Bulgarien, Dag 4.

11 sep 2009, fredag.

Hat-trick idag, har badat i Svarta Havet. Det var gul flagg, men det gör inget. Roligare så.
(De har ett varningssystem med flaggor i olika färger : Röd = Badförbud, Gul = Kan vara farligt, Grön = Helt OK)

Trodde att vi visste vart man bokade utflykter idag, men efter 20 minuters väntan visade det sig att vi väntade på fel ställe. Som vanligt. Sedan pekade Jesper (en av guiderna) ut rätt riktning åt oss och vi lyckades boka en resa upp i bergen för att se på "det gamla Bulgarien".

(Uppdatering på askkopps-letandet: Har hittat en som jag kanske ska ha, om jag inte hittar någon bättre.)

Har nu testat bulgarisk Spagetti Bolognese, ett steg på vägen till att hitta världens godaste Bolognese.  Egypten leder fortfarande. Det blev lite mycket gin i den här drinken. På tal om ingenting. (Jag undrar om jag någonsin har varit/kommer vara helt nykter på den här semestern) Klockan börjar närma sig 17 och nu blir det nog lite poker innan kvällens bar-runda. Kanske. Troligen. Den som lever får se. Jag ska iaf fixa en ny drink. Talk to you later, bye bye then...

*****

Det är officiellt, jag har en ny favorit-tid på dygnet. Nämligen "Happy Hour". Hemma i Sverige innebär det oftast att vissa utvalda drinkar är billigare under en timme på kvällen. Men inte här. Nej nej. Konceptet "Buy 1, get 2" är någon vi gillar. Och det är inte under en liten mesig timma heller, utan efter klockan 18. (Vissa ställen efter 20) I can get used to this, så att säga. Eller kanske inte, känner mig lite smått som en alkoholist såhär efter 9 drinkar..

(A/N. Roade mig precis med att försöka läsa igenom sista sidan av mina anteckningar från den här dagen. De 9 drinkarna märks, kan man ju lugnt säga. Tror att jag ska rädda er alla från mina "drunken ramblings", även att de är något humoristiska och innehåller uppvisande av opassande kroppsdelar och något Sara hänvisar till som "baygar".)


Anyway.

Första gången vi märkte vad de menade med sin Happy Hour var på "The Red Lion". Jag lovar att våra ögon blev stora när servitören kom med en hel bricka drinkar bara till oss..
På Röda Lejonet hade de live-underhållning bestående av en tjej och en kille som satt och spelade och sjöng. Vi var väl ungefär 6 gäster i hela lokalen (ja, vi är ute och super alldeles för tidigt..) och de resterande 4 verkade inte så värst imponerade av deras sång. Jag och Sara däremot, efter X antal drinkar, tyckte att de var skitbra och applåderade högt efter varje nummer. Vi var omtyckta vill jag lova.

Praktiskt taget vägg-i-vägg med Röda Lejonet låg "Habibi", Sunny Beach's enda G&L-bar. (Eller "baygar" på Sariska) Kändes något patetiskt. Bara jag och Sara i hela baren, och så den stackars bartendern förstås. Köpte varsin Breezer och gav han generöst med dricks bara för vi tyckte synd om honom.  (Det faktum att baren låg precis i ett hörn och ingången var från en liten gränd hjälpte honom nog inte att få gäster precis..)


Poker nu, påstår hon. Och imorgon blir det bergen. Om man orkar kliva ur sängen, vill säga..


Dagens citat:


"Jag har fått flininfluensan!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0