatles och jag tappar intresset.  (Och bara så ni vet: Portsmouth i Virginia, inte i Hampshire.)

Haha, slog precis upp Portmouth i Google Earth och i närheten hittade jag världens roligaste county, nämligen Middlesex County. LMAO. Jag skojar inte, det finns verkligen. Det ligger mellan Gloucester och Lancester och gränsar till Essex, inte långt ifrån Spotsylvania.. Alla belägna i Virginia. Andra roliga countyn i samma delstat är Powhatan (visst är det Pocahontas pappa?), Mecklenburg (Salve!), Pittsylvania (HAHAHA), Transylvania (Ok, inte lika roligt, men ändå..), här-skulle-jag-vilja-lista-Coffee-som-tyvärr-ligger-i-Tennessee, Orange som praktiskt nog ligger bredvid Greene.

Nej, tror att jag ska sluta skratta åt Virginia och göra något vettigt. Nämligen läsa lite po.. fanfiction.


Nej, förresten, var ju en sak till jag skulle nämna. Innan jag åkte hem från Ohamn var jag inne i blomsteraffären. (Och nej, jag var inte vilse, visste vad det var innan jag klev in..) Mor skulle ha nån sallad till sin syster som fyller år på lördag. Jag går runt och förgyller stunden med mina intelligenta kommentarer angående nödvändigheten av vissa av de fulaste växterna i byggnaden. Och vad får jag då se..? En växt som jag faktiskt vill ha.

Kom ihåg det nästa gång jag fyller år, alla ni som envisas med att köpa blommor.


Nu så, fanfiction.

501 frågor ...

501 frågor

1. Vad exakt är klockan nu?
21.20
2. Vad heter du? Zara
3. Ålder? 21
4. Trivs du med den? Ja..?
5. Beskriv dig själv med ett ord: Unik
6. Och med tre:
Nördig, öppensinnad, optimistisk.
7. Hur lång är du? 167,5 cm
8. Och vad väger du? ?Äger ingen våg?
9. Din bästa egenskap: Är alltid ärlig
10. Din sämsta egenskap: Tenderar att vara väldigt tjatig och klängig.
11. Din konstigaste egenskap: Hör och ser precis vad jag vill när folk försöker skriva lr prata med mig.
12. Dina tre största intressen/hobbys:
Läsa, pussla, resa (Kan man lista "slash" som intresse?)
13. Har du några husdjur? Ooja, 3 underbara små kissekatter
14. I så fall, vad heter de? Lucipher (Lussen), Mirja och Tyra.
15. Vart bor du någonstans? Mönsterås
16. Vart är du född? Kalmar
17. Och uppväxt? Fliseryd
18. Är du nöjd med din uppväxt? Kunde väl varit betydligt bättre, men i så fall vore jag inte den person jag är idag.
19. Har du några syskon? 2 bröder.
20. I så fall, trivs du med dem? Jovars.
21. Hur gamla är de?
2 resp. 4 år äldre än jag.
22. Och vad heter de? Thomaz och Linus.
23. Ditt stjärntecken: Tvilling
24. Brukar du läsa horoskop? Ja
25. Tror du på dem? Nej, men de brukar faktiskt stämma..
26. Om ja; varför?
27. Om nej; varför inte?
Vore väl lite underligt om en tolftedel av världens befolkning "känner sig flirtig och lekfull idag."
28. Din hårfärg: Blonderad
29. Är det färgat eller naturligt? Färgat då, troligtvis.
30. Om färgat; vilken är din naturliga hårfärg? Typ mörkblond med lite röda inslag. Haha, var så länge sen jag hade min riktiga hårfärg..
31. Vad har du för ögonfärg? Typ gröna.
33. Hade du velat ha en annan ögonfärg om du fick bestämma själv?
Mer gröna.
33. Tre saker du stör dig på: Hycklare, blommiga tapeter, bönor i Chili con Carne.
34. Tre saker du tycker är viktiga: Självständighet, utveckling, body lotion.
35. Tre saker du tycker om:
Schweppes, ICA, fanfiction.
36: Tre saker du ogillar: Ryan Air, Tess Fontana i Eureka, kokos.
37. Har du några fobier? Nej.
38. Om ja; har du försökt bli av med dem på något sätt? ---
39. Vad använder du för tandkräm? Pepsodent X-fresh Limemint med munskölj.
40. Schampo? VO5 Absolute Blonde
41. Sminkar du dig dagligen? Absolut inte.
42. Om ja; hur mycket? ---
43. Vilket var ditt drömyrke när du var liten? Paleontolog
44. Är det fortfarande det? Haha, njae, vore väl kul..
45. Om ja; varför? Är fortfarande fascinerad av gamla saker.
46. Om nej; varför inte? Vad är ditt drömyrke nu? Har insett att det inte direkt finns någon möjlighet till anställning någon stans i närheten. Skulle vilja arbeta som översättare, bibliotekarie eller bokbindare.
47. Vad har du för skostorlek? 39
48. Har du breda, smala eller "normala" fötter? Normala, skulle jag nog säga.
49. Din absoluta favoritmaträtt: Chilimarinerade kycklingkuber med champinjoner, ris och vitlöksdressing.
50. Favorittandkräm: Den jag har är bra.
36. Favoritdrink: Ojdu, beror på vad jag känner för, men antagligen gin & tonic.
37. Favoritdryck: Schweppes Grape lr Russchian.
38: Favoritdjur: Katt.
39: Favoritland (av de du besökt): Egypten.
40. Favoritfilm:
Constantine.
41. Och var vill du helst se den; på bio eller hemma? Överallt.
42. Favoritklädesplagg:
Pyjamasbyxor ;)
43. Favoritband/artist: Nightwish
44. Och din favoritlåt med dem/den? Bye bye Beautiful
45. Favoritparfym: Ming Shu
46. Favoritfärg(er): Svart och silver.
47. Använder du pyjamas? Använder pyjamasbyxor, men inte när jag sover.
48. Nattlinne? Nej.
49. Senast köpta skiva: Civilized Man med James Marsters.
50. Senast lästa bok:
Håller på med Fingersmith.
51. Favoritförfattare: Vill ju säga JKR, men hon är en jävla inskränkt 1800tals-människa.
52. Om du inte läser böcker, varför gör du inte det? ---
53. Tycker du om när det regnar? Ibland.
54. Snöar? Nej.
55. Brukar du besöka några festivaler under sommaren? Nej.
56. Om ja; vilka?---
57. Bästa festivalen någonsin? Kaliberfestivalen.
58. Varför just den? Haha, den enda jag har varit på..
59. Är du nöjd med ditt utseende? Nej.
60. Din kropp? Nej.
61. Ditt liv i största allmänhet? Nej.
62. Ditt största problem just nu: Övertid i morgon.
63. Din allra bästa vän: w00t? Är det tävling? Delad förstaplats då. AnnSofi och Sara.
64. Vad är det som gör honom/henne till en så bra vän? Ställer alltid upp, man kan lite på henne, vi har roligt tillsammans. Det faktum att vi ser på världen (till stor del) på samma konstiga sätt gör det ju också lite lättare att umgås ;)
65. Bor du i lägenhet, villa eller radhus? Lägenhet.
66. Trivs du med det? Skönt när man bara kan ringa värden om det är något, men vore samtidigt skönt att inte ha grannarna redigt så nära.
67. Vart hade du bott om du fick välja helt själv, alltså stad, land, allting? I en luftig villa i närheten av Medelhavet kanske. Gärna i ett litet samhälle bestående av utvandrade svenskar.
68. Varför då? Varför inte?
69. Vad är meningen med ditt liv just nu? Jag är för trött för så här djupa frågor.
70. Din civilstatus:
Ensamstående med 3 katter.
71. Och sexuella läggning: Odefinierad men flexibel.
72. Dricker du kaffe? Ewwww...
73. Om ja, har du socker i kaffet? ---
74. Mjölk?
---
75. Dricker du te? Tack earl Charles Grey, du har gjort mitt liv bättre.
76. Om ja, har du socker i teet?
3 socker.
77. Mjölk? Nej.
79. Spelar du något instrument och i så fall vilket? Munspel..?
80. Om ja, hur länge har du spelat? ---
81. Spelar du i något band? Nej.
82. Om du skulle vara tvungen att välja någonting ur listan nedan att sitta fast i livet ut, vad hade du valt då?
Rullator
Datorstol
Rullstol
Vanlig stol
Rullskridskor
Eller en hawaiiskjorta med matchande shorts?
Haha, jag har alltid velat ha en Hawaiiskjorta..
83. Fulaste frisyren du kan komma på just nu? David Bowie i Labyrinth.
84. Och snyggaste?
Hannah Spearritt
85. Vad hade du velat skulle hända just precis nu, om du får välja precis vad du vill? Att någon ringer och berättar att jag har vunnit en Jorden-runt-resa.
86. Varför då? Varför inte?
87. Vad sysslar du med? (alltså om du pluggar, jobbar eller vad du nu gör) Jobbar får man väl kalla det.
88. Trivs du med det? Njae.
89. Om du jobbar; vill du jobba med det livet ut? Noooo..
90. Är det ett intressant arbete enligt dig? Haha, skulle det där vara roligt?
91. Varför valde du just det arbetet? Det gjorde jag inte, arbetet valde mig.
92. Om du pluggar; är det jobbigt? ---
93. Hur lång tid brukar det ta för dig att göra dig i ordning på morgonen? Innan jobbet: 5 minuter.
94. Hur ofta duschar du? Varannan dag.
95. Håller du på med någon sport? Nej
96. Är det skoj? ---
97. Hur många gånger brukar du äta om dagen, i genomsnitt (med mellanmål inräknade)? 3
98. Är du vegetarian/vegan? Nej.
99. Varför/Varför inte? Älskar fläskfilé, lövbiff, kycklingfilé, lax..
100. Är du medlem på helgon.net? Har varit, tror inte min användare är kvar.
101. Vad heter du där? Halvalven
102. Varför valde du just det namnet? Jag var inne i min Tolkien-period.
103. Vad är det värsta som kan hända just precis nu? Att världen gick under.
104. Varför då? Hmm.
105. Vad gör du när ingen ser dig? Sover.
106. Har du någon matta i det rummet du sitter i nu? Ja.
107. Vilken färg har den? Svart och grå.
108. Hur ofta dammsuger du? Inte regelbundet.
109. Är du ordningsam? Angående vissa saker, ja.
110. Vad brukar du ha på dig en vanlig vardag? Ge ett exempel på hur din outfit skulle kunna se ut:
Orka bry sig.
111. Hur skulle du beskriva din klädstil?
Bekväm.
112. Ser man på dina kläder vad du lyssnar på för musik? Nej.
113. Tycker du att det är viktigt hur man ser ut och klär sig? Nej.
114. Vad använder du vanligtvis för skor? Mycket tofflor så här års.
115. Åker du skidor? Inte just nu.
116. Snowboard? Nej.
117. Vad är det mest förvånande du någonsin fått reda på om någon annan? En person jag känner/kände som är tillsammans med en som är mer än dubbelt så gammal.
118. Av vem fick du reda på det? Personen i fråga själv, typ.
119. Vad hade du för betyg när du slutade nian? 4 mvg, ett helt gäng vg och ett par g.
120. Var du nöjd med dem? Ja.
121. Fick du några pengar av dina föräldrar för dina betyg? Hmm, tror det.
122. Om ja; hur mycket?
Minns inte.
123. Kroppsdel du är nöjdast med:
124. Kroppsdel du har mest nytta av:
125. Kroppsdel du gärna skulle ändra på:
126. Varför vill du ändra på den?
127. Vilken är din största hemlighet?
Tror inte jag har någon..?
128. Okej, jag fattar att du inte vill avslöja den. Men vad handlar den om? Ämnet liksom:
129. Vad har du för dator?
En HP och en Mac.
130. Är det din egen eller delar du den med någon? Mina egna.
131. Vad har du för mobiltelefon?
Samsung u600
132. Fungerar den bra eller hade du hellre velat ha en annan? Den är jättebra, lite dåligt batteri kanske.
132. Bästa konserten någonsin:
Nightwish
133. Varför just den? Haha, har inte så många att välja på..
134. När brukar du stiga upp på vardagarna? 03.17
135. Och helgerna? 03.17 på lördagar, när jag råkar vakna på söndagar.
136. Brukar du försöka hålla en jämn dygnsrytm? Ja, något skev rytm men ändå.
137. Brukar du lyckas? Ooja.
140. Äter du sömntabletter? Nej.
141. Några andra tabletter?
Alvedon vid behov.
142. Har du någon kronisk sjukdom? Vad menas med "kronisk" egentligen?
143. Om ja; vilken då och när fick du den? ---
144. Bästa datorspelet: Är inte så mycket för spel.
145. PS: ---
146. Varför just dem? ---
147. Har du någon hemsida? Nej.
148. Har du haft den länge?
---
149. Hur många språk kan du? vilka? Svenska, engelska y un poco español.
150. Vad är viktigt för att en person ska ge dig ett bra första intryck?
151. Tror du att du brukar ge folk ett bra första intryck?
Nej.
152. Har du funderat över det någon gång innan? Nej.
153. Är du blyg? Ja.
154. Om ja; hur blyg? Lagom?
155. Är du rädd för att prata inför folk?
Beror på vad det är för folk.
156. Gillar du att stå i centrum?
Se föregående fråga.
157. Om ja; varför? ---
158. Är du bra på att sjunga? Helt värdelös, tyvärr.
159. Äger du någon stickad tröja och i så fall hur många? Orka räkna.
160. Vad är det för färg på gardinerna i ditt vardagsrum?
Brun-grå-grön-rosa-beige.
161. Du skulle tjäna mycket på att vara lite mer... : Högavlönad.
162. Och du skulle tjäna ännu mer på att vara lite mindre... : Lågavlönad.
163. Använder du balsam och i så fall vilket? VO5 Absolute Blonde
164. Vad är det mest olagliga du någonsin gjort? Säger jag väl inte, tänk om polisen läser? *paranoid*
165. Fick du något straff för det? Nej.
167. Tre saker du snott någonstans ifrån: Handduk, glas, askfat.
168. Tre saker du ogillar att göra:
Köa, dricka kaffe, skatta.
169. Tre saker du gillar att göra: Pussla, läsa, få tillbaka på skatten.
170. En sak du gjorde för länge sen och fortfarande har ångest för är när du... : ???
171. Varför gjorde du det? ---
172. Hur skulle din drömpartner vara? No clue.
173. Och hur skulle han/hon se ut? Spela roll.
174. Sexigaste kroppsdel hos det motsatta könet: Håret. (På huvudet..)
175. Tycker du det är onödigt eller viktigt med märkeskläder?
Onödigt.
176. Varför då? Det är personlighetens om räknas.
177. Vilken är den sämsta film du någonsin sett? Spartacus.
178. En plats du tycker om att vara på är... : utomlands.
179. Bara för att där är det så himla... : skönt.
180. En plats du inte tycker om att vara på är... : tåget hem från Skåne.
181. Bara för att där är det så jäkla... :
trångt.
182. Tre fula ord som du borde använda mindre: Mölnlycke, lymfkörtel, vårtgård. (Inte för att jag använder de så ofta, men ändå..)
183. Tre saker du borde göra oftare: Städa, söka jobb, gå ut istället för att sitta vid datorn.
184. Charmigaste dialekten:
Kan man svara "brittiska"? Finlandssvenska, annars..
185. Och värsta: ???
186. Vilken egenskap är den värsta en människa kan ha enligt dig? Oärlighet
187. Vilket parti tänker du rösta på i nästa val? Får inte rösta i nästa val. Mummel..
188. Varför då? Val till kyrkofullmäktige = Jag är icke välkommen.
189. Är du insatt i politik?
Nej.
190. Om nej; varför inte? Tycker det är så ointressant så det finns inte.
191. Tycker du det är viktigt att du kan vara med och påverka samhället? Haha, får jag säga "ja" även att jag inte är politiskt insatt..?
192. Någonting som ofta bör göras men som du ofta bävar inför att göra: Städa.
193. Hur många soffor finns det där du bor?
1.
194. Vilken färg har den som du tycker bäst om? Vast? Pratar vi om soffor fortfarande? Den är svart men har ett ljusbrunt överdrag, i så fall.
195. Ditt favoritsätt att tillaga potatis på (chips, stekta, kokta, pommes frites osv.): Gratäng.
196. Tycker du att det är äckligt med spenat?
Den spenat jag har smakat smakade typ ingenting.
197. Tänker du ofta på vad du äter? Nej.
198. Varför då? Orka.
199. Egentligen så borde du nog faktiskt äta lite mindre... : Choklad.
200. Och lite mer... : Jag vägrar säga "grönsaker."
201. Vilken sorts juice är din favorit? Tranbär
202. Vad anser du om dödsstraff? Nej nej nej.
203. Rasism? Nej nej nej.
204: Barnarbete? Nej nej nej.
205. Mobbning? Nej nej nej.
206. Om du fick göra en stor förändring i världen, vad skulle du ändra på då? ??
208. Röker du? Nej
209. Om ja; varför slutar du inte? ---
210. Tycker du att det är viktigt att stå för vad man tycker? Ja
211. Brukar du göra det? Ja
212. Om nej; varför inte? ---
213. En pinsam sak som hänt dig denna veckan: ..inget..?
214. Känns det som om du gör bort dig ofta? Njae
215. Favoritsmak på nudlar: Eww..
216. Om du inte äter nudlar, varför gör du inte det? För att jag inte tycker det är gott?
217. Efter hur många trappsteg orkar du helt enkelt inte längre? Haha, har nog rännt i 3 miljarder trappor på både det jobbet jag har nu och det jag hade innan och än har jag inte gett upp.
218. Är du i god form? Njae.
219. Om inte; varför tränar du inte upp dig? Varför lägga tid på det?
220. Har du några piercings? 9 st.
221. Om ja; var någonstans? Öronen
222. Tatuering? 6 st.
223. Om ja; hur ser den ut? En ödla, en dödskalle med vingar, en tribal-sol med ett Z i mitten, en ankh, en udjat och en orm som är formad som en 8a.
223. Gjorde det ont att göra den? Vilken av dom? Solen och ormen gjorde ont, resten var väl lite sådär.
224. Tycker du att det är äckligt med blod? Nej. Haha, de tycker alltid att jag är konstig på blodcentralen när jag tittar när de sticker och sedan hur blodet rinner ;)
225. Någonting du inte skulle vilja ha krypandes i håret just nu: Sniglar.
226. Vilken är din favoritklädaffär? Kappahl.
227. Hur mycket pengar lägger du ut på kläder varje månad? Vissa månader ingenting vissa månader 600.
228. Har du någon mp3spelare? Ja.
229. Om ja; vilken? En röd..?
230. Var den dyr? Fick den från jobbet.
231. Ser du dig själv som (ja/nej-svar):
Impulsiv?
Ja.
Snäll? Ja.
Egoistisk? Ja.
Snygg?
Nej.
Charmig? Nej.
Utåtriktad? Nej.
Rolig? Ja.
Annorlunda? Ja.
Ytlig?
Nej.
Töntig? Ja.
Djup? Nej.
Intelligent? Ja.
Omtänksam?
Ja.
Självsäker? Nej.
Förvirrad? Ja.
232. Är det jobbigt att svara på såhär många frågor? Nej, då hade jag troligtvis inte fortsatt.
233. Hur gammal var du när du var full första gången? Ingen aning.
234. Vad hade du druckit då? Sprit?
235. Dricker du alkohol överhuvudtaget? Ja.
236. Om ja; öl eller vin? Vin.
237. Om nej; saft eller sockerdricka? Båda. (Tyckte det var elakt att jag inte fick svara på den här frågan, så jag gjorde det ändå:)
238. Någonting du gjorde förra veckan som du ångrar: Inget.
239. Någonting du gjorde förra veckan som du är stolt över:
..inget.
240. Någonting du funderade över mycket förra veckan: Inget.
241. Någonting du funderar över mycket idag: Om jag ska köpa nya sandaler lr låna mormors.
242. Stockholm eller Göteborg? Göteborg.
243. Varför då? Jobbig trafik i Stockholm.
244. Du hade gärna haft lite fluffigare... : Personlighet.
245. Och lite mindre... : Sömnsvårigheter.
245. Och lite mer fantasifulla... : Drömmar.
246. Anledningen till varför du svarar på alla de här frågorna är att du: Tycker det är roligt. Iaf om det kommer lite mer intressanta frågor snart..
247. Om du bara fick klä dig i tre olika färger kombinerat livet ut, vilka tre färger hade du då valt? Svart, grått, blått (som i jeans)
248. Vad skulle du säga till Göran Persson om han skulle kliva in genom ditt fönster just nu? Skulle bara stirra med öppen mun.
249. Varför då?
Mitt fönster är på 3e våningen.
250. Du tycker att Göran Persson är... : Jag känner att jag har sån koll på politiker, men han är säkert lika tråkig som resten av dem..
251. Har du rest utanför Europa någon gång och i så fall vart? Kanada, USA, Egypten, Tunisien.
252. Var det en trevlig resa? Nej, men det var 3 trevliga resor.
253. Om ja; varför? Fick uppleva nya saker och platser.
254. Om nej; varför inte? ---
255. Det här anser du om droger: Onödigt, men kan vara bra i medicinskt syfte.
256. Är du en sån som har mycket åsikter om saker och ting? En del saker, ja.
257. Har du någon du kan berätta precis allting för? Ja.
258. Hur känns det? Bra.
259. Håller du mycket saker inom dig? Njae.
260. Tycker du att det är bra eller dåligt att göra det?
Det är väl valfritt. Är väl mitt eget val  vad jag vill berätta för vem, eller om jag inte vill berätta för någon över huvud taget.
261. Det bästa med julen är: Träffa folk.
262. Det värsta med julen är: Att den är på vintern.
263. Du har aldrig någonsin... : Druckit en kopp kaffe.
264. Men däremot har du gjort det här väldigt många gånger: Druckit en kopp té.
265. Har du lätt för att lära dig? Vissa saker.
266. Vad gör du om 10 år? Jaa, kanske att jag är färdig med den här listan..
267. Är du likgiltig? Inför vad?
268. Ärlig? Ja.
269. Tycker du att det är viktigt att man är ärlig? Ja.
270. Är det okej med vita lögner? Nej.
271. Är du vidskeplig? Nej.
272. Ditt motto är: "Kom aldrig i tid, låt folk sakna dig" Haha..
273. Gillar du stark mat? Oooja.
274. Salt mat? Njae.. Lagom med salt då.
275. Gillar du godis? Ja.
276. Om ja; vilket är ditt favoritgodis? Choklad.
277. Om nej; varför inte? ---
278. Din favoritglass är: Choklad och melon.
279. Bara för att den är så: God..?
280. Ser du på sport? Nej
281. Har du någonsin åkt luftballong? Nej
282. Hoppat bungyjump? Nej.
283. Fallskärm? Nej.
284. Vill du göra något av ovanstående tre och i så fall vad? Alla tre.
285. En person du gärna skulle fika med just nu är: AnnSofi
286. Hämta närmsta bok, slå upp sidan 15 och citera första meningen: "This is when I thought it really began."
288. Är du konstnärlig?
Jag vill ju tro så, men nej..
289. Rakar du benen? Ja.
290. Om ja; hur ofta? 3 ggr i veckan.
291. Vad har du för relation till din väckarklocka? Hatar honom, han skriker så man får hjärtattack.
292. Dina föräldrar? Bättre än till min väckarklocka iaf.
293. Har du flyttat hemifrån än? Nej.
294. Om inte; när tänker du göra det? När jag har ett jobb så jag har råd till det.
295. Hur ofta bakar du? 1 gång per årtionde.
296. Vad brukar det oftast bli? Sist var det skorpmazariner.
297. Du kände dig jättesnäll igår när du...: Skickade mor att köpa Doritos.
298. Och det kändes förjävligt en gång när du råkade...: ..göra något dumt? Hehe.
299. Gillar du bananer? Inte bara som de är, men i fruktsallad eller något.
300. Plommon? Nej.
301. Har du någon trädgård? Nej.
302. Om ja, är du bra på att sköta om den? ---
303. Kan du dansa? Hellre än bra.
304. Om du får välja - thaimat, hamburgare eller pizza? Pizza.
305. Vad är det för väder hos dig nu? 15 grader, relativt vindstilla.
306. Tycker du att det är bra eller dåligt? Bra.
307. Har du någonsin sett alla Sagan om Ringen-filmerna på raken? Nej.
308. Två bra saker man kan använda en hink till: Bära vatten i eller trycka ner över broderns huvud.
309. Snyggaste skådespelaren: Har ärligt talat suttit och funderat i 3 år nu, kan inte bestämma mig. Någon av följande, kanske..? Johnny Depp, James Marsters, Tom Felton, David Tennant, Jared Leto, David Boreanaz, John Barrowman, Michael Shanks. Överdrev jag nu..?
310. Svarta eller gröna oliver? Ärligt talat, så tror jag inte att jag någonsin har ätit en oliv.
311. Vad använder du för tvål? Hmm, den heter något franskt. Luktar syren iaf.
312. Parfym? Ming Shu.
313. Gillar du ärtsoppa? Nej.
314. Vad är det mest underliga din mamma någonsin sagt till dig? Hon säger mycket underligt, brukar inte lägga det på minnet.
315. Och det värsta: Inget.
316. Hur ofta går du ut på krogen? Så ofta någon rolig vill följa med (Inte ofta)
317. Är det mer eller mindre än vad det borde vara enligt dig?
Mindre.
318. Nämn tre saker du skulle vilja ha råd med men som helt enkelt är för dyra: Ett hus, nån prydnadsak till hemmet och min alldeles egna Elise.
319. Om fick välja en av dessa saker gratis, vilken hade du då valt?
Ojdå, svårt fall av beslutsångest, men jag får väl ta huset då. Förutsatt att det låg i närheten då, och inte i Silicon Valley..
320. Vad har du för dold talang? Vänta och se, Talang 2025.
321. Har du långa naglar? Nej, klippte ner dom igår. Bara tumnaglarna kvar.
322. Vad var det senaste du åt? En clementin.
323. När var det? En och en halv timme sedan.
324. Vad var det senaste du köpte? Doritos, Schweppes Russchian och hushållspapper.
325. Ditt nästa mål i livet är: Hitta ett jobb.
326. Om du fick ett enda kreditkort, vilken affär skulle du välja då? Vill inte ha något kreditkort.
327. Vem fick du senast SMS ifrån? Äldsta brodern.
328. Och mail? LiveJournal
329. Brev? Arbetsförmedlingen, eller jobbet om lönespec räknas som brev.
330. En puss? ??
331. Din senaste sjukhusvistelse: Räknas blodcentralen? Annars var det när jag bröt benet, typ 6 år sedan.
332. Vilket är ditt lyckotal? 8
333. Snuttefilt eller gosedjur? Nussekudde?
334. Katt eller hund? KattER
335. Favoritpålägg: Salami.
336. Skulle du äta upp en hel daggmask för 1000 spänn? Om jag fick den välstekt.
337. Skulle du döda en hundvalp för 20 000? Nej.
338. Är du kär i någon just nu? Nej.
339. Om ja, vem då? ---
340. Ditt måntecken: Skorpion.
341. Varför svarar du på alla de här frågorna? För att jag tycker det är skoj. Och jag har inget bättre för mig.
341. Fras/ord du använder (för) ofta: Jomenvisst.
342. Vilken inriktning gick du på gymnasiet? Kultur. (Samhälle inriktning kultur, asså)
343. Vad gör du om 15 år? Hmm, 36 år gammal.. Köper hus?
344. 25? 46 år gammal, förtidspensionerar mig och flyttar söderut?
345. Lever du i nuet? Ja.
346. Tycker du att det är viktigt att göra det? Ja.
347. Har du glasögon/linser (något synfel med andra ord)? Synfel, ja. Glasögon/linser, nej.
348. Vilken person i hela världen skulle du vilja träffa just precis nu? Stefan.
349. Samlar du på något? Ja.
350. Om ja; vad? Muggar och kortlekar med motiv från olika länder jag har varit i. (Eller andra roliga motiv)
351. Din absoluta drömbil: Lotus Elise
352. Den obehagligaste känslan som finns är: Tror inte jag har upplevt den än..
353. Du är absolut inte...: Trevlig..?
354. Men däremot är du väldigt...: Hmm?
355. Och du hatar när folk...: Ljuger.
356. Har du tvångstankar? Haha, nej.
357. Om ja; ---
358. Hur ofta åker du buss? Inte ofta.
359. Anser du dig själv vara hurtig? Nej.
360. Hur beter du dig när du känner dig...
sur:
Sitter i ett hörn och tjurar.
glad: Försöker sprida det till dom omkring mig.
pigg: Försöker hitta på något att göra.
ledsen: Vill vara för mig själv.
förbannad: Twittrar om det.
trött: Frånvarande.
361. Kan du konsten att göra ingenting? Ja, jag är The Master.
362. Att tänka på ingenting? Nej.
363. Nämn två saker du tycker är pinsamma att handla: Är jag väldigt omogen om jag säger "bindor och tamponger"?
364. Händer det att du undviker att köpa dessa saker bara för det? Hehe, nej.
365. Hur långt upp/ner i åldern kan du som max gå för ett ragg? Åldern är inte så viktig, men om personen i fråga såg jättegammal ut skulle jag nog tacka nej.
366. Om du skulle vara tvungen att bjuda hem kungen på middag, vad hade du lagat för mat då? Pulvermos. Sedan skulle jag förklarat att det är många som får leva på sånt eftersom vi får ge så mycket pengar till Kungahuset.
367. Nämn två filmer du aldrig kan se för många gånger: 10 things I hate about you, Mumien.
368. Och en bok du har läst mer än två gånger: Harry Potter.
369. Biter du på naglarna? Nej.
370. Tycker du om julen? Ja.
371. Hur firar du jul (om du inte gör det, varför inte)? Julmiddag hemma hos mormor.
372. Hur firar du nyår? Mat, drinkar, spel hemma hos någon, kan vara lite olika.
373. Brukar du ge några nyårslöften? Inte ofta.
374. Om ja; hur många gånger har det inträffat att du har hållit dem? Haha, bara i år, tror jag.
375. Du ser ut lite som? Madonna, enligt någon.
376. Men du är också väldigt lik det här djuret? Haha, en sengångare kanske?
377. Du skulle aldrig få för dig att: Måla om mitt rum rosa.
378. Skriver du dagbok? Nej.
379. Hur många par skor äger du? Mellan 25 och 30 skulle jag tro.
380. Handväskor?
2? 3?
381. Din relation till din dator är väldigt: Dysfunktionell.
382. Och din relation till din TV är extremt: Icke-existerande.
383. Din favoritraggningsfras: "Asså, jag säger ju inte det här för att imponera på dig, men det är jag som är Batman."
384. Vad skulle du göra om du vann 400 miljoner?
Köpa ett hus och börja planera utlandsresor.
385. Om du hittar en enkrona på gatan, plockar du upp den? Ja.
386. Beskriv din livsfilosofi med fyra ord: ????
387. Tror du på ödet? Nej.
388. Klarar du av att förlåta otrohet och svek? Vet inte.
389. Använder du vanliga eller uppladdningsbara batterier? Vanliga.
390. Hur många kusiner har du?
10 på mors sida, tror inte jag har några på pappas.
391. Har du någonsin fått någon att gråta öppet utan att få dåligt samvete? Nej.
392. Får du ofta dåligt samvete? Nej.
393. Är du diffus? Ja.
394. Vem städar mest hemma hos dig? Inte jag.
395. Dricker du mjölk?
Nej.
396. I så fall, vilken sort? Komjölk..?
397. PS eller PSP: Inget.
398. PC eller Mac: Båda.
399. Hiphop eller kängpunk? Inget.
400. Black metal eller synthpop? Inget.
401. Nämn två saker du är bra på:
402. Två saker du är mindre bra på:

403. Vilken kändis skulle du helst se ut som om du fick välja?
Keira Knightely.
404. Varför då? Varför inte?
405. Vem är viktigast för dig i hela världen? Mamma
406. Vad är det vackraste som finns? Är det nu man ska svara "kärlek"?
407. Och vad är det fulaste? Trångsynthet
408. Är du en spara eller slösa?
Slösa.
409. Ser du dig själv som teknisk? Nej.
410. Påhittig? Ibland.
411. Hur tidigt går du upp en vardagsmorgon? 03.17
412. Och hur dags brukar du komma hem igen? 05.30
413. Helger då, när vaknar du då? 03.17 på lördagar, lite olika på söndagar och visst har jag svarat på det här redan?
414. Vilket b-språk läste du i skolan? Först tyska och sedan spanska.
415. Vad brukar du äta till frukost? Té och mackor.
416. Är glaset halvfullt eller halvtomt? Vilket glas? Och om jag inte ser det, existerar det då?
417. Vad finns det under din säng? Damm, av någon underlig anledning en liten burk svart målarfärg och ibland diverse katter.
418. Det vackraste ordet som finns: Cocktail. (LOL..)
419. Storstad eller liten ort?
Liten ort.
420. Salt eller sött? Sött.
421. Ute eller hemmakväll? Båda.
422. Brukar du bädda sängen?
Nej.
423. Vad har du i ditt fönster? Ljusstakar.
424. Vilken person vet mest om dig? ???
425. Har du bra minne? Vad var frågan..?
426. Vad behöver du mest just nu? Pengar.
427. Märkeskläder eller second hand? Inget.
428. Hur många Sara känner du? 5, om jag inte räknar med mig själv.
429. Vart har du ont? Ingenstans just nu.
430. Tre saker du använder dagligen: Tandborste, dator, vattenkokare.
431. Bästa årstiden: Vår.
432. Är du seriös?
Det kan hända.
433. Vad har du på dig för kläder just nu? Pyjamasbyxor och linne.
434. Nagellack är:
till för tånaglar.
435. Mår du bra idag? Ja.
436. Om nej, varför inte? ---
437. I en stor folksamling blir du...:
Vilse.
438. Har du spytt i en bar någon gång? Nej.
439. Hur ofta borstar du tänderna? 1-2 ggr om dagen.
440. Vad använder du för tandkräm? Pepsodent X-fresh Limemint med munskölj, precis som på fråga 39..
441. Skulle du kunna tänka dig att göra en plastikoperation? Ja.
442. Om ja; vad skulle du då operera? Gissa.
443. Har du blivit sövd någon gång? Nej.
444. Bada i sjö eller hav? Båda.
445. Har du kaffe i kokosbollarna? Ewww.. kokos.. Men i chokladbollarna har jag det.
446. Hur ofta önskar du att du var någon annan? Har inte räknat efter.
447. Favoritrestaurang: Jag och restauranger går inte ihop.
448. Favoritcafé: Café Flanaden.
449. Favoritklubb: Fantomenklubben (Förlåt, jag var tvungen..)
450. Favoritaffär: ScienceFictionbokhandeln.
451. Har du vunnit pengar någon gång? Ja.
452. Om ja; hur mycket vann du? 100kr som mest.
453. Har du prestationsångest? Inte just nu.
454. Beslutsångest? Ja.
455. Hur reagerar du om någon säger nåt riktigt elakt till dig? Haha, vet inte, tror aldrig någon har sagt något riktigt elakt till mig =D
456. Har du någonsin spridit ett felaktigt rykte om någon? Nej.
457. Hur gamla är dina föräldrar? 49 och 57.
450. Har du ätit grodlår någon gång? Nej.
451. Om ja; var det gott? ---
452. Din favoritmüsli: ghjjyeugfe
453. Är du lättretad? Gällande vissa saker.
454. Har du några utmärkande ansiktsdrag? Mummel..
455. Hur ofta klipper du tånaglarna?
Vet inte. Ofta.
456. Hur ofta tvättar du håret? Varannan dag.
457. Kan du några japanska ord? Konnichiwa.
458. Finska? Perkkele kukkamulta. Tikapuita. Olen helposti huvittunut.
459. Använder du något fildelningsprogram? Host host.
460. Om ja; vilket? uTorrent.
461. Äger du någon krukväxt? Nej.
462. Om ja; hur ofta vattnar du den? ---
463. Hur många miljoner hade du velat ha på ditt konto just idag, om du fick välja?
99999999999999999999999999999999999999999999999999999999999
464. Kan du någonting om vodou? Skulle jag väl inte påstå, men zombies och vodoodockor och whatever som de brukar ha med i diverse filmer är ungefär lika vanligt inom vodou som exorcism är inom kristendomen.
465. Tycker du att Sveriges valsystem är bra? Är inte så insatt.
467. Rättsystem? Dito.
468. Tycker du om fisk? Beror på vem som lagar den.
469. Kräftor? Nej.
470. the Sims 1 eller 2: Nej.
471. Har du varit med om något övernaturligt någon gång?
Nej.
472. Om ja, vad? ---
473. Den bästa Disneyfilmen: Herkules.
474. Det bästa barnprogrammet: Spindelmannen.
475. Finaste tjejnamnet enligt dig: Zara
476. Finaste killnamnet enligt dig: Elton.
477. Bläck eller blyerts?
Bläck nu för tiden.
478. Hur gammal var du när du lärde dig cykla? Minns inte.
479. Den absolut sämsta musikgenren är:
Rap.
480. Hur mycket vägde du när du föddes? 3720 g
481. Dödsstraff är: överflödigt.
482. 4 saker du har i ditt kylskåp: Ketchup, vin, salami, batterier.
483. 4 saker du inte har i ditt kylskåp: Tomater, smör, leverpastej, blomjord.
484. 1 sak du borde ha i ditt kylskåp, men inte har: Min Bacardi som står under nattygsbordet.
485. Hur länge pratar du i din mobil om dagarna, mer eller mindre än en kvart? Mindre.
486. Hur mycket pengar ger du till välgörenhet varje år? Inte mycket.
487. Hur mycket pengar köper du kläder för varje månad? Se fråga 227.
488. Smink/skönhetsprodukter då? Jadu, 50kr kvartalet kanske.
489. När var du senast på bio? 15 juli.
490. Vilken film såg du då? Harry Potter & Halvblodsprinsen.
491. Vad var det senaste du köpte på internet? Tågbiljetter.
492. Tycker du om spenat? Se fråga 196.
493. Din teori om strumpförsvinnanden vid tvätt lyder: Vanligtvis visar det sig att det var jag som hade slängt dem bredvid tvättkorgen.
494. Vad heter din granne? Borde jag veta det?
495. Lever dina morföräldrar? Ja.
496. Om ja; vad heter de? Brith och Bror. (Bror är inte min riktiga morfar, men nästan.)
497. När plockade du svamp senast? Förra året, tror jag. Eller tidigt detta år.
498. Hur tänker du om dig själv, tycker du om dig själv? Hatar mig själv, vi har alltid olika åsikter och kommer aldrig överens.
499. Hur många cigaretter har du uppskattningsvis rökt i ditt liv? Uppskattningsvis så har jag nog fått i mig ett gäng paket genom passiv rökning.
500. Vad har du haft för olika hårfärger? Svart, ett gäng olika bruna, ett gäng olika blonda, ett par olika röda.
501. Hur mycket är klockan nu när du är klar? 21.24 (4 dagar efter att jag började med listan, men ändå..)

RSS 2.0


"Vattenkranar
det är bra saker.
För när man inte
vill ha mer vatten,
då kan man vrida av.
Men med dig, Zara,
vete fan hur vi ska göra.."