Movienight(s)

Kommer ni ihåg för cirka 3k år sedan då jag brukade använda den här bloggen för att skriva filmrecensioner? Inte? Nej, inte jag heller. Men tänkte hur som helst att jag skulle göra ett nytt försök, men då jag inte orkar anstränga mig så blir det i kortaste laget.

Därför tänker jag nu sammanfatta de 5 senaste filmerna jag har sett med 20 ord eller mindre var. Enjoy.

^~*~^

Alice in Wonderland "When that day comes I shall futterwacken... vigorously." Jag önskar att Johnny Depp vore min bästa vän. Den var så bra så jag överväger att köpa den. Om ett par år när den är billig.

The Twilight Saga: Eclipse Är det förbjudet att le i den här filmen? Har de ens läst boken? Jag vill köpa både boken och filmen för att sedan elda dem. Ps. Edward är asful. Go, Alice!

Clash of the Titans Tror aldrig jag har sett något glittra så mycket som Zeus's rustning. Underhållande, men killen från Avatar borde haft längre hår.

The Book of Eli Långdragen, väldigt ljus, med en människoätande tant och stark Bibel-fixering. Mila "That 70s Show" Kunis överraskar. Ps. Denzel är blind.

Remember the Titans I love it :) Sport-film där svarta och vita tvingas spela i samma lag under.. 70-talet? Jag grät för jag är lättpåverkad.

^~*~^

Och ingen behöver påpeka att jag bevisligen inte kan räkna till 20.

Och bara för att jag vet att alla vill se... Johnny Depp som The Mad Hatter doing the FUTTERWACKEN! (Obs, detta är inte originalmusiken.)

Och bara för att jag älskar när han säger "vigorously".

Och bara för att jag ville ha en fjärde mening som börjar med en konjunktion.

Mina intressen, enligt LiveJournal.

Det finns tydligen en sida där man kan fylla i sitt användarnamn från LJ och så får man ett collage av bilder som ska representera ens intressen. Jag var ju tvungen att prova..
Så, detta är tydligen mina intressen..? Jovars.




Haha, var tvungen att gå in på min LJ och kolla upp vad en del av bilderna skulle kunna stå för.. Var inte medveten om att jag var intresserad av motorcyklar..? Men annars ser det väl bra ut.

Alkoholrelaterad könsdiskriminering

Hur kommer det sig att man automatisk blir bjuden på cider om man är tjej? Man blir inte ens tillfrågad om man hellre vill ha öl eller vin.

Var hemma hos en något äldre herre som vi inte ska nämna vid namn (mestadels för att jag inte minns vad han hette..) i fredags kväll. Det sitter ett gäng människor vid ett par bord utomhus. Överallt på borden står det tomma ölburkar och några som troligtvis inte är så tomma.
Jag sitter på huk för att hälsa på deras hund då jag hör någon säga "Det är klart jag bjuder flickorna på varsin cider". Varpå jag reser mig upp för att mötas av en utsträckt hand som praktiskt taget trycker upp den jävla cidern i ansiktet på mig.

Mummel.

Det var uppskattningsvis 10 personer närvarande och det stod en (EN!) burk cider på bordet bland överdrivet många ölburkar. Varför i helvete blir man inte erbjuden en av de cirka 2 miljarder öl de hade? Ser jag ut som en cider-människa?

Nej för all del. Låt de muskulösa männen dricka sin manliga öl. Jag kan ju klara mig med en liten gullig cider med blommor på. (Ärligt, det var blommor på den.) Om det inte vore för min policy om att aldrig tacka nej till alkohol så skulle jag bett dem dra åt helvete med sin blommiga cider.

Andra (tredje?) stället man stannade på innan man anlände till Kalmar fick man iaf öl. Länge leve jämlikheten. Iofs så blev jag inte tillfrågad där heller, om jag ville ha öl eller cider. Bara för att frågan inte ställdes så känner jag nästan för att gnälla om att jag hade velat ha cider. Men bara nästan.

RSS 2.0


"Vattenkranar
det är bra saker.
För när man inte
vill ha mer vatten,
då kan man vrida av.
Men med dig, Zara,
vete fan hur vi ska göra.."