Movienight(s) 3

Har blivit mycket film på sistone, skyller på att jag är sjuk.


Vampires Suck This movie suck. Srsly. Det enda roliga var en fejk-cameo av Lady Gaga. Men om du gillar parodier, se den för all del. Den är exakt likadan som alla andra parodier, fast med vampyrer.  Kan inte bestämma mig för vad jag hatar mest, den här eller "den riktiga".

Robin Hood "Det är Robin Hood jag vill ha!" Inte vad jag hade förväntat mig. Bättre än jag hade förväntat mig, och med en svensk herre i rollbesättningen. Är inte så mycket "ta från de rika..", utan mer om hur han hamnade där. Låt oss kalla det "förspelet till legenden".

Superman Returns DC Comics tror att de är lika bra som Marvel. Det är de inte. Stålmannen återkommer, men jag minns inte ens att han åkte härifrån. Tror bara jag orkade se två av de gamla filmerna, och jag hade klarat mig utan den här också. Kevin Spacey lyfter något.

Prince of Persia: The Sands of Time Öppningsscenen i Nasaf (?) påminner starkt om Aladdin, men eftersom Disney står för båda kan man väl inte stämma dem. Senare börjar det påminna om Clash of the Titans, och vem dyker upp då om inte Io/Tamina/Gemma? Något underhållande men störde mig något så otroligt på slutet. Inget dåligt slut i sig, men jag är allergisk emot *********** ****** *** ****** *****. Enough said.

Salt Angelina Jolie, varför är du blond? Vill du förstöra mitt liv? Som tur var fick hon färga håret mörkt när hon flydde från CIA. Jobbig film med många spioner och agenter. Intelligent manus, bra gjort och fantastiska skådespelare. Synd bara att det inte riktigt är min sorts film. (Är det bara jag som tycker att Sabre Liev Shreiber måste vara släkt med familjen Arquette?)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0