Oscarshaven idag.

Oscarshaven idag då. (Käften säger jag, jag översätter hur jag vill..)

Var hemma hos far och inspekterade renoveringen. Jag är inte imponerad. Än. Men så är det ju iofs inte färdigt heller, inte ens i närheten.

Sedan förflyttade vi oss till Flanaden för att han skulle hämta byta lite tidningar med en kompis. (Säger man kompis om de är över 50?) Jaja, "kompisens" faster var iaf här på besök från Skåne. Vilken härlig liten tant! Får man adoptera fastrar? Eller hon kanske skulle passa bättre som min farmor.. Hmm. Iaf. Hon såg min udjat och kände direkt igen den som egyptisk, men hon kom inte på vad den stod för. Hon chansade på "långt liv" och jag rättade henne vänligt till "reinkarnation". Ja, just det, säger hon då, den för liv är ju en sån där.. Här passar jag på att flasha min ankh varpå hon blir överlycklig. Hon frågar om jag har varit i Egypten och börjar en lång tirad om Kairo, Hurghada, kristallklart vatten och snorkling. Tror hon använde ordet "härligt" 5ggr. Ungefär som jag gör när jag pratar om samma saker..

Åh, va roligt att träffa Seppo's dotter, säger hon till mig. Till pappa säger hon: Tänk att din dotter har varit i Egypten. Varpå far min naturligtvis börjar sitt skrytsamtal om att jag har minsann varit i New York också. Och Baltimore, Portsmouth, Halifax, Liverpool.. Här går samtalet in på Beatles och jag tappar intresset.  (Och bara så ni vet: Portsmouth i Virginia, inte i Hampshire.)

Haha, slog precis upp Portmouth i Google Earth och i närheten hittade jag världens roligaste county, nämligen Middlesex County. LMAO. Jag skojar inte, det finns verkligen. Det ligger mellan Gloucester och Lancester och gränsar till Essex, inte långt ifrån Spotsylvania.. Alla belägna i Virginia. Andra roliga countyn i samma delstat är Powhatan (visst är det Pocahontas pappa?), Mecklenburg (Salve!), Pittsylvania (HAHAHA), Transylvania (Ok, inte lika roligt, men ändå..), här-skulle-jag-vilja-lista-Coffee-som-tyvärr-ligger-i-Tennessee, Orange som praktiskt nog ligger bredvid Greene.

Nej, tror att jag ska sluta skratta åt Virginia och göra något vettigt. Nämligen läsa lite po.. fanfiction.


Nej, förresten, var ju en sak till jag skulle nämna. Innan jag åkte hem från Ohamn var jag inne i blomsteraffären. (Och nej, jag var inte vilse, visste vad det var innan jag klev in..) Mor skulle ha nån sallad till sin syster som fyller år på lördag. Jag går runt och förgyller stunden med mina intelligenta kommentarer angående nödvändigheten av vissa av de fulaste växterna i byggnaden. Och vad får jag då se..? En växt som jag faktiskt vill ha.

Kom ihåg det nästa gång jag fyller år, alla ni som envisas med att köpa blommor.


Nu så, fanfiction.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0