Kreta FFS.

Agia Marina, Kreta, Grekland. 30 september-7 oktober. Ja, jag är snabb.

Medelhav. Och Agia Theodoru, ön utanför Agia Marina.


Grekisk öl med medelhavsutsikt. Det är så det ska vara :) Kan med största säkerhet säga att inte en enda dag passerade utan alkoholintag, varken för mig eller Sara. Inte ens första dagen då vi anlände och ckeckade in på hotellet runt.. 11 på kvällen? Det första nissen i receptionen säger är att det serveras en gratis välkomstdrink på takbaren. Me like.


Jomenvisst. Gin och riskakor är något som alltid är närvarande när jag är utomlands. Väldans dyrt att köpa sprit i Grekland dock. Så en liter gin vad allt jag köpte med mig hem. Och lite ouzo. Och Metaxa. Lite blanddrycker. Och så absint förstås.. Damn, vad jag rände runt och letade efter min absint. Ända borta i Platanias hade de gömt den. Bastards.

Hotel Seagal (jag lovar). Steven verkade inte vara där så ofta, vi såg honom iaf inte. Dålig stil.

Steven's Hak sett utifrån. Vi bodde vid balkongen med det blå parasollet.

Knossos, den minoiska kulturens religiösa och politiska centrum. För typ 4000 år sedan.


Haha, varför har jag ens med den här bilden.. Diverse fåglar i Heraklions hamn. (Kretas "huvudstad") Vi var på väg ner till det gamla fortet i deras venetianska hamn, då jag fick ett plötsligt infall av att ta kort på fåglarna. Jag försökte smyga mig så nära som möjligt utan att skrämma dom, medan Sara skrattade åt mig. Hon passade även på att ta ett kort på mig i "stealth-mode". Som jag inte tänker visa. Vid hemkomst hävdade Sara att jag på något sett hade smugit mig in i alla hennes bilder, vanligtvis stående framför henne medan jag själv tog kort. Efter att ha kollat igenom hennes bilder måste jag erkänna att det stämmer. Hittade en bild hon hade tagit på vårt rum, då jag medvetet hade försökt avlägsna mig. Men det lyckades inte. Det var precis att man såg min hand runt draperiet till balkongen. *fail*


"Häng opp den", som någon brukar säga när en flaska är tom.. Man ska inte säga saker i närheten av mig när jag har druckit. Vi satt ute på balkongen när jag fick min lysande idé, och jag försökte hänga upp den på klädstrecket. Tyvärr(som tur var?) blev jag hindrad av Sara som inte trodde klädnypan skulle hålla.

Diverse skandinaver som halsar rödvin aka vinprovning ute på Manousakis Vingård. Något okoordinerat, tacka vet jag vinprovningen i Bulgarien.. Träffade iaf en ny kompis som hette Svante (jag lovar). Han var liten, hårig och svartvit.

Jag är oerhört fascinerad av exotisk frukt i dess naturliga miljö. På bilden ses ett granatäppelträd från familjen Manousakis trädgård. De hade även apelsiner och clementiner. Och oliver. Eww. Självklart plockade jag med mig lite frukt hem. Inte oliver.

Stranden vid Elafonissi, någon timmes bussfärd från Agia Marina. Nice. Så här borde alla stränder se ut. Elafonissi kallas för "Kretas Maldiverna" och ska tydligen vara känd för sin rosa sand. Fast eftersom alla turister snor med den hem så fanns det inte så mycket kvar. (Och nej, jag snodde inte någon sand. Chockerande, jag vet.. Mestadels för att jag fortfarande inte har gjort något vettigt med min medelhavsstrand från Tunisien. Min Saharaöken är däremot en väldigt fin ljusstakedekoration, tillsammans med diverse egyptiska stenar.)

Champagne och chokladcroissant på planet hem. Bara för att.


Jag vill åka utomlands nu. Egypten i februari någon? Ingen? Bara lite? Marocko då?

Kommentarer
Postat av: Canman

Vinn vinterns hetaste läsplatta ifrån Canman!



Tävlingen hittar du på följande länk:

http://canman.se/tavling/jultavling.aspx

2010-12-19 @ 17:47:39
URL: http://canman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0