Star Trek!?!

"Star Trek: The Beginning"

Om jag hade fått bestämma iaf ;)
Nya Star Trek-filmen har premiär idag, och har jag biljetter? Nej nej, ist får man sitta hemma och leva med att det bara är skridsko-folk på min LCD.. Har retirerat till datorn och försökte kolla lite fanart(slash) men det är inte alltid så lätt när det är en liten en som envisas med att sitta i knät.♥

Och så hör och ser man dom överallt. Alla som har sett Star Trek och inte kan sluta tjata om hur j#vligt bra den tydligen är. Mummel. "Star Trek är på väg tillbaka." Yeah, I'll believe it when I see it..  Det har definitivt varit ständigt downhill sedan de lät bli att filmatisera Voyager. Men hoppas går ju.

Mr. Nimoy Himself är ju med i nya filmen (Spock från originalserien) och i torsdags gästade han David Letterman och läste upp listan över "10 saker som aldrig blivit sagda i Star Trek." (parafrasing) Bare with me now, peeps..

10. Warp factor 8! Arby's closes in 10 minutes.
9. We're entering a breach in the space-time continuum or a wormhole or some crazy crap like that.
8. Set phasers to fabulous!
7. Welcome aboard the Starship Enterprise—today's in-flight movie is "Big Momma's House 2."
6. We've been hijacked by Somali pirates.
5. Sir, I'm going to need Saturday off to attend my nephew's Bar Mitzvah.
4. My baby-daddy is a Vulcan—on the next "Maury."
3. The Enterprise just hit a goose—we're gonna have to land in the Hudson.
2. Live long, prosper, and keep on hangin' and bangin'.
1.I find your choice of hairpiece highly illogical.


LMAO. Är det bara jag som är lättroad? Eller kanske snarare "Är det bara jag som är en nörd?" :)
Jag tror iaf att Gearoge Takei är med mig när jag säger att numero ocho borde varit med i alla serier/filmer. ;)

Minstingen har nu förflyttat sig från knät till skrivbordet, mellan mig och tangentbordet. Ytterst praktiskt om jag får säga det själv.

Heading back to the slash, then.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0