Julstämmning på advokatbyrån

What? Julafton, säger ni? Imorgon, påstår ni? I can't keep up.


Jag bestämde för rätt länge sedan att jag inte skulle fira jul i år. Eller fira och fira.. Blir fortfarande julmiddag hos mormor, men om jag ignorerar julmusten (julölen?) så kan jag låtsas att det är en vanlig fredagsmiddag. Fast med lite mer folk.

Anyway. Inte en enda julprydnad. Inte en enda julklapp. (Ok, jag köpte en eftersom en viss envis bekantskap hävdade att hon ändå skulle köpa till mig..) Men av någon underlig anledning kände jag mig tvingad att skicka julkort. (Så att folk inte ska hata mig för bristen på julklappar?) Dock ett väldigt reducerat nummer. (Fyra)

Och visar folk respekt för min avsaknad av julkänsla? Nej nej, de ger mig julklappar ändå. And who am I to decline presents? Never gonna happen. Än så länge har jag fått en pajform, världens varmaste stövlar, oräkneliga mängder choklad och en temugg. Och då är julafton först imorgon. SLUTA GE MIG SAKER. (I don't really mean that..)

Men iaf. Måste bara visa min nya temugg. I am in love ♥

 

Jag råkade gå förbi det här på vägen till datorn, efter att jag hade tagit en bild på muggen. Fråga mig inte vad han gör.

 



Men.. God jul då, för all del.


ETA: Har blivit inbjuden till ett evangemang på Facebook med titeln "En nykter Julafton". Det om något borde vara ett bevis på att inte alla på min vän-lista känner mig.. LOL.

"Kommer du att delta? Ja. Nej. Kanske."


*looking for the "not fucking likely"-option*

*looking for the Merlot*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0