Jullistan (Inte att förväxla med Önskelistan)

• Skulle du kunna tänka dig att jobba på julafton?
Haha, jag ska jobba på julafton. Och har gjort det de senaste 2 åren också.

• Bakar du något till jul? vad?
Jag? Nej. Men mor har bakat saffranskaka och morotskaka.

• Vilket föredrar du, lussekatter med eller utan russin?
Jag har en stor, hårig Lussekatt. Det räcker. (Och han är utan russin, fyi)

• Vill du ha egenproducerat julgodis eller köpt?
Inget? Jag tränar inför antagningsproven till GMU. Men köpt, annars.

• Knäck eller ischoklad?
Inget? Eww..

• Hur ser din adventsljusstake (den man tänder varje söndag) ut?
Har ingen.

• Som fönsterprydnad stjärna eller elljusstake?
Har ingen. Men hellre stjärna då.

• Vill du ha julkort med brevbäraren eller som e-post?
Brevlådan. Såklart.

• Vilka färger har ni till jul? Klassiskt röd/grön/vit? Guld/isblå?…eller vad?
Samma som annars. Orka.

• När julpyntar du hemma?
Aldrig? Men kanske.. runt advent? Om jag skulle ha pyntat, alltså.

• Har varje julprydnad sin bestämda plats år ut och år in?
När vi bodde i hus var det lite så, men inte nu.

• Vad bara MÅSTE hänga/finnas i granen?
Eh.. glitter? Och lampor. Sen bryr jag mig inte så mycket.

• Har du ett färgtema i granen?
Grönt? Haha.

• Levande gran eller plastgran?
OMG, IT'S ALIVE!! Platsgran, oftast. Förutom när jag jobbade på Parkförvaltningen, och vi smygfällde en till mig.

• Hur ser din julfrukost ut?
Ciabatta med salami och citronte, skulle jag chansa på.

• Brukar du göra något aktivitet på julafton, t.ex. gå en promenad, spela sällskapsspel osv. ?
Eh.. Minns inte. Kanske brukar vi gå en sväng efter maten? Hmm.

• Dricker ni köpeglögg eller hemmagjord?
Köpeglögg? Det var ett nytt uttryck.

• Vilken glögg brukar du dricka på jul om ni köper den?
Det här är första julen jag drickler glögg. Har med saffranssmak hemma nu.

• Vad av dessa saker brukar ni ha i glöggen, mandel, hasselnötter eller russin?
Inget. Varför ska man lägga skräp i glöggen?

• Finns det någon frukt som är ett MÅSTE till jul?
Clementiner i så fall.

• Vilken är din favoritjulskiva?
Äger typ två, och kommer bara på vad den ena heter nu så.. Jag kommer hem igen till jul med Peter Jöback.

• Vilken är din favoritjullåt?
♫ Don we now our gay apparel, fa la la, la la la, la la la.. ♪ (Från"Deck the Halls", om ni inte visste..) "Mer jul" med Adolphson & Falk är bra.

• Vad skulle du inte vilja vara utan på julbordet, vad är ett absolut måste?
Hmm. Potatisgratäng? Det är inte så juligt, kanske..

• Nämn tre rätter du lagar helt själv till julbordet?
Nej nej, mormor lagar.

• Föredrar du vörtbröd med russin eller utan?
Utan vört?

• Risgrynsgröt eller Ris à la malta?
Minns inte ens om ris à la malta var gott.. Men har inget behov av gröt heller.

• Vill du ha dopp i grytan eller inte på julbordet?
Hmm. Har vi nog aldrig haft, så jag kan inte uttala mig.

• Dricker du julmust eller mumma till julbordet?
Mumma?? WTF? Julmust, svarar jag.

• Vilket är ditt bästa julrecept som du har fått av din mamma eller svärmor?
Har inte fått något..

• Tittar du varje år på Kalle´s julafton?
Helst inte, men alla andra sitter ju klistrade så vad gör man..

• Vilken snutt är favoritsnutten ur Kalle´s julafton?
Eftertexten.

• Har du sett Karl-Bertil Jonsson´s jul?
Har jag säkert någon gång.

• Har ni tomte hemma?
Nej.

• Köper du julklappar till många?
Haha, har köpt till en i år..

• Tycker du att det skall vara julklappar till alla eller bara barnen?
Alla eller ingen. Eller bara mig.

• Tycker du att julklapparna skall vara inslagna i affären eller vill du göra det själv?
Själv.

• Färgglatt eller enfärgat julklappspapper?
Behöver inte vara färgglatt, men något mönster kan det ju vara.

• Roligast att få i sin julklapp?
Pengar. Är jag tråkig nu? Något man behöver.

• Vad skulle den ultimata julklappen vara till dig i år?
Hantlar och en tävlingsgodkänd cykelhjälm.


Markera din favorit

Pepparkakor - Lussebullar
Ischoklad - Marsipan
Köttbullar - Prinskorv
Julkorv - Julskinka
Lax - Sill
Revbensspjäll - Janssons frestelse
Paradis - Aladdin
Rullsylta - Pastej
Glögg - Julmust
Rödbetssallad - Dopp i grytan
Äppelmos - Senap
Hemma - Borta
Utomlands - Sverige (Inte vid jul, men annars)
Mysteriet på Greveholm - Dieselråttor och sjömansmöss
Chokladkalender - Paketkalender
Plastgran - Äkta
Arne Wiese - Ernst


w00t? 2 timmar kvar till julafton. Om jag inte lyckas somna innan dess borde jag få öppna mina julklappar, eller hur? :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0