Avslutningsvis, 300 frågor om mig.

Kudos till den som faktiskt orkar läsa igenom allt.
Tänkte att så här i slutet av året skulle alla där ute få reda på lite mer om mig, för det vill ni väl? ;P
(Ja, jag haver snott denna lista med frågor, feel free to sno den du med.)

Hold on to your seats nu, 300 frågor om mig... Hoppas att alla lär sig nåt nytt.


1. Vad heter du :  Zara

2. Vad kallas du : Zara alt. "Du där" lr Timonen

3. Vad vill du bli kallad : "Du där" ;P

4. Födelsedatum : 28 maj

5. Stjärntecken : Tvilling

6. Lunar : Zahra

7. Msn : zwt88

8. Helgon : Hade en, men den e borta nu.

9. Vart bor du : Mönsterås

10. Vad har du för mobil : Samsung u600

11. Har du en egen dator : 2

12. Vem är din/dina bästisar : AnnSofi & Sara

13. Föräldrar:  Jovars

14. Vad ska du göra i sommar: Rom någon?

15. Favoritfärg : Svart

16. Turnummer : 8

17. Vad älskar du mest : Trevligt sällskap

18. Intressen : SciFi, resor, katter, pussel

19. Favoritband/artist : Groove Coverage, Nightwish, Ozzy, Tarja, Takida.

20. Favoritlåt : Summer wine med Ville Valo & Natalia Avalon

21. Namnsdag : 19 juli

22. Vad skulle du vilja heta : Zara, såklart, betyder ju furstinna.. Enough said.

23. Vad heter du på din msn just nu: » zαrα™

24. Hur många online : 3

25. Vem är din 15:onde online :  Inte?

26. Vem har du blockat : Haha, många..

27. Hur många olika grupper har du : 2

28. Har du några olästa mejl på hotmail : Nope

29. Har du några nya kommentarer på bdb : Inte nu längre

30. Hur många : Suck

31. Hur ser din drömkille/drömtjej ut : Vet jag väl inte förrän jag träffar honom/henne.

32. Beskriv ditt hår : Blekt beyond recognition, ganska långt nu och väldigt olydigt.

33. Har du några piercingar/tatueringar : 5 tatueringar och 9 piercingar, dock bara i öronen. (Piercingarna asså, inte tatueringarna..)

34. Vart skulle du bo om du fick välja : I ett hus. Vore trevligt om huset kunde stå någonstans långt söderut, kanske Egypten.

35. Bor du i lägenhet eller villa : Lägenhet

36. Vilken färg är snyggast på kläder : Svart

37. Vad har du på dig : Pyjamasbyxor och linne

38. Har du något i håret just nu : Hårsnodd

39. Vad har du gjort idag : Varit i stan o tjackat bubbelvin o fikat med Sara.

40. Vad ska du göra imorgon : Fyrverkerier i Ohamn o fira nyårsafton med AnnSofi.

41. Hur mår du just nu : En liten hint av lungsot, vilket gör att jag även blir döv..

42. Hur brukar du annars må : Bättre.

43. Är du sjuk: Ja?

44. Har du ont nånstans : Knät fular sig lite som vanligt.

45. Har du gått till tandläkaren detta året : Ja, antagligen..

46. Vad heter din mamma : Agneta

47. Har du några syskon : 2 bröder

48. Vilket är ditt favoritdjur : Katt

49. Äter du ofta godis : Ja.

50. Vilket är ditt favoritgodis : Choklad.

51. Vad är det finaste som finns : Siameser. Allternativt pyramiderna i Giza.

52. Vilken är din favoritdryck : Granatäppeljuice. Alternativt Bacardi Breezer Vattenmelon.

53. Vilket är ditt favorit tv-program : Conan O´Brien. Alternativt Ellen. (De enda 2 program jag ser på tv)

54. Vilken är din favoritveckodag : Lördag. Alternativt söndag. (Mycket "alternativt" här)

55. Vem är din förebild : Conan O´Brien. Haha, nee, vet inte..

56. Vad är bäst med dig : Inget

57. Har du några komplex : Ja

58. Hatar du någon just nu : Nej

59. Vem hatar du : Jenny i The L word, haha, nej, ingen..

60. Har du pussat en "apa" : Ja. Haha, nej..

61. Vilket husdjur skulle du vilja ha : (Fler) siameser

62. Är du allergisk mot något : Troligen, haver inte testat mig, men skulle jag dra en vild gissning skulle jag säga blommor och päls.

63. Har du ngt nytt gb-inlägg på bdb : Nej

64. Hur många bilder har du lagt ut : 298

65. Vad har du valt för bild här ovan : Ingen, detta är inte bdb..

66. Vilket band är det sämsta som finns : Asta Kask

67. Är du kär : Nej

68. Isåfall i vem : Suck..

69. Vad är din civilstatus : Singel

70. Är du cool : Som fan. (Hmm, han är iofs inte vidare cool..)

71. Är du homofob : Haha, I rather think not..

72. Är du medlem på någon annan sida än bilddagboken : Ja, sluta ställ frågorna som om detta vore bdb.

73. Isåfall vilken/vilka : Lunar, Netlog, Myspace, Facebook, ShareTV, YouTube, IMDB
 
74. Vilket är det fulaste tjejnamnet : Margret, med svenskt uttal.
 
75. Vilket är det fulaste killnamnet : Tord

76. Har du varit hos frisören det här året : Jaa

77. Använder du nagellack : Inte just nu, men det händer.

78. Har du persienner, gardiner, markiser eller rullgardin i ditt fönster : Persienner och gardiner.

79. Har du eget rum : Ja

80. Har du en dubbelsäng : Nej

81. Har du en egen platt tv : Ja

82. När flyttade du senast : Min tidsuppfattning är frånvarande

83. Vilken stil har du : Onormal

84. Vilken kändis skulle du vilja gifta dig med : David Tennant

85. Vilken kändistjej har snyggast kropp : Hmm, Jessica Alba kanske, lr Angelina Jolie.

86. Vill du bli känd : Who doesn´t?

87. Skulle du kunna tänka dig att bli prostituerad : Njae.. Nej.

88. Har du hoppat studsmatta det här året : Tror inte d.

89. Vilken är den godaste frukten : Granatäpple

90. Äter du grönsaker varje dag : Hahahahahhaha.. Nej.

91. Dricker du så mycket vatten som man ska : Ja.

92. Är du viktig : Nej

93. Hur lång är du : 167.5 cm

94. Är du nöjd med dig själv : Nej

95. Vad är du bra på : ??

96. Har du en egen hemsida : Nej

97. Är du medlem på den engelska bilddagboken : Visste inte ens att det fanns.

98. Hur gammal önskar du att du var : 20 är väl lagom?

99. Vad är klockan just nu : 22.45

100. Är det jobbigt att svara på frågor : Nej, kan ändå inte sova.

101. Hur ser din dataskärm ut : platt och fyrkantig med en lista med frågor på..

102. Har du städat idag : Really inte.

103. Har du varit ute idag : Ja

104. Vem ringde du senast: Jag ringer inte folk, dom ringer mig.

105. Vad/vem var du senast arg på : Minns inte, jag är oftast inte arg så länge.

106. Vad har du för status på msn just nu : Strax Tillbaka

107. Är du ofta inne på msn :  Alltid typ

108. Önskar du att du var tjockare : Nej?

109. Hur många hus har du bott i : 1

110. Är du medlem på last.fm : Nej

111. Lyssnar du på webradio : Nej

112. Bäddar du sängen : Nej

113. Har du lätt för att somna : Nej

114. Snarkar du : Dom påstår det, men jag har aldrig hört nåt..

115. Vad har du för startsida: http://www.superstart.se/

116. Har du ett sladdlöst tangentbord : Nej, har inget behov av att flytta det längre bort än sladden räcker.

117. Brukar du ha högtalare när du pratar i telefon: Nej

118. Vad lyssnar du på just nu: The Escapist med Nightwish.

119. Vad har du för ögonfärg : Gröna i min värld. (Melerade i verkligheten)

120. Vill du tatuera dig: Ja

121. Vad har du för visningsbild på msn : En bild på mig med svart hår *sakna*

122. Vilka sidor/program är du inne på nu : bloggen, netlog, messenger.

123. Laddar du olagligt ner musik : Ja

124. Har du en egen ipod : Nej, skulle endå aldrig använda den..

125. Är du Morgonmänniska : Beror på hur man ser det.

126. Vad önskar du dig i julklapp : Böcker!!

128. Har du sett filmen Linas kvällsbok : Nej

129. Är du emo : Nej.

130. Vad stör du dig på :Trångsynthet, hycklare, fördommar.

131. Vad är emo enligt dig : En musik- och klädstil.

132. Brukar du lyssna på hög musik : Bara om jag försöker att inte höra nåt annat.

133. Vad gör du om dagarna : Sover. (Jobbar natt)

134. Tycker du om popcorn : Jovars

135. Vilken är din favoritläsk : Sprite, just nu.

136. Vad är din favoriträtt : Gnocchi med chili, köttfärs och svamp.

137. Vad tycker du om raggare : Känner ingen.

138. Vad tycker du om punkare : Känner ingen.

139. Har du skärt dig nån gång : Ja

140. Är du död : Tror inte det, hard to tell.

141. Är du osynlig : Ibland känns det som det.

142. Filar du naglarna : inte ofta.

143. Har du fräknar : Ja

144. Har du posters på dina väggar : Nej.

145. Vem är snyggast i My Chemical Romance : Ingen

146. Vem känner du som har haft mest mobiler : Min bror.

147. Vilket är ditt favoritämne : Kultur- & Idéhistoria

148. Vilket ämne hatar du : Psykologi

149. Vilket ämne har du bäst betyg i : 19 st..

150. Vilket ämne har du sämst betyg i: Trafikkunskap

151. Favoritstad : Hurghada

152. Favorit Loka : Drick från kranen, för helvete..

153. Cola eller Cola Light : Light FTW

154. Älskar du din dator : Ja, vi ska gifta oss i sommar.

155. Är din dator bög : Det hoppas jag, annars kan jag ju inte gifta mig med henne.. (Kan jag ju iofs inte endå med våran lagstiftning..)

156. Vad är ditt favoritplagg : Morgonrock

157. Vilka affärer handlar du oftast i : Netto, haha..

158. Vart handlar du : På netto?

159. Favorit tv-serie : Torchwood, Doctor Who, Stargate, Greys Anatomy, Eureka. L word, Legend of the Seeker.

160. Tycker du Top Model är roligt : Ibland, beror på vilket humör jag är på.

161. Vilken är din favoritbok : The Twilight Saga, The Inheritance Cycle, Goda omen, Harry Potter, Grottbjörnens Folk.

162. Favoritfilm : 10 things I hate about you

163. Vilken är den bästa musikgenren : Metal

164. Bada eller sola : Bada

165. Katt eller hund : Katt(er)

166. Åska eller sol : Sol

167. Vinter eller sommar : Sommar

168. Knarkar du : Nej

169. Röker du : Nej

170. Snusar du : Nej

171. Äter du : Ja

172. Snattar du : Inte nu

173. Röker vattenpipa : Yes

174. Är MER gott : Nej

175. Tycker du om salt : Ja?

176. Har du kysst din egna spegelbild : Haha.. Ja.

177. Vad tänker du när du ser din spegelbild : Varför är det ett fågelbo på mitt huvud?

178. Ät en banan : Nej, tack.

179. Har du duschat nångång : Händer väl..

180. Använder du för mycket hårspray : Nej, ingen alls, oftast.

181. Man ska borsta håret hundra gånger om dagen, gör du det: Nej, orka anstränga sig..

182. Favoritsäng : min

183. Har du en snopp : Vänta, ska se.. Nej, tydligen inte.

184. Har du sovit i en säng på ett varuhus : Nej

185. Vill du ha sex just nu : Nej

186. Har du ljugit någon gång : Ja, alldeles för ofta.

187. Favoritmeny på donken : QP cheese

188. Donken eller Max : Max e godast, men finns ju inte i närheten så..

189. Svart eller vitt : Svart

190. Rosa eller grönt : Båda? Inte det? Grönt då...

191. Död eller levande : Levande, ett tag till iaf

192. Rädda joppe : Haha, I get it.

193. Tittar du på tv just nu : Nej, den är bakom ryggen på mig, så det blir lite svårt.

194. Skulle du kunna vara med i en porrfilm :  Nej

195. Favoritkaraktär i Simpsons : Mr Burns, så härligt elak.

196. Skulle du kunna sjunga på Allsång på Skansen : Jaa, men inte i närheten av micken.

198. Skulle du vilja gifta dig med Marilyn Manson : Vet inte, får väl lära känna honom först och sen återkommer jag med ett vettigare svar.

199. Skulle du kunna tänka dig att ha sex med nån i Blink-182 : Se föregående fråga.

200. Städat eller stökigt : Stökigt.

201. Bästa sexplatsen : Bastun alt, duschen.

202. Favorithalstablett : Den med äppelsmak.

203. Är du ofta sjuk :Är ofta förkyld, men inte allvarligt sjuk.

204. Gillar du anonyma kommenterarer : Neej, har du nåt att säga får du väl stå för det..

205. Vågar du rapa högt inför andra : Beror på vilka det är..

206. Skriver du mer än 2 utropstecken : Ibland!!! Beror på hur mycket jag vill poängtera det jag skriver.

207. Vad är klockan nu då : 23.11

208. Vad är det för datum : 30dec

209. Vad ska du göra sen : Lägga mig under täcket och låtsas att jag inte har sömnsvårigheter.

210. Är du inne på msn nu : Ja

211. Hur många har du blockat på din msn : Massor

212. Är nallar söta : Nej

213. Är Rob söt : Jaa, som fan. Lr vilken Rob syftade ni på?

214. Vart handlar du helst mat : Ica lr Netto

215. Favoritglass : Calippo Cola

216. Hemmakväll eller fest : Fest

217. Privat fest eller festa med folk på stan : Privat

218. Ditt nordiska favoritland : Sverige

219. Älva eller vampyr : Båda.

220. Gud eller djävulen : Ingen

221. Vilken övernaturlig förmåga skulle du vilja ha : Flyga och kunna göra mig osynlig. Superstyrka och att höra andras tankar vore inte illa heller.. Lr kanske teleportering, lr shapeshifting. Lr att kuna se in i framtiden. Lr nej vänta, nu har jag det!! Att kunna resa i tiden.

222. Hus eller lägenhet, vad väljer du : Hus

223. Favoritgrönsak : Inlagd gurka

224. Har du anorexia : Nej

225. Vem shoppar du helst med : AnnSofi

226. Räcker hundra kronor till mycket när du är inne på H&M : Finns det ens något som kostar under hundra spänn där inne? En strumpa, kanske..

227. Hur vill du dö : Snabbt och hellst itne för sent.

228. Skulle du vilja att det görs en sida för dig på Lunarstorm när du dör : Nej, främmlingar behöver väl inte bry sig. Om dom som känner mig vill minnas mig kan dom väl göra det utan att alla andra ska ha nåt med det att göra..

229. Nedfryst, aska eller nedgrävd när du dör : Aska (Fördelelsevis utspridd i Sahara(Är "fördelelsevis" ett ord?))

230. Är bilddagboken den bästa sidan som finns : Noooo

231. Hur ofta sitter du vid datorn : För ofta

232. Har du klippt ditt eget hår : Ja

233.Har du gråtit efter att du varit hos frisören : Nej

234. Favoritöl : Budweiser alt. Lapin Kulta.

235. Vitt eller rött vin : Vitt

236. Öl eller vin : Beror på.

237. Coca cola eller red bull : Rom&Cola, RedBull&Vodka.

238. Vad ska man blanda vodkan med : Haha..Redbull?

240. Favoritö : Mahmya

241. Vem står dig närmast : Ingen. Sorgligt men sant.

242. Vad klarar du dig inte utan : Syre och socialt umgänge.

243. Behöver du mer kärlek : Ja

244. Blir du full varje helg : Nej, vore väl ett hemsk slöseri på sprit och huvudvärkstabletter.

245. Är du natt eller dagmänniska : Natt

246. Är du vampyr : I sparkle in the sun.

247. Har du varit med i något rollspel : Nej

248. Favorit "the sims"-spel : Ghurhg..

249. Festa eller festival : Festa

250. Ska du på pride : Nej

251. Vill du det då : Ja

252. Är du transa : Nej

253. Vad skulle du ändra på om du fick åka tillbaka i tiden : Inget

254. Vad skulle du välja, åka framåt i tiden eller bakåt : Båda. Give me the key to the blue box!

255. Barn eller vuxen : Vuxen (Kan disskuteras)

256. När ska du flytta hemifrån : När jag har råd till det, som ekonomin ser ut i dagens sämhälle så..

257. Eller har du redan gjort det : Nej

258. Går du i kyrkan varje söndag : Knappast, jag är antikrist, jag menar ateist..

259. Svävar du på rosa moln varje fredagkväll : Nej, haver inte tid, ska ju upp o jobba natten mot lördag..

260. Har du piercat någon : Nej

261. Är du laglig : Oftast

262. Skulle du kunna tänka dig att skönhetsoperera dig : Ja

263. Värsta musikstilen :Rap

264. Resesätt du föredrar : Flyg, älskar att starta och landa =D Därimellan sover jag mest, vilket är lite roligt i sig, eftersom jag oftast inte kan sova i vare sig bil, buss lr tåg..

265. Är Britney en bra mamma : WTF do I know? Det som står i tidningarna är ju oftast inte sant..

266. Vem är du mest lik i mumintrollet : Hattifnattarna. Haha, har ingen koll på något i den serien, men tycker helt enkelt att det är roligt att säga "hattifnattar". Och ja, jag vet att jag är konstig. Hattifnattar.

267. Vilken skådespelare är hetast : David Tennant

268. Tvätta med maskin eller för hand? : Inte alls? Fanns inte det att välja på? Ok, maskin då.

269. Vill du ha barn någon gång : Ser inte så ljust ut på den fronten, men man vet aldrig.

270. Har du sjungit Singstar någon gång : Ja. Har till och med vunnit många ggr. Iofs bara mot min ingifta och inte alldeles nyktra morbror.

271. Vilken är din favorit då : What now? Ser jag ut att ha koll..?

272. Favorittparfym : Yria

273. Använder du deodorant : Ja

274. Är du beroende av nånting : Choklad, sällskap 

276. Favoritradiokanal : (Det är inte vanlig radio det är) Mix Megapol

277. Favoritbil : Mini Coper

278. Vad tycker du om att Helen Sjöholm har legat på Sverige toppen i över tre år : Till att börja med heter det "Svensktoppen" och inte "Sverige topen". Till att fortsätta med så är det säkert kul för henne, men eftersom jag inte lyssnar på det så känner jag personligen att det inte påverkar mig något vidare.

279. Favoritförfattare : JK Rowling får man väl säga då. Och ja, jag är en nörd. And proud of it.

280. Vad vill du bli när du blir stor : Framgångsrik miljönär.

281. Favoritmodeexpert Olivia eller Sofia båda från Aftonbladet : Skulle inte kunna bry mig mindre.

282. Senaste biofilm du såg : Twilight!!

283. Skulle du torka dig med pengar om du hade flera miljoner : Nej.

284. Är du rik eller fattig : Fattig

285. Vad tycker du om Beckhamfamiljen : Känner dom inte. Dom ser väl bra ut på håll, men det är allt jag vet.

286. Favoritsport : Badminton

287. Silvertåget eller Kustpilen : Silverlinjen heter det faktiskt.

288. Har du sett filmen Spökhistorier : Visste inte ens att den fanns.

289. Var den bra då : What do I know.

290. Vilken historia är läskigast : Suck

291. Har du långt hår : Jovars, fast det beror ju på vad man jämför med.

292. Vill du ha längre/kortare : Båda

293. Schlagernörd eller : Lite i smyg. Haha, nej ,inte egentligen.

294. Kungafamilj eller president : President

295. Sämsta veckodagen: Alla är typ samma, förutom helgen.

296. Har du en dålig hårdag idag : Ja.

297. Tror du på ett liv efter döden : Egentligen inte, men man kan ju alltid hoppas.

298. Är du politiskt intresserad : Nej.

299. Är du rädd för att dö : Inte än.

300. Vad är klockan nu då : 23.37

That`s all folks! Hoppas nu att ni klarar er utan mig tills nästa år..

ETA Unknown.
Over and out.

Omplacering av katt, lr inte.

I brist på vettiga saker att göra så satt jag och kollade runt lite på Blocket förra veckan.

Fick syn på en liten gosig siames.
Fast han var egentligen inte så liten..
7 år och crememaskad, behövde ett nytt hem eftersom 2st i hans nuvarande familj hade blivit allergiska.
Och det märkte dom efter 7 år?
"Dom kanske har fått barn efter att dom köpte katten" säger ni. "Sälj barnen då" säger jag.

Skickade iaf ett mejl och upplyste om att deras kisse kunde få bo hos mig och mina tre små änglar. Jag mejlade dom på söndagen, då annonsen hade funnits på blocket i 2dar, på måndagen fick jag svar. Då hade dom, samma dag, varit iväg och avlivat katten i fråga eftersom han var så sjuk.

WTF?!

Ärligt talat, folk, om eran katt är så sjuk att han måste avlivas så lägger man väl inte ut honom till försäljning? Det fanns inte ett ord i annonsen om att han mådde dåligt på något sätt. Dom hoppades väl helt enkelt att dom skulle hinna lura någon t att köpa honom innan han var tvungen att avlivas..

Dom sa att det inte kändes rättvist att sälja honom eftersom han var dålig i magen och hade kräkts upp maten flera dagar i rad. Men det är rättvist att han ska behöva dö för att han e dålig i magen? Han kanske bara hade ätit något konstigt, för helvete..
Det händer ofta här hemma att min äldsta siames kräks flera dar i rad, och inte avlivar jag henne för det.. Puckon.

Jag hoppas verkligen att han hade varit väldigt sjuk väldigt länge.. Men i så fall hade dom väl inte lagt ut en annons? Hmm..

Jag kan inte med folk.

Total förvirring & brist på juldans

Har kommit in  i en sån där period igen, när jag inte kan sova.
Igår kväll runt 12 halv 1 så verkar det som om att man äntligen ska driva in i den underbara frånvaron då jag i någon avlägsen del av mitt bakhuvud lägger märke till att det är nåt som låter. I min stilla sinnesförvirring så tänker jag att det är väckarklockan, men eftersom man vabnligtvis brukar få hjärtattack av den signalen så borde det inte vara den som låter.. Och hur som hellst så borde d ju iaf vara 3 timmar kvar till jag ska upp.

Efter nån minut så inser jag att det var mobilen som lät. SMS. Ett påfund som gör att folk kan störa en även om dom anser att det är alldeles för sent att ringa. Får fatt i mobilen och ser ett nummer jag inte känner igen. Meddelandet börjar med "Hej ska vi gå på skoldansen?" Huh?!? Man blir ju inte precis mindre förvirrad.. Läser igenom hela meddelandet och inser att jag inte forstod vad det stog. Efter tredje genomläsningen förstår jag att inbjudan till dansen även innefattar en cabaré. Vid den tidpunkten kunde jag för mitt liv inte koppla ordet "cabaré" till något annat än en film med Richard Gere. Tänker efter och inser att filmen är en musikal och att en cabaré i allmänhet är något liknande, men oftast med humoristiska sketcher som största del..

Funderar på om jag har tid och lust att närvara. Inser att filmen jag tänker på heter "Chicago", men att det antagligen inte påverkar mitt beslut så mycket.

Kommer fram till att jag faktiskt har den filmen någonstans i bokhyllan, och att jag inte ens har tagit av plasten på den än. Kanske skulle se den, har hört att den ska vara bra. Egentligen skulle man ju ge vad som hellst för att få se Richard Gere dansa och sjunga, kommer jag fram till, och svarar att visst vill jag följa med på cabaré och dans.

Försöker sedan somna, jag var ju så nära för ett tag sedan.. Men inte då. Sova är för mesar. Ligger vaken och funderar ärligt på att leta fram första boken i serien om Arvtagaren för att få tiden att pasera.. samtidigt känns det som om att om jag bara ligegr kvar och vägrar hålla ögonen öppna så kanske man mot all förmodan lyckas sova..

Lyckades faktiskt driva bort i en timme iaf, innan det är dags att gå upp..
Knapprar i mig ett par clementiner för att kunna hålla mig vaken.
Helteckning idag..
Och nissen på distriktet bredvid hade "ont i foten" så fick ta största delen av hans trappuppgångar.. Det är mucho underlisch att han eller hans bil alltid har ont/är trasig när det är heltäckning. Strange coinsidences.
Kommer hem till slut. Knapprar i mig ett par riskakor och ser på Nanny. Missade både Conan och Ellen idag..
Duschen.
Sova. Ett par timmar iaf. Koffein.
Sedan i väg på cabaré då. Men det visar sig att någon har missförstått något nånstans.. För cabarén var tydligen igår. Idag var det gymnasiets musikal. Inte en skymt av Richard.

Sedan bar det av mot sporthallen. Men inte ens en riktig juldans kan dom ha, när det är för gymnasiet.. Lr jaa, egentligen var det väl en riktig juldans, men jag är van vid mer än så.. Nu blev det iaf bara ringdans. Så vi placerade oss påläktaren och hade givande samtal med före detta lärare.

Alla frågar mitt sällskap hur det går med hennes barn. Sedan vänder dom sig till mig och frågar om jag inte ska ha barn snart. Yeah, that would be the day.. Upplyser min fd spanskalärare om att jag ska vänta tills jag är 35 och sedan adoptera en 15åring. Det blir ju nästan samma sak som att få barn vid 20.
Tar en promenad runt Parkskolan och sedan en sväng inne på gymnasiet. Kommer fram till att PArkskolan ser ny ut med gymnasiet är precis som vi lämnade det.. Kan fortfarande koden till mitt gamla skåp, funderade på att se om dom hade något roligt i det..

Hemma igen. Astrött. Hör att vi antagligen ska få middagsgäst.. Ska man orka var trevlig också? Funderar på att fixa lite mer koffein.. Men vet av erfarenhet att jag i så fall inte kommer kunna sova ikväll heller..

Suck.

Nu är det iaf jullov. Hörde jag i skolan.
Christmas spirit då va.
Ska försöka iaf.
Även att det är ett tag till tills jag får vara ledig..

Over and out.

Blodcentralen FTW

"Nu e de jul här i vårt skjul.."

Jaa, nu är det snart jul. Till och med jag som inte har någon tidsuppfattning över huvud taget har fattat det nu.
Mestadels beror det nog på att jag har fått tre julkort och tre(lr2) julklappar redan. (Här måste jag bara nämna att det första julkortet fick jag redan i november..)

Anyway.

Var på Blodcentralen här om dagen. Hmm, igår? Som sagt, tidsuppfattning lika med noll. Per var iaf där, något mesig men otroligt bra på vad han gör. Men tror ni att  jag fick honom? Nej. Ist fick jag centralens nya wise-ass Börje som inte kunde hitta något blodkärl.. Känns ju bra att han förflyttades till Blodcentralen då.. Men efter lite assistance från Per så kom han igång iaf. När Per var över och hjälpte till så fick han syn på en av mina tatueringar och kände genast igen den som vad han kallade "ett egyptiskt öga." Varpå wise-ass-Börje tyckte att jag skulle tatuera något precis över blodkärlet dom hittade, så att det skulle gå fortare nästa gång. Om dom hade utbildat sina folk så hade han ju vetat att om jag hade gjort en tatuering hade jag troligtvis inte kommit nästa gång. Troligtvis. Det kan ju även hända att jag helt glömmer bort vad jag har gjort sen sist.. It has been known to happen.

Känns som om att jag skulle kunna jobba som blodgivare på heltid. Gratis fika och presenter varje dag. Lite dåligt betalt annars bara.. Men man får ju iaf milersättning..

Over and out.

Mamma Mia

Så nu haver det blivit av till slut.
Har haft den jättelänge.. Och nu har jag sett den.
Mamma Mia, Abba-musikalen som alla pratar om. Lr iaf pratade om, på den tiden när jag införskaffade den.
Jag medger att jag är lite efter, som vanligt.

Den var väl ungefär som dom flesta musikalerna jag sett, (typ 3..) lite väl överdriven sådär som en musikal ska vara. Det räcker inte med att två personer måste sjunga när dom har något att säga varandra. Nej, alla andra inom en 2km-radie måste komma springande för att dansa och köra i bakgrunden.
Men det är väl så det ska vara egentligen. Jag är 85% säker på att jag skulle ha gnällt om det inte hade funnits några bakgrundssångare/dansare.

Sophie ska gifta sig och vill bjuda in sin pappa till bröllopet, problemet är bara att hon itne har en aning om vem hennes pappa är! Hon tjuvläser sin mammas gamla dagbok och kommer fram till att det faktiskt finns TRE möjliga vinnare. Hon bjuder in alla tre utan att tala om det för någon, och alla tre dyker givetvis upp.

Jag blev förvånad när jag efter ett tag märkte att jag faktiskt satt och sjöng med i de flesta låtarna.. Har aldrig varit något ABBA-fan per se, men låtarna har på något sätt fastnat ändå. Tydligen.

Måste faktiskt erkänna att jag tyckte filmen var bra, över medium. Det faktum att den utspelades på en grekisk ö och alla gick runt i badkläder kan möjligen ha haft någonting med saken att göra.. Lr kanske att Stellan Skarsgård seglade runt i en båt med svensk flagg tillsammans med Pierce Brosnan och Colin Firth. Lr kan allt ha hängt på scenen där ett tjugotal män i shorts och simfötter dansade på en brygga. Kanske. Möjligtvis, över medium.

Måste tipsa alla som ska se den att sitta kvar när det verkar som om att den är slut.. Efter "Dancing Queen" med Donna and the Dynamos så kommer Waterloo med dito + dom tre männen i lika moderna outfits..

RSS 2.0


"Vattenkranar
det är bra saker.
För när man inte
vill ha mer vatten,
då kan man vrida av.
Men med dig, Zara,
vete fan hur vi ska göra.."