Movienight(s) 4

w00t? 3 år senare och man har lyckats komma upp till 5 filmer igen. Let's do this, then.


Avatar: The Last Airbender
Avataren Aang måste tränas för att stoppa diverse onda typer från att ta över världen. Något flummig film om aerobic. (Det var iaf så jag uppfattade det..) Förvånansvärt bra, trots väldigt mycket hoppande och viftande. Inte redigt min sorts fantasy.. men jag kommer nog ändå se uppföljarna. (Det blir väl uppföljare?) (Btw, hur kommer det sig att det bara är de onda som har maskiner/bensin i fantasy/lömska framtidsfilmer/dylikt? Waterworld? Book of Eli?)

Sex and the City 2 2 timmar och 20 minuter av designerkläder, väskor och öken. Börjar med världens mest homosexuella bröllop (jag lovar) mellan Stanford och Anthony (!!!), fortsätter med Carries och Charlottes diverse äktenskapsproblem och utvecklas på något sätt till en resa till Abu Dhabi i Förenade Arabemiraten. Löjligt, ytligt, fördomsfullt. Känns inte som en film, utan som 5 nya avsnitt av serien. And I liked it :)

My life in ruins (aka Min Stora Feta Grekiska Semester) Blev besviken när jag upptäckte att det inte handlade om karaktärerna från "Mitt stora feta grekiska bröllop". Blev ännu mer besviken när jag märkte att den manliga huvudrollsinnehavaren var.. Jag har inget ord för det, men det var inte bra. Fina ruiner, dock. Om det inte bara hade varit en månad sedan jag var i Grekland hade nog den här filmen fått mig att boka en resa direkt.

Get him to the Greek Sex, drugs and Rock n Roll. Aaron får i uppdrag att eskortera rockstjärnan Aldous Snow (Från Forgetting Sarah Marshall) till en spelning på The Greek Theatre. Problemet är bara att Aldous hellre vill festa. Kändes lite som om att den här filmen står för allting som jag är emot. Om man inte räknar Russel Brand. Jag är för Russel Brand. That bastard. Något underhållande, med cameos av bland andra Pink, Christina Aguilera, Lars Ulrich och TOM FELTON. (Did I say that loud enough?)

The Invention of Lying
Utspelas i något sorts alternativt universum som är precis som vår värld, förutom att ingen kan ljuga. Tills Mark (Ricky Gervais) en dag kommer på att det går att säga saker som inte stämmer. Han använder genast sin nya förmåga till att skaffa pengar, få tillbaka sitt jobb och få en ny chans med tjejen han har varit kär i jättelänge. Sedan spårar det ur, som det ofta gör när Ricky skriver manus till sina egna filmer. Första halvan roade mig något så otroligt, then not so much. (Såg en härlig (och ärlig) reklamskylt: "Pepsi. When they don't have coke." LOL.)



Oh, och vet ni vad jag såg när jag var på IMDb för länkadresser? Season of the Witch. I want it, and I want it now. Varför är det inte januari?

(Är det bara jag, eller blir mina så kallade "recensioner" bara längre och längre?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0