Vårtecken.

Jag har haft mina tvivel under en längre tid, men bevisen börjar bli för många. Det är vår nu. Tydligen.
Jag är ju som bekant född till skeptiker, så jag sammanställde en liten lista med bevismaterial. (Även känt som "vårtecken")
  • Det har varit över 15grader varmt. (Ok, 13,9 vad jag har sett, men vi avrundar uppåt..)
  • Pollenallerig. (Hm, har en känsla av att det på denna punkt borde stå "Blommorna har börjat blomma", men det är fan samma sak i min värld..)
  • Fågelkvitter.
  • Jag har fällt vinterpälsen.
  • Det börjar ljusna innan man kommer hem från jobbet.
  • Man ställer om klockan och därmed förstör man väldigt effektivt det faktum att det faktiskt hade börjat ljusna innan man kom hem från jobbet.
  • Jag har möblerat om i skohyllan och börjat plocka fram tofflor.
  • Jag har(pga framplockandet av tofflor) blivit tvungen att måla tånaglarna.
  • Man kan inte längre inhandla clementiner som är ätbara.
  • Granatäpplena ser faktiskt ätbara ut. (Snart, väldigt snart blir det hemmagjord fruktsallad)
  • Jag börjar faktiskt önska att jag hade en cykel. (Vilket jag förhoppningsvis snart har)
  • Man är tvungen att ha solglasögon om man inte vill bli blind. (Vilket jag även måste ha om det råkar vara soligt undr vinter, så det kanske inte räknas..)
  • Jag har en oförklarlig önskan att raka av mig håret.
  • Jag har inte längre behov av att använda halsduk kl 03.30.
  • Funderar allvarligt på att byta ut arbetsjackan mot fleeceväst.
  • Jag har beställt en musikal. (Jag ser dem typ aldrig, men jag köper dem. Det är något med en musikal som säger "solsken" i mitt huvud.) ("De-Lovely" blev det för övrigt i år, så nu har jag 3st plastade musikaler i hyllan..)
  • Jag känner för att ha grillfest. (Det känner jag iofs jämt för, så det kanske inte heller räknas)
  • Jag känner för att bada utomhus. (Ska nog vänta en månad till iaf, förra årets lungsot var inte trevlig)
  • Jag hade idag, för första gången i år, kortbyxor på mig.
Där har ni det, gott folk. Överväldigande bevis.

Kommentarer
Postat av: ee

Hej, jag har precis uppdaterad min blogg med lite nya fotografier.

Jag tycker du ska ta en titt & säga vad just du tycker.

Kram,

http://elinanilssoon.blogg.se/

2009-04-01 @ 20:11:20
URL: http://elinanilssoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0