Bulgarien, Dag 2.

9 sep 2009, onsdag.

Infomöte kl 11. Micken var trasig, så jag spenderade mötet med att försöka lista ut vad det var Johan stod och skrek om. Fick vet en del vettigt, men det mest hade man hört förut. Passade iaf på att boka in oss på söndagens vinprovning när han hade tjatat färdigt. (46 leva/pers, OnödigtVetande.se)

Begav oss ut på en promenad i Sunny Beach som slutade på ett av de (otroligt) många s.k. Supermarkets. Vi kände att vi inte skulle orka vara uppe i tid till hotellets frukost (borde vara olagligt att stänga buffén innan 12..) så vi köpte lite bröd och pålägg. Kände även ett starkt behov av några konstiga chilli-snacks, Schweppes och 1 liter gin..

Ovan nämnda ginflaska öppnades inte långt efter. För alla vet ju att det är mycket bättre att dricka gin än att äta lunch. I min värld. Jag har semester. Tyst med er.

*drinkar och poker*

Dagens citat:

"Jag har aldrig druckit högat, högat, ögat hängde upp sig"


(Man har iaf aldrig tråkigt när man försöker föra ett samtal med Sara..)

I mitt försök att vara konstigare än Sara kontrar jag med min intelligenta beskrivning av var jag skulle göra av mig under pokerspelandet...

"Jag sätter mig på den här muffen"


(Sätter dig på vad!?!) Jomenvisst.

*Sea Star, fotboll, middag*

Ja, ni såg rätt. Fotboll. Sverige - Malta, tydligen. Alla svenskar samlade sig framför storbilds-TVn på Bar & Restaurang Sea Star för denna händelse. Suck. Det fanns iaf sprit i närheten.. Och Sverige vann. 1-0, trodde fan jag skulle bli döv när de gjorde mål.

***VARNING! Allt som ni hittills har läst har blivit starkt redigerat, men nedan följer "random, drunk ramblings" a la Bulgarien. Jag bär inte ansvar för bortslösad tid. You have been warned.***


Nu är klockan lite efter 22.
Sitter här med en drink i handen. (Ok, den står på bordet, men whatever..) Hmm. Sara kom precis ut från toaletten för att slänga sitt tuggummi, varpå hon kom på att det fanns papperskorg därinne. Jag säger inget. Fick göra ett avbrott i mitt antecknande för att skratta åt henne, passade på även på att förflytta mig till balkongen. Har utsikt över hotellparken och 2 av poolerna. Det är jätteskönt i luften (och alla säger att det ska bli varmare imorgon..) Jag är i Bulgarien och nöjd med tillvaron. Inser att jag är något "tipsy" och att detta inlägg kommer publiceras i något redigerat format. (A/N. Fast så blev det inte.) Till att börja med så har jag skrivit allt i fel ordning. (A/N. Ok, det ändrade jag..) Hade jag haft den bärbara med mig kunde jag bara "copy & paste" så att säga. men nu är jag ju så pass medeltida att jag sitter här med penna och block. Jag. Något är fel här i världen. Om jag hade haft tillgång till internet hade jag twittrat om det. Men som det är nu får jag väl nöja mig med att gnälla om det inför Sara när hon kliver ur duschen.

Klockan borde inte ens vara 23 och jag känner mig halvdöd. Kom i säng runt ½ 4 imorse. Sov dåligt och klev sedan upp innan 9. Och nu är min drink slut. Suck. Tur att det är så oförskämt billigt med sprit här.

Lutar åt Nessebar imorgon. En medeltida stad en ½ mil söderut. Har hört att de har mycket keramik där, är i behov av en ny témugg.

Idag har vi varit nere och sett stranden, skitlång och relativt fin. Hade tyvärr inte badkläder med oss, men senare så badade vi iaf i poolen. Nu kom Sara ut ur duschen och påstod att hon hade ställt sin parfym någonstans så att städaren inte skulle hitta den, så nu hittar hon den inte själv. Försökte förklara hur man kan använda prostatan i hobbyverksamhet, gick väl sådär. (A/N. Vf pratar jag alltid om så konstiga saker när jag har druckit?) Hon uppskattar fortfarande inte mitt capslock-prostata-skämt. Hon har ingen humor, det är roligt. Mummel..
Ärligt talat så undrar jag om jag kommer kunna läsa det här när jag kommer hem. Märks att jag inte har hållit i en penna på länge. (A/N: Lr kan det vara spriten..?)
Jag undrar hur många uppdateringar det kommer finnas på flisten på LJ när jag kommer hem #Resterande resonemang runt LJ har blivit censurerat för allmänhetens bästa# (Nu hittade hon parfymen.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0