Day 2: A favorite picture

Day One: A favorite song.
Day Two: A favorite picture.
Day Three: A favorite book/ebook/fanfic.
Day Four: A favorite site.
Day Five: A favorite youtube clip.
Day Six: A favorite quote.
Day Seven: Whatever tickles my fancy.


A favorite picture


Här skulle jag vilja lägga in en målning föreställande en kvinna i svart slöja som jag kom i kontakt med på gymnasiet när jag läste Kultur- & Idéhistoria. Men det verkar som om att jag har slängt alla dokument som hade med den kursen att göra och jag kan för mitt liv inte minnas vad konstnären eller tavlan hette, inte ens vilket land eller vilken tidsperiod målningen kommer ifrån. Mitt försök att genomsöka internet lite på känn ledde mig till diverse artiklar om Bellatrix Lestrange och slöjan i Mysteriedepartementet. Not really what I was going for.

Så i brist på upphittande av klassisk konst så får man väl nöja sig med modern..


Jennie Hinton's "Warrior" (Varning för vacker obegriplighet.)

Och eftersom jag aldrig kan välja bara en sak när jag ska göra något..

Masquerade Jag är relativt säker på att jag inte har tillstånd till att visa den här bilden, då den är gjord av en privatperson som inte på något sätt får betalt för sin konst. Men WTF.. Stort tack och mycket respekt går till __hibiscus på LJ.

Jag har ingen ursäkt för den här sista, förutom att den roar mig något så otroligt, fastän till och med jag kan inse att det inte är roligt egentligen.

Varning för dålig humor. Srsly.

That's it for today then.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0