Harry Potter

Jag är starkt medveten om att jag är en obotlig nörd, så när jag fick syn på den här listan så var jag bara tvungen..


1. Hur gammal var du när du läste Harry Potter för första gången?
Hmm, min tidsuppfattning är ickeexisterande, men kan jag ha gått i 7an? Hur gammal är man då? 13? 14?

2. Hur fick du din första Harry Potter-bok?
Av mina föräldrar i julklapp, men första gången jag läste den så lånade jag den av Frida.

3. Vilken av Harry Potter-böckerna tycker du är bäst?
Förr i tiden gillade jag alltid Fången från Azkaban, men nu är jag inte lika säker.

4. Sämst?
Fenixorden är lite dryg.

5. Läser du böckerna på engelska eller svenska?
Engelska nu för tiden, men 1-4 läste jag på svenska först.

6. Hur många gånger har du läst böckerna?
Har inte räknat. De första säkert 5 ggr, men de senaste har jag inte haft lika länge och så har jag annat att göra nu för tiden. Har funderat på att läsa dom 2 sista igen.

7. Favoritkaraktär?
Har alltid varit svag för tvillingarna (Weasley, inte Patil..) men gillar även seriens två mästare på sarkasm.

8. Sämsta karaktär?
Scrimgeour är någon som jag aldrig har förstått vitsen med, han kom från ingenstans och var bara störande. Hade varit bättre om hans plats hade tagits av någon som man kände till sedan tidigare. (Har tyvärr inget bra förslag på vem..)

9. Om du fick ändra något i böckerna, så vore det?
Epilogen borde eldas.

10. Skriver du fanfiction om Harry Potter?
Nej, men jag läser. (Överdrivet mycket..)

11. Favorit trollformel/förbannelse?
Portus.

12. Skulle du valt att vara Dödsätare eller medlem i Fenixorden?
Är det en kuggfråga? Får väl säga Fenixorden då..

13. Om du gått på Hogwarts, vilket elevhem skulle du ha gått i?
Ravenclaw.

14. Vad tycker du om Voldemort?
Hycklare med storhetsvansinne.

15. Känner du andra som gillar Harry Potter?
Räknas LJ? Haha, jo det gör jag väl, men kanske inte till samma grad som jag sj.

16. Har du nånsin rollspelat/lajvat som en Harry Potter-karaktär?
Nej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0