It's five o'clock somewhere.

Någon som minns förra året när jag var i Bulgarien? Efter hemkomst skrev jag ett blogginlägg om varje dag av resan, och avslutade (något ogenomtänkt) med att lova att göra samma sak i år.

Det är nu snart en månad sedan jag kom hem från Grekland och jag kan konstatera att jag inte ens har skrivit färdigt mina egna anteckningar om resan.. Så om ett par år kommer inte ens jag veta vad jag gjorde de 2 sista dagarna. Illa. Men räds icke, jag planerar fortfarande att skriva något om det, och bjuda på ett gäng bilder som ursäkt för avsaknad av intressant text. Har dessvärre ingen tidsplan för detta ännu, men förhoppningsvis någon gång i år. *facepalm*

Har ingen som helst inspiration till att skriva något över huvud taget. Inte ens detta. Bläddrade igenom de senaste blogginläggen och la märke till att de flesta hade skrivits efter omätbara mängder alkohol. (Omätbara som i "jag vet inte hur mycket", inte omätbara som i "det finns inte så stora mått".)

Det är det här som händer varje höst. Det blir kallt, jag vägrar gå ut och alla i närheten lider av min alkoholkonsumtion. Eller iaf alla som ännu inte har lärt sig att hålla sig undan. Till och med Ursula K. LeGuin's "Den yttersta stranden" strök med. (Rödvinsfläckar medför karaktär, har jag alltid sagt.)

Är 13.55 för tidigt för att öppna en flaska Viña Maipo? Hm. Får väl göra lite mer te så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0