Skauwne

Biljetterna är bokade, betalda, uthämtade, borttappade, upphittade, undanlagda och framplockade. Om lite mer än en timme kliver jag på tåget. Se upp, Skåne, här kommer jag..

Whatever

Visst älskar man sin släkt, eller iaf delar av den. Det finns ju dom där som man skulle kunna klara av att inte vara släkt med. Dom där som itne ens verkar känna igen en om man råkar möta varandra ute någonstans. Jag känner givetvis igen dom, men undviker mer än gärna att hälsa när jag ser att dom sneglar mot mig och sedan låtsas som ingenting. Kanske försöker dom komma på vart dom har sett mig förut eller så vet dom precis vem jag är men vill inte prata med mig. Vad vet jag.

Iaf. Det finns dom som jag älskar utan förbehåll. Detta har jag verkligen insett nu på sista tiden då min favoritsläkting och en av dom absolut härligaste människorna i världen plötsligt inte tillhör min släkt längre. Han är aldrig där på kalasen och festerna. Visst kan jag umgås med resten av folket också, finns många jag trivs med. Men just den där samvaron mellan honom och mej är svår att hitta med någon annan. Jag har nu till slut även insett att jag inte kommer att träffa honom i jul, något som gör att julfirandet inte känns lika viktigt längre. För vem bryr sig egentligen om julklappar? Vem bryr sig om att en större religiös rörelse påstår att en viktig person föddes just då? Det är ju samvaron man bryr sig om, eller iaf jag. Att umgås med folk jag trivs tillsammans med.

Och så är det frågorna och komentarerna som hör ihop med att träffa folk. Frågorna har jag vant mig vid, även att jag tycker det är oerhört störande med allt tjat. Man kan ju endå försöka förstå att dom kanske är intressearde på riktigt, även om jag tvivlar på det. Men sen är det kommentarerna som följer på mina svar. Har man inget vettigt att säga kan man ju hålla det för sig själv.

Som när man säger att man inte har tänkt studera nu, men kanske senare. "Jaa, vänta inte för länge, det är inte bra." Vad är det som inte är bra med det? ska jag kasta mig in i en utbildning jag inte är säker på och sedan stå där med ett studielån och en utbildning till något jag inte vill arbeta med?

Och sedan det ständiga tjatet om körkortet. Det faktum att alla andra verkar vara besatta av mitt körkort gör att jag vill ha så lite som möjligt att göra med det. Håll tyst ist.

Sedan det värsta. Där man verkligen får reda på vad folk har för konstiga åsikter.Finns speciellt en som har en disskriminerande inställning. Jag pratar självklart om nör frågan om jag har pojkvän dyker upp. Ungefär var femte gång man svara nej så komemr det en tyst kommentar efter som det inte är meningen att någon annan ska höra. Ibland är det "Bara du inte kommer med någon sån där svart." Någon sån där svart vadå? Någon svarthårig? En svartrockare? Suck, den dagen alla kan inse att hudfärg inte spelar någon roll..
Förr i tiden var det även populärt att försöka avskräcka från folk med många piercingar lr tatueringar. Detta har tack och väl upphört nu när jag sj har 9 piercingar och 5 tatuerinagr.
Den nyaste jag har fått höra är "Bara du inte träffar en tjej" Tack för stödet, känns bra när folk kan vara förstående och öppensinnade.
Har en väldigt stark känsla av att den dagen jag träffar någon så kommer denne någon tyvärr itne vara god nog att presenteras för min släkt. Screw them then, their loss.

"Sugga i Sombrero"

"Jag går ner i min källare.."

Ni vet den där låten som sjungs av nån gubbe med jätte djup röst? Inte? Nehe, men endå.

Har varit på inflyttningsfest i Saras källare i Färjestaden nu. Lr jaa, i Saras systers källare, där Sara nu är bosatt.

Praktiskt som man är tänkte man ju att när man ändå skulle in till Kalmar + Öland så kunde man ju passa på att shoppa lite på vägen. (Inhandlade årets första julklapp) Därför så kom vi nerifrån, från ÖB, när vi skulle hitta hem till Sara. Vilket visade sig vara lite förvirrande. Extra förvirrande eftersom dom hade byggt en ny väg som inte fanns med på min karta, och en annan väg var en fullt funktionell väg i min värld men bara var en cykelbana i verkligheten.

Det slutade med att jag frågade en tant som var ute med två hundar om vägen. "Så långt bort på den här vägen ni kommer och sen till höger." Jävla kärringjävel. Så vilse har jag inte varit sedan.. sedan.. Jag har aldrig varit så vilse. Ringde Sara och upplyste om vad alla vägar i närheten hette, men hon hade aldrig hört talas om dom.
Till slut hittar vi ut till en rondell som hon känner till. Efter att ha åkt åt fel håll i den så många gånger som möjligt så kommer vi till slut i närheten av rätt, vilket visar sig vara nästabn exakt samma ställe som vi var på innan tanten lurade iväg oss. Därifrån var det inte långt alls, och jag hade kunnat vara framme i tid om tanten hade pekat ut rätt väg från början..

Iaf. Kom fram till slut, jättefint hus.
Under itden som vi satt och snackade om ingenting så stog säsong 2 av Hipp Hipp på i bakgrunden. Har aldrig direkt sett på det men hittade snabbt min favoritinslag, "Djur i Hatt." Vilket inte är roligt alls egentligen. Det går ut på att dom visar en bild på (håll i er nu) Ett djur. I en hatt. Detta gör dom lite då och då emellan olika sketcher. Några exempel är "Häst i sydväst", "Ko i klapphatt", och "Sugga i sombrero."
Skrattade så jag höll på att kvävas.
Ibland är jag lättroad.



Blev lite allmän spritprovning =)


Ateist vs Agnostiker

Jag har gjort en upptäckt.
Jag är ateist.
Så kan det gå.

Har länge levt i villfarelsen att jag är agnostiker.
"Agnosticismen brukar numera ofta användas som beteckning för uppfattningen att det inte går att veta om det finns någon gud eller att få någon kunskap om densamma."
Vilket jag ju håller med om, man kan ju faktiskt inte bevisa något, men tanken på en gubbe bland molnen som skapar saker är ju skrattretande.

"Ateisten har ingen gudstro och förnekar existensen av en gud. Agnostikern har inte heller någon egentlig gudstro, men uttalar sig inte om guds existens, eftersom vi inte kan veta."


Alltså har varker agnostiker eller ateister någon gudstro, påstår dom nu. Vilket jag måste erkänna att jag inte har, men sen är det där med att uttala sig om det.. När jag tänker efter så är det ju så att så fort det nämns något om Jesus, gud, bibeln, paradiset lr whatever så komemr jag med höga protester och övertygande argument emot skiten.

Hmm, jag börjar misstänka en liten brist i min agnostikerverklighet..

Disskuterade ämnet med någon på ett foryum nånsyans som jag inte en skommer försöka att minnas namnet på. Han satte fingret rakt på den stora frågan, och menade att även om man inte kan veta (vilket ingen kan, inte ens påven) så har man ju alltid en åsikt. Alla tror ju antingen att gud finns lr att han inte finns. Självklart svarade jag att jag inte trodde att gud fanns, varpå jag fick svaret att jag "är ateist för helvete."

Där ser man.
Man lär sig nåt nytt varje dag.
Och jag som tyckte det lät så häftigt med agnostiker..

Zara vs Biblioteket

Fick för ett tag sedan för mig att jag skulle se Stolthet och Fördom, alltså nyinspelningen med Keira Knightley.  Efter det rullade det bara på och jag såg miniserien med samma namn från 95, sedan Northanger Abbey, Emma, Förnuft och Känsla, Becoming Jane och The Jane Austen Bookclub.  Efter den sistnämnda filmen begav jag mig självklart till biblioteket för att låna Stolthet och Fördom, men inte då, det kan ju vara onödigt att faktistk ha böcker inne när jag väl ska låna.. Första gången på flera år som jag väl lämnade min trygga tillvaro borta i hörnet mellan Rice och Tolkien.

Kollade på internet och kom fram till att dom faktiskt hade boken inne i Fliseryd, så ett par dagar senare när vi hälsade på hos mormor så hälsade jag även på hos Fliserydsbiblioteket. Tog mig 2sek att hitta boken i fråga, men fick sedan stanna så att min brorson kunde bläddre igenom ett par böcker om vikingar, varulvar och spöken som han hittade i en låda i barnrummet.

Anyway. Det jag vill komma fram till är att efter att ha läst Stolthet och Fördom upptäckte jag att det finns en fortsättning skriven av Emma Tennant (Möjligen släkt med David i den blå telefonkiosken?) Idag var jag än en gång borta på biblioteket här i Mönsterås och inlånade "Pemberley" som hon har kallat sin sk uppföljare. Började sedan leta efter en bok av Stephenie Meyer, som visade siog vara på barnavdelningen. Och nu måste jag avslöja något. Jag har hittat en ny favoritavdelning. Borta vid barnböckerna finns en hylla märkt "Fantasy" och inte långt därifrån finns det science fiction.. Här måste jag ju klargöra att långt ifrån alla dessa böcker är för barn. Det finns en del serier där som är så mäktiga och komplicerade att inte ens jag har orkat mig igenom dom.. Men av någon underlig anledning har alla böcker med drakar, magiker, vampyrer o dyl hamnat där borta, eftersom folk tror att ingen respektabel vuxen läser sådant. (Ok, inte alla, finns en del på vuxenavdelningen också, men ärligt talat, på barnavdelningen är det som om det vore julafton varje dag..)

Vill nu avsluta med att citera vad Karen Rosenthal från RJ Julia Booksellers har sagt om Stephenie Meyer-boken jag har lånat.
"Jag har inte läst en bok på länge som har så mycket sexuell spänning och isande skräck som Om Jag Kunde Drömma av Stephenie Meyer.
"
Vet inte om det är jag som är konstig, men i mina öron låter det inte som om denna bok hör hemma på barnavdelningen..
Whatever. Barnavdelning lr ej. Jag trivs där och det står jag för. Fantasy FTW.

Lågbudgetsjukhus.

Har varit inne för att ta blodprov på sjukhuset i Oskarshamn. Blodprovet skulle sedan skickas på vävnads- och HLA-typning på Karolinska sjukhuset i Huddinge. I papperna som jag fick hem tillsammans med provröret stog det att om jag var blodgivare skulle blodprovet helst tas på min blodcentral.
Ordentlig som man är ringer man ju o hör med blodcentralen, varpå man får svaret:"Jaa, det är bara att komma in, du behöver inte boka tid eller något."
Ett par dar senare kliver man in på blodcentralen med provrör och dokument i hand. "Jaså, det vet jag inget om.." säger tanten som är där och tittar lite förvirrat omkring för att se om någon annan i närheten har någon susning om vad jag pratar om..

Nehe. Fick ta och promenare bort till provtagningen. Där blir man insläppt direkt och det dröjer inte länge förrän frågan om jag är blodgivare kommer upp. Ja svarar jag, och då undrar honom jag brukar ge blod här (där) i Oskarshamm. Ja svarar jag igen och hon ser lite förvånad ut. Sedan ger hon sig iväg  bort till blodcentralen för att få en utskrift på min blodgrupp, blodvärde och whatever det är mer. Och så kommer blodgivarchefen bort till provtagningen och vill prata med mig (en liten tant som sder ut som Umbridge i Harry Potter). Alla verkar undra varför jag inte helt enkelt tog blodprovet borta på blodcentralen. Ärligt talat så undrar jag det också. Konstiga människor.

När sedan allt är färdigt så ska ju blodprivet som sagt var postas till Huddinge. Provtagarnissen kollar lite försynt på mig och undrar lite försiktigt om jag inte skulle kunna lägga det på lådan på vägen ner..

Lågbudgetsjukhus. NI har väl lådor för utgående post överallt, så ska man behöva posta sitt eget blodprov..

Nu vill jag bara tillägga, utan någon som helst anledning, att när jag kom ut från sjukhuset och stängde på mobilen fick jag ett sms från Sara som undrade om vinet hette Pepito..(Pepino) Det tyckte jag var roligt, sen gick jag till Maxi och köpte vitlök. Ibland är jag lättroad.

Bonde söker fru

Var hos mormor förut, och reprisen av Bonde söker Fru stog på på TVn.
Efter en inte alltför noga inspektion märkte jag att titeln "Bonde söker fru" var väldigt opassande för denna serie.. Dom följer 4 olika bönder, och bara två av dom söker fru vad jag märkte.. Medan den andra hälften söker man.

Kan man inte då döpa programmet till "Bonde söker livspartner"?

Falsk marknadsföring, det är vad det är..

Superlim, jomenvisst..

Alla vet ju hur det är med superlim i komedier. Någon råkar få lim på sig och fastnar sedan ordentligt i nästa sak han tar i.
Man skrattar men tänker samtidigt att det är helt jävla överdrivet, för man fastnar ju inte så fort och så hårt i verkligheten.

I beg to differ.

Köpte ett pussel på Tradera, självklart saknades det bitar. Skulle därför fixa nya, vilket innebär att man måste skicka blanketter till Italien där dom trycker pussel för Clementoni.  På en av dessa blanketter ska man limma fast streckkoden från pusselkartongen.
Eftersom jag inte orkade leta efter mitt limstift tänkte jag att jag kunde ta det nyinköpta superlimmet. Borde ju funka. Innan man kan använda det måste man öppna tuben på samma sätt som man gör med en kaviartub. Eftersom saxen låg i närheten efter att jag klippt ut streckkoden så tog jag den och tryckte ut ett hål i limtuben. Vilket resulterade i att det skvätte lim på allt som fanns i närheten.
Nu tänkte jag givetvis lägga ifrån mig saxen och torka bort limmet innan det torkade.
Trodde jag ja.
Det gick inte lägga ifrån sig den.
Jag hade väldigt effektivt limmat fast saxen i min hand. Jag lyckades dessutom limma fast blanketten i bordet och göra mitt hår till ett skatbo då jag försökte få bort limmet som fastnat där.
Vad jag däremot inte lyckades med var att limma fast streckkoden på blanketen. Den fastnade minsann inte hur mycket lim jag än använde. Det slutade med att jag (efter att jag hade skrapat bort blanketten från bordet) fick tejpa fast den.

Nästa gång jag ser någon limma fast sig själv i något på tv ska jag skratta lite extra och tänka tillbaka på hur jag fick slita bort saxen ur min hand med risken att förlora ett par fingrar på köpet.

"Lill-Lördag"

Onsdagskväll igen.
"Lill-lördag"
Lr whatever dom vill kalla det.
Har fått hem nya saker till Shishan.
Mm, blåbär =) Och silverfärgat keramikhuvud. "Bling, bling" var det första min bror påpekade..
Har även införskaffat lite nya packningar då det varit lite dåligt med det på sistone..
Jace Everett i bakgrunden och en nyblandat drink. Nu ska här jävlar firas lill-lördag.
"Lill-lördag Light" får vi väl kalla det, eftersom chefen ringde förut och informerade om att det blir övertid på jobbet imorgon. Så med andra ord består drinken av två olika sorters juice med två flashiga drinkpinnar + physalis.
Jaja, det är väl tur att man är så lättroad ibland..

Mobilfrågor

Var ligger din mobil när du sover?
Sängbordet såklart.


Hur ofta ligger din mobil hemma utan batterier?
Sällan till aldrig.


Hur känns det när du inte har din mobil på dig?
Som om att alla ringer just då..


Får du någon gång höra att du är en mobilälskare?
Nej.


Hur många samtalsminuter har du ringt?
21.27.23


Hur många mobiler har du haft det senaste året?

En.. LG u880


Blir folk irriterade över att din mobil ständigt är med dig?
Nej.


Vad står de i det 12:e sms:et i din inkorg?
"Welcome to TUNISIANA network. Ask about our offers, promo and services by calling our customer care at +21622111111. Good stay in Tunisia."


Vad står de i det senaste skickade sms:et?
"Hehe, spännande.."


Vem är överst listan över missade samtal?
Jobbet


Vem är 6:a på listan över mottagna samtal?
Linus


Vem är 2:a på listan över uppringda nummer?
Lill-Asta mobil


Har du som bakgrundsbild?
En pyramid


Hur mkt batteri har du?
50%


Vem är 8 på din kontaktlista?
Thomaz


Vem är den första på bokstaven G i din kontaktlista?
Ingen


Vilka kontakter har du på R?
Ragna i Spanien, Ramshult, Red Sea Hospital, Rhodos


Vad heter din mobil, som bluethooth namn?
Zarus


Den bästa låten på din mobil?
Många bra, Amaranth, The Islander, How soon is now, I don´t wanna miss a thing


Den sämsta låten på din mobil?
What? Har inga dåliga..


Den första bilden du ser när du går in på dina foton på mobilen?
Mysan, en långhårig syster till min Lucipher.


Hur mkt är klockan när du gör detta?
Vad har det med mobiler att göra?


Hos veterinären idag

Oktober.
Igen.
Den kommer onekligen varje år..
 Månaden då det är dags att vaccinera två av vilddjuren. Minstingen vaccineras för sig själv i februari, utan minsta problem.
Men när det är två av dom, burar, bilen och främmande människor..

Ringde och hörde med Veterinärkliniken.
DropIn på tisdagar säger dom.
Drop in? Menar dom att jag ska sitta där med två hysteriska katter i ett rum tillsammans med andra djur och vänta på våran tur?
I think not.
Bad att få boka tid. Och det gick ju bra, fick komma samma dag. På något sätt kändes det inte redigt som om att receptsionisten trodde på att mina katter inte kunde sitta i ett väntrum. Tji fick hon när jag ett par timmar senare kliver in i entrén med en bur i varje hand innehållande något som låter som pantrar. Hon stirrar på mig och bryr sig inte ens om att fråga vem jag är. Onekligen känner hon igen mina vilddjur från beskrivningen i telefonen.
Tar bara ett par minuter så får vi ett rum och dom lugnar ner sig något när vi är i fred. Vårdaren kommer in och efter ett fruktlöst försök att få ut Lucipher ur transportburen får vi plocka isär den så att hon kan kolla på honom. Han verkar pigg och allting stämmer. Han får sin spruta och är glad över att bli instängd igen så att han slipper vidare kontakt med den elaka tanten.

Sedan kommer man till siamesen. Alla som har varit i kontakt med siameser vet att dom är lite egna av sig, men väldigt kärleksfulla och lojala. Mot deras ägare vill säga. Hon älskar mig över allt annat, men främmande människor är en annan sak.. Alla som har träffat henne tror att hon är en konstig och elak liten kisse, men det är hon aldrig i vanliga fall. Men det är inget vanligt fall när man är hos veterinären.. Direkt börjar hon fräsa och tänker inte alls komma ut ur buren. Alltså får man plocka isär hennes bur också.. Vårdaren gör ett försiktigt försök att klappa henne, låta henne lukta på hennes hand. Inte då. Min lilla Mirja börjar slå efter den intet ont anande vårdaren. Jag får hålla i min lilla älskling så att hon får sin spruta, men vidare hälsokoll kommer inte på fråga. "Jaa, hon verkar ju må bra.." säger den lilla djurvårdaren som inte vill ta i katten efter att hon har försökt bita henne ett par gånger.

Fick i alla fall mängdrabatt och nu är det ju ett helt år till nästa gång..

Chances I´d eat my friends..

63%
Created by OnePlusYou - Free Dating Site

Så, nu vet ni det, bäst ni passar er.. ;D

Glasses

Decisions, decisions..


Har tre provbågar hemma nu, och folk i allmänhet verkar tycka att "Flash" passar mig bäst.. Har inte bestämt mig än, men det var ju faktiskt dom jag fastnade för innan jag ens hade beställt hem dom..
För att vara på den säkra sidan har jag beställt 4st till som jag inte har fått än.
We´ll see..

"Roliga frågor"

1. Hur gammal är du om fem år?

Fem år äldre än idag.

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?

Mor

3. Hur lång är du?

167

4. Vilken är den senaste filmen du sett?

Grease

5. Vem ringde du senast?

Frida

6. Vem ringde dig senast?

Thomaz

7. Hur löd det senaste sms:et du fick?

Sofija - varför. på youtube... Lyssna

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?

Beror på till vem.

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?

Skilda.

10. När såg du senast din mamma?

10 minuter sedan.

11. Vilken ögonfärg har du?

Mellerade

12. När vaknade du i dag?

0300, 0345, 1130

13. Vilken är din favoritjulsång?

Mer jul

14. Vilken är din favoritplats?

Where the heart is

15. Vilken plats föredrar du minst?

Arbetsförmedlingen

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?

Mentalsjukhus

17. Vad skrämde dig om natten som barn?

Hunden i Jurkyrkogården.

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
Är det sorgligt att jag inte vet det?

19. Hur stor är din säng?

200 x 105 cm

20. Har du stationär eller bärbar dator?

Båda

21. Sover du med eller utan kläder på dig?

Utan

22. Hur många kuddar har du i sängen?

4

23. Hur många landskap har du bott i?

1

24. Vilka städer har du bott i?

Fliseryd, Mönsterås, Fliseryd sedan Mönsterås igen..

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?

Barfota

26. Är du social?

Nej. Bara i närheten av folk jag tycker om.

27. Vilken är din favoritglass?

Calippo Cola

28. Vilken är din favoritefterrätt?

Kladdkaka

29. Tycker du om kinamat?

Ja, har bara ätit det typ en gång..

30. Tycker du om kaffe?

Absolut inte..

31. Vad dricker du till frukost?


32. Sover du på någon särskild sida?

All over the place

33. Kan du spela poker?

I am the master of poker, fråga bara Sara om Tunisien..

34. Tycker du om att mysa/kela?

Beror väl på med vem, men ja.

35. Är du en beroendemänniska?

Ja och nej.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?

Ja, men hon är typ 22 år äldre.

37. Vill du ha barn?

Nej.

38. Kan du några andra språk än svenska?

Engelska, lite spanska och tyska.

39. Har du någonsin åkt ambulans?

Ja

40. Föredrar du havet eller en bassäng?

Insjö eller Medelhavet. Jag älskar Medelhavet.

41. Vad spenderar du helst pengar på?

Resor och upplevelser.

42. Äger du dyrbara smycken?

Beror på hur man ser det.

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?

Conan O´Brien är det enda jag ser på tv..

44. Kan du rulla med tungan?

Ja

45. Vem är den roligaste människan du känner?
Thomaz är rolig för han är så väck att han inte fattar det sj ibland, AnnSofi har man roligast med, Sara är bäst på ordvitsar.

46. Sover du med gosedjur?

Nej

47. Vad har du för ringsignal?

Bon Jovi

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?

Inte jag, men mor har sparat under illusionen att jag en dag får egna barn.

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?

Ett lypsyl från tandläkaren.

50. Flirtar du mycket?
Om det är säsong för det.

51. Kan du byta olja på bilen?

Nej, men jag kan fylla på.

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?

Nej, men jag har kört i 140 på 70 väg..

53. Vilken var den senaste boken du läste?

Håller på med Mumien av Anne Rice

54. Läser du dagstidningen?

Får ju alla gratis från jobbet.. Men läser bara Nemi + horoskopet

55. Prenumerera du på någon veckotidning?

Nej

56. Dansar du i bilen?

Beror på vem som kör

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?

Mix Megapol

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?

Namnen på de olika gitarrsträngarna

59. När var du i kyrkan senast?

Jag är agnostiker, så går inte i kyrkan så ofta.. Så det är väl studenten.

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet?

Anders Nordström

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?

2 nätter, möjligen längre när jag var liten

62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig?

Ingen..


A day in the life..

Lördagen den 4e oktober.
En dag som alla andra.
Klockan ringer vid 03.00. Har sovit 2h. Går upp, stämplar in på jobbet, går och lägger mig igen. Orka.
Får meddelande om att folket blivit försenade från Kalmar. Ställer klockan på kvart i fyra. Kliver upp för andra gången, känns fortfarande som om det är alldeles för tidigt. Hemma igen runt halv 6. Lördag = inget Late Night på tv.
Duschen, sängen.
11.30. Tredje gången klockan ringer idag. Upp igen. Koffein. Seg.
Ena brorsan ringer och påstår att han vill låna mitt bord. Svägerskan ska ha födelsedagskalas och dom har inte redigt plats med alla. Visst, säger jag, ska bara plocka undan mina saker då..
"Jag kommer förbi och skruvar isär det sen" What? Lr inte.. Informerar honom om att han får låna ett bord av mor ist.
Marknad idag.
Plockar fram mockastövlarna för första gången denna höst, ett säkert tecken på att vintern är på väg.
Går till marknaden och chockar alla genom att dyka upp i glasögon. Alla stirrar, ingen vågar påpeka något..
Mestadels skräp på marknaden. Som vanligt. Köper ett bälte för 180kr av en överdrivet jobbig läderarbetare från Ljungbyholm.
"Vad du ser allvarlig ut" påpekar någon. "Jaa, jag var glad nyss, men sen såg jag dig.." Konstigt ögonkast. "Ååh, vad jag har saknat dig. Hej då.." What now? Dög inte mitt sällskap? Slipp då..
Hemma igen, klockan närmar sig halv tre. Vid tretiden är det födelsedagsfika. Ser lite på ett avsnitt Blood Ties.
Väl hemma hos min bror och hans sambo träffar jag hennes pappa för första gången. Han har hjälpt mig stämma min gitarr och upplyser mig om att anledningen till att det inte gick så bra för mig var att stämmapparaten var inställd för en mandolin med 8 dubbelsträngar. Go figure.
Min brorson hade fått en ny pyjamas av sin pappas nya flickväns mamma, alltså min brors blivande svärmor. Han bestämmer sig för att prova den, varefter han säger "Jag ska bli som Zara." Ska man vara stolt eller förolämpad? Whatever, who cares.
När jag ska gå därifrån får jag tillbaka en transportbur som jag inte ens visste att jag saknade. Måste börja skriva upp vilka saker jag lånar ut igen. Ska ju in med två av dem till veterinären denna månad. Hade varit lagom roligt att upptäcka bristen på transportbur 15 minuter innan jag skulle vara där.
Hemma igen. Andas.
Vad har hänt med den gamla goda tiden? När lördagen var den enda dagen i veckan när man stannade inne och tog det lugnt, utan att behöva träffa en massa människor och låtsas vara trevlig. På den tiden när man kunde träffa riktiga människor framåt kvällen på lördagarna.
Människor som man inte behövde låtsas inför.
Testade en av de nya colasorterna till middagen, "Coca Cola Light plus Greentea" Lömsk, men ändå lite intressant. Märkte direkt att kombinationen cola och té inte riktigt är något för mig. Jag som inte kan sova efter en av dom..
Ett par avsnitt till av Blood Ties.
Har fått en flaska Cider med ett bäst före-datum någon gång under 2001. Det står 2.2%, men den luktar nästan renat när man öppnar den.. Smakar lite underligt, men what the hell.
Kommer på att det faktiskt är lördag, så jag plockar fram mitt Smarties-rör som jag tjackade på Netto i veckan. Kalla mig omogen, men smarties smakar bättre i rör än i lösvikt.
Nu vill jag passa på att be om ursäkt till de som mot förmodan har orkat läsa så här långt.. Jag hade helt enkelt inget att göra, och tack vare colan med té i så kan jag inte heller sova.
I apologize.

Conan O´Brien



Celebrity Survey med Conan O´Brien,
 tre kändisar blir ombedda att avsluta en mening..
=D

(Ted Koppel, Chris Rock & Larry King)

RSS 2.0


"Vattenkranar
det är bra saker.
För när man inte
vill ha mer vatten,
då kan man vrida av.
Men med dig, Zara,
vete fan hur vi ska göra.."