Day 1: A favorite song

Day One: A favorite song.
Day Two: A favorite picture. 
Day Three: A favorite book/ebook/fanfic.
Day Four: A favorite site.
Day Five: A favorite youtube clip.
Day Six: A favorite quote.
Day Seven: Whatever tickles my fancy.


(Sju dagar. Hmm, jag och mina commitment issues, men jag får väl göra så gott jag kan..)

A favorite song.


Hjälp. Jag lyssnar ju på nästan vad som helst. Har 2,4 dagar med musik på datorn som går runt runt runt.. Där finns allt ifrån Style, Peter Jöback och John Barrowmans tolkning av West Side Story till Nightwish, Whitesnake och Ozzy.

Välja en favorit? EN? Är det ens möjligt?

Med tanke på att musiken näst intill alltid står på i bakgrunden av vad jag än gör så vet jag oftast inte ens vilka låtar det är jag tycker är bra. Jag menar, om jag hör en låt som är bra, så vet jag inte nödvändigtvis vad den heter eller ens vems om sjunger.. Så går det när all ens musik ligger blandad.

Oftast varierar det från dag till dag vilken sorts musik jag gillar, beroende på hur jag känner mig just då. Det är inte varje dag det passar med soundtrack från diverse Disney-kreationer, men de finns där ifall att. 

Anyway.

Eftersom det är just idag som är "Day 1" så ska jag nu presentera dagens favoritlåtar. Yes, you heard that right, jag tänker helt ignorera det faktum att man skulle välja en favorit. Deal with it.

Because the Night - Patti Smith Stod mellan den här och Black Velvet. I have no explanation.

The Last Unicorn - America Försök att ignorera Tyskland försök till tecknad film på 80talet. Han sjunger ju fan så att man vill gråta. (På ett bra sätt)

Good Night Sweet Girl - Ghost of the Robot Av någon anledning är denna "fan-video" full av bilder på James Marsters och ignorerar helt bandet GotR. Ah, well, he is pretty though.. (OMFG, bilden vid 1:00-1:04) 

I Don't Care - Fall Out Boy Om man undviker att titta på dom så..


That's it, then. Och imorgon ska jag hitta en favoritbild. *facepalm*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0