Bulgarien

Nu har Zara tänkt. (Oroa er inte, inga olyckor inträffade)

Istället för att skriva ett inlägg där jag sammanfattar Bulgarienresan och antagligen missar att nämna 95% av allt jag hade tänkt ha med så ska vi göra så här ist. (Lät jag schizo nu?) Jag ska skriva ett inlägg för varje dag. Jomenvisst.

Men då det känns som om att man inte har sovit på 2 dagar så kan det dröja ett tag innan jag får ordning på mina anteckningar och orkar skrapa ihop tillräckligt med energi för att sätta ihop dem till något begripligt.

Men tanken är iaf att ni ska få den stora äran att läsa (nästan) exakt samma saker som jag nedtecknade i Bulgarien. Vill redan nu passa på att be om ursäkt, eftersom jag oftast var lite smått dragen när jag fick för mig att skriva. Ni kallar det "alkoholism". Jag säger "inspiration".

Anyway.

"Bulgarien, dag för dag" by the amazing Zara. Snart i en blogg nära dig. Känsliga läsare varnas.

****************

Hörde föresten att det stod i Aftonbladet att 130 svenskar sitter fast i Bulgarien. But have no fear, jag kan garantera att jag är hemma. Det var de som skulle till Arlanda som tvingades stanna en extra natt då de inte kunde tanka planet. Vi var på flygplatsen samtidigt som dom, och de såg allt annat än glada ut när deras avgång blev uppskjuten längre och längre enda tills bolaget tog beslutet att de helt enkelt fick ge upp.
Var lite roligt egentligen. Det var något fel på datorn i planet som skulle hjälpa till med tankningen, så de bestämde sig för att tanka manuellt. Bara det att ingen visste hur man gjorde. De ringde England för tekniskt support, men tydligen kunde inte de heller tanka ett plan.. Svårt att få upp tanklocket, tydligen.

Vi som skulle till Landvetter fick vänta 2 timmar extra då vårat plan hade tappat en vingmutter. (I min värld..) Men vi kom iaf hem rätt dag. Säkerheten framför allt, antar jag. Hellre vänta ett par timmar på flygplatsen än att flyga med ett plan det kan vara något fel på. Det faktum att vi väntade inom praktiskt gångavstånd till Tax Freen gjorde ju saken lite lättare.


****************

Hur många j#%la hel#¤tes myggbett har jag egentligen? Mina ben är ju lika buckliga som.. som.. som något jävligt buckligt. Anyway, ska vila upp mig nu efter all jetlag osv, jobba igen på fredag.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

hellu...

2009-09-16 @ 20:24:18
URL: http://mikaelaelisacharlotte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0