Movienight(s) 8


Season of the Witch Nicholas Cage deserterar från kyrkans armé och får i uppdrag att transportera en misstänkt häxa till ett kloster, där det finns en helig skrift som ska försäkra att häxan inte kan komma tillbaka från de döda. Han vill tro på hennes oskuld och lovar henne en rättvis rättegång, medan alla andra bara vill bli av med henne eftersom de tror att det är hennes fel att pesten sprider sig. Underhållande, men något av en besvikelse. Hade förväntat mig mer. Det går utför med Nicholas Cage.

The Tourist
Angelina Jolie, Johnny Depp och Paul Bettany i samma film? I approve. Elise är bevakad av polisen eftersom de är ute efter hennes pojkvän Alexander. Hon träffar Frank och lurar polisen att tro att han är Alexander, varpå han får problem med en gangster som Alexander har snott pengar från. Väldigt bra film, trotts att romansen mellan Elise och Frank kändes jäktad. Jag vill åka till Venedig.  

Skyline
Jarrod och hans flickvän är på besök i LA då konstiga blåa ljussken dyker upp och drar till sig människor, som sedan försvinner. Det tar inte lång tid innan himlen är full av rymdskepp och gatorna av underliga varelser som letar efter de återstående människorna. I am not amused. Den första scifi/alien-filmen jag sett på skitlänge, och så är den värdelös. Jag var tvungen att se den förlängda versionen av Independence Day för att bli glad igen.

Dorian Gray Precis när jag trodde att allt Ben Barnes kunde göra var att springa runt och vifta med ett svärd samtidigt som han bryter på telmarinska. Dorian är ung och oskuldsfull när han kommer till London, men det dröjer inte länge förrän han säljer sin själv till djävulen för evig ungdom och skönhet. Precis som i boken sörjer jag avsaknaden av själva djävulen, men Henry Wotton väger upp det. Sammanfattningsvis: Gin, opium, sex. Need I point out how much I liked it?

Tangled Inser plötsligt att allt jag vet om Rapunzel är att hon har långt hår. Kan därför inget säga om filmens likhet till sagan. Rapunzel föds med magiskt hår tack vare en magisk blomma som räddade hennes mammas liv när hon var gravid. Som liten blir hon kidnappad och växer upp i ett torn med sin nya mamma som använder det magiska håret för egen vinning. Självklart träffar hon en kille som visar henne världen. Förutsägbart och fullt av sånger som en äkta Disneyfilm ska vara. Får flashbacks till Samwise's stekpanna i Lord of the Rings.


What? Ben Barnes som Dorian Gray? När jag har en legitim anledning till att klippa in en bild på Angelina Jolie och Johnny Depp? Illa, mycket illa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0