Falsk marknadsföring

Fick precis ett konstigt infall att jag var tvungen att lukta på té-påsen till mitt té som jag ska fixa sen. Forest Fruit Tea kallar dom det. Och vad är det för frukter i det då, undrar man ju givetvis. Tar mig en titt på den lilla bilden föreställande en hög med bär som ligger nere i hörnet på påsen. Och vad ser jag? Vinbär. I vilken skog växer det vinbär om jag får fråga? Det har jag då aldrig varit med om.
Vidare kan man skymta en jordgubbe i bakgrunden. Jag undrar i vilken skog det finns jordgubbsmarker.
Garden Fruit Tea borde det heta om dom ska envisas med att heta något mer än bara Fruit Tea.

Kommentarer
Postat av: Maria

Ja visst är det en irriterande detalj. Blåbär, björnbär, smultron o hallon är Forest.

2008-08-26 @ 20:58:02
URL: http://www.metrobloggen.se/rawindra

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0