Harry Potter & The Deathly Hallows

Hallows or horcruxes? Go for both, I always say. Fully covered.

Har efter många om och men lyckats få tag i en biljett till premiärdagen. Det visade sig relativt tidigt att jag skulle få se den ensam, eftersom folk inte har intresse/tid/pengar till att följa med. Folk i allmänhet brukar föredra att se på bio i Kalmar, men eftersom det bara var jag och jag inte är så kräsen (HAHAHAH) så bokade jag en plats i Oskarshamn kl 18, vilket var deras första visning.

Och så börjar dom då. Ryktena om folk som bokat till NATTPREMIÄREN i Kalmar. Jag vill med, tänkte jag.. Går  in på SF och hittar en biljett till kl 23.30. Tycker det verkar lite konstigt, eftersom de inte brukar börja nattpremiären förrän 00.01 för att den ska vara så tidigt som möjligt fast fortfarande på premiärdagen. Men tänkte inte mer på det.

Då de hade fått så oootroligt många (sarkasm) reserveringar, så kunde man inte längre reservera biljetter. Var alltså tvungen att köpa den direkt, online. Vilket jag gjorde. Självklart. Eftersom det var nattpremiär, flera timmar innan Ohamns visning. Köper alltså en biljett till Kalmar mitt i natten då jag egentligen inte har tid, eftersom jag jobbar natt.

Avbokar biljetten till Oskarshamn och lyckas till och med (eventuellt) hitta skjuts in till Kalmar så jag slipper bussen. Granskar sedan kvittot på mitt köp lite närmare.. Och där står det ju att det är kl 23.30 på premiärdagen som jag är inbokad. Alltså 5,5 timmar efter Oskarshamns första visning. I am not amused. Skickar för säkerhets skull ett mejl till SF och hör om de inte har råkat skriva fel. De har de inte.

And lo and behold, eftersom jag har köpt biljetten och inte bara bokat den, så kan jag ju givetvis inte avboka.. För att bli av med min plats så menar de att jag ska ta mig till Kalmar och be nissen i kassa att återlösa den.

Går runt och mumlar i ett par timmar innan jag bokar samma plats som jag tidigare avbokat i Oskarshamn. (Tacksamt att ingen annan kände för en ensam plats i mitten.) Har betalt Kalmarplatsen med företagsbiljett från SF. Skickar därför ett mejl (jag vägrar lägga ut 100kr för att ta mig till Kalmar och få igen 100kr för biljetten) till SF och hör om de kan återlösa biljetten åt mig. Skriver vilken plats jag har och vad det var för serienummer på företagsbiljetten. Men SF är ju lite som SJ, de lever på sin egen tid.

Men.. Biografen i Oskarshamn.. är ju inte SF. Fast de tar fortfarande emot SFs företagsbiljetter som de sedan löser in till SF. *evil laugh* Så igår när jag ändå var i Oskarshamn och hämtade ÄB vid färjan så passade jag på att hämta ut min biljett. Med min företagsbiljett. Den som redan är använd i Kalmar. (Har jag precis snott 100kr från SF? I really don't care.)

Så nu lever jag på förhoppningen att SF (för deras egen skull) hinner få huvudet ur arslet och ge tillbaka pengarna för platsen i Kalmar innan de i Ohamn försöker lösa in företagsbiljetten.

Inte för att det är mitt problem. Jag har ju min biljett. Som jag nästan har betalt för(NOT).


För övrigt blev jag så distraherad av mängden brunkräm och blonderingsmedel hos tjejen i kassan på biografen att jag inte visste vilken dag jag hade bokat. Men "Eh.. den första dagen..?" är ju alltid ett bra svar. Det är inte mitt fel, jag var inställd på en kille med hästsvans eller möjligen den skäggige utan haka.

Anyway.

Nu har jag iaf en biljett till kl18. Vilket är en halvtimme senare än första visningen i Kalmar. Och ja, sånt här är viktigt i min värld.

Oh, och minns ni Rhys Ifans? Hugh Grant's mysko rumskompis från Notting Hill? Han spelar Xenophilius Lovegood. *nöjd*

Jag ska sluta tjata nu.


Och ja, jag illustrerar detta med en bild av Darth Vader som läser The Deathly Hallows.

Deal with it.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0