Indiana Jones 4

Jahaja..
Så har man till slut ansträngt sig och sett på den nyaste Indiana Jones-filmen.
Allt började bra med en gammaldags känsla som påminde mycket om de tidigare filmerna. Där fanns till och med den gamla "streck på kartan och flygplan i bakgrunden"-metoden när dom reste. Kommer ihåg att jag älskade det i dom gamla filmerna, så att man verkligen får en känsla av hur långt dom reser.

Istället för WWII är det nu Kalla Kriget och "the bad guys" är nu därmed ryssar istället för tyskar. De elaka ryssarna vill att Indy ska hjälpa dom att hitta Eldorado för att en polare till Stalin som känns igen från Sagan Om Ringen ska kunna kontrollera västvärldens hjärnor och göra alla till kommunister.
Så kan det gå.

Nästan hela filmen var i sann Indiana-anda med ruiner, mumier, människoätande jättemyror och en våldsam biljakt i Amazonasdjungeln som slutade i en tripp ner för tre vattenfall i Amazonasfloden.

Men sen flippar det ur lite väl mycket. Visst att det finns ett inslag av övernaturlighet i alla filmerna, men här överdriver dom lite väl mycket och slutet lutar åt science fiction.

Iofs, varför klagar då jag? Erkänd SciFi-nörd som jag är.. Men det är inte detta jag förväntar mig av en Indiana-film och jag måste påstå att jag var lite besviken.. Jag älskar SciFi, no arguing there, men i Indiana Jones?
Tveksamt, mycket tveksamt..
Dom borde hålla sig till fantasyinspirerade äventyr med inslag av mystisk magi från gamla civilisationer, inte rymdskepp.
Oops, sa jag nått jag inte borde ha gjort?
Jag bara skojade, förstås. Inte finns det rymdskepp i Indiana Jones, det är väl inte Star Trek heller..
*host, host, blink, blink*

Kommentarer
Postat av: Annsofi

hörru kan du inte flytta hit ner snart?? saknar dig jhue!! som du skrev då kan vi röka vattenpipa varje fredag:D

2008-09-06 @ 10:19:10
URL: http://adiprovista.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0