Movienight(s) 6


The Legend of the Guardians: The Owls of Ga'Hoole Animerad film om ugglor. Hmm. Ett gäng onda ugglor kidnappar barn som de tränar till soldater och arbetare. Några kommer undan och beger sig mot det mytomspunna Ga'Hole för att be the Guardians om hjälp. Förvånansvärt mycket död för en barnfilm. 3 böcker intryckta i en film, och det märks. Hade de tryckt in de resterande 12 böckerna också hade vi sluppit uppföljare.

The Social Network Handlar om skapandet av Facebook. Teknikstudent på Harvard ska hjälpa ett gäng nissar att göra en sida kallad "The Harvard Connection" där studenter kan umgås. Istället snor han idén och gör Facebook. Och blir stämd så det skriker om det. Filmen handlar om rättegången, med återblickar till hur all hände. Bra, men lite jobbig. Inget jag vill se igen.

The Chronicles of Narnia: The Voyage of the Dawn Treader 2 av syskonen återvänder tillsammans med sin kusin. Caspian har växt upp, blivit kung och odlat skägg. (Illa) Båtfärd till ett gäng öar, en ångerfull drake, glänsiga svärd och grön dimma. Jag gillade inte boken, jag gillar inte filmen. För osammanhängande och ointressant.

Jonah Hex Serieförlaget som gav oss Superman och Batman krystar ur sig ännu en "hjälte" på film. (Jag använder termen hjälte väldigt löst i det här fallet..) Men.. ärret i hans ansikte? Hans väldigt plötsliga övernaturliga förmåga? Hästens namn? Om de inte ens kan få namnet på hans häst rätt kan man ju fundera på om de någonsin har öppnat en serietidning i sina liv. Filmen kan vara bra om man inte känner till serien. Vilket jag iofs egentligen inte gör. John Malkovich stör mig. Västern, för övrigt.

Fast & Furious The Return of Vin Diesel. Bilar, brottslingar, FBI-agent undercover, knark och bilar. Och bilar, såklart. 4e filmen i serien. Älskade den första, gillade den andra, hatade den tredje. Nu träffas Dominic och Brian igen för första gången sedan originalet.. and I love it.


Filmatisering av böcker/serietidningar, verklighetsbaserat och uppföljare. Har världens filmskapare slut på originella idéer?

Kommentarer
Postat av: Sara

Funderade på att se "The social network", men jag vet inte. Är det en sån där dryg film där det inte händer nåt?

2011-01-05 @ 13:25:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0