TV shows meme

Name 10 shows you like in no particular order. Then answer questions about them.

1. Friends
2. Torchwood
3. Eureka
4. Grey's Anatomy
5. Doctor Who
6. Stargate SG-1
7. Queer as Folk
8. Buffy the Vampire Slayer
9. Star Trek: Voyager
10. Moonlight

Questions:


1. What is your favorite character in 1? (Friends)
Chandler. Älskar hans humor.

2. What's your favorite ship in 2? (Torchwood)
Båt? Haha. Jack/Ianto. Borde utlysas landssorg efter säsong 3.

3. What ship can't you stand in 8?
(BtVS)
Buffy/Riley. Behövs det någon förklaring till det?

4. What drew you into 6? (Stargate)
Hyrde filmen som var föregångare tack vare pyramiden på framsidan, och sedan hörde jag att det fanns en serie också :) Jag ♥ Egypten. Men det var Richard som gjorde att man fortsatte titta.

5. Something you loved about 3?
(Eureka)
S.A.R.A.H. (Self Actuated Residential Automated Habitat)

6. Something I hated about 5?(Doctor Who)
Slutet på säsong 2. Mummel.

7. Favorite episode in seven? (QaF)
Säsong 1, avsnitt 21. Jag vet att det slutar väldigt illa, men precis innan slutet är det perfekt☺

8. Favorite character in nine? (STV)
Om jag får välja 2 säger jag Tom och Harry. Får jag bara säga en tar jag Doktorn.

9. Favorite ship in 10? (Moonlight)
Vad är det för skrattretande fråga? Mick/Beth.

10. What ship can't you stand in 4? (Grey's)
George/Callie och Addison/Derek. Vet att det var ett tag sedan, men det stör mig fortfarande.

11. What drew you into 10? (Moonlight)
Vampyrerna och Alex's hår.

12. Something you loved about nine? (STV)
De var alltid på väg någonstans (well, duh) och man fick se nya platser/människor (kinda) hela tiden utan upprepning. Plus att de bodde på ett rymdskepp, det är alldrig fel ;)

13. Something you hated about seven? (QaF)
Hatade? Fanns det något att hata i den serien? Är väl det något överdrivna användandet av droger, i så fall.

14. Favorite episode in 2? (Torchwood)
Säsong 2, avsnitt 1. James Marsters FTW! (Men vf är han inte blond???) Och hur gullig är scenen i kontorsbyggnaden?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0