En studie i hår.

Pga av att det är någon som är intresserad av att köpa min Mac (fast jag vet inte om jag vill sälja den) så har jag de senaste dagarna haft den igång för att se om den fungerar som den ska. Idag var äldsta brodern här och började bläddra igenom de få bilderna som fanns kvar i fotoprogrammet. (Ca 2100 och ja, jag måste ha kort på allt som finns.) Då han råkade få syn på denna bild.

Hmm. Brodern-i-fråga och Moi som spelar Harry Potter-spelet. Obotliga nördar är vi båda två. (Jag vann)
Anyway.
Det som fångade mitt intresse var mitt hår. Det som fångade Broderns intresse var att han drack Carlsberg och inte Lapin, men det hör inte hit.


För ärligt, hur jävla långt hår har jag egentligen? Orka. Och vf är kylen och frysens handtag inte i samma model? Det stör mig.

Fick plötsligt  för mig att jag vill ha långt hår igen. Mitt nuvarande skatbo är inte ens i närheten av att nå ner till axlarna än. Illa. Vilket innebär att jag nu har gott om tid att bestämma hur jag vill att mitt hår ska se ut när det väl hinner växa ut. (Om jag inte hinner klippa av det igen efetrsom långt hår stör mig, egentligen..)


Självklart var jag då tvungen att gräva fram fler bilder. Because procrastination is my friend. What is this "LJ Writer's Block Challenge" of which you speak? Never heard of it.. ;) Nej, gamla bilder på mitt hår känns mycket viktigare just nu. I min värld..

(Bilderna är postade som miniatyrer, klicka på respektive bild för full storlek.)


Har jag någonsin haft s¨å långt, mörkt hår? Kan för mitt liv inte minnas det. Vet att bilden är tagen i Stockholm, samma år som jg var i Spanien. Min tidsuppfattning är på semester just nu, så jag kan inte ens upplysa om vilket år det var. (2007?) Men jag har en svag känsla av att jag klippte mig innan vi åkte hem från Estocolmo.


Vet inte vf, men av någon anledning envisas folk med att ta kort på mig bakifrån. Underligt. Iaf. Blond, massor med blont hår. I kyrkan. Varför är jag i kyrkan? Illa. Hittade även ett kort från nyårsfirande med AnnSofi när jag hade nästan lika långt, blont hår. Men vi såg helt dragna ut och höll i varsitt champagneglas, så det blev censurerat.



Rött? Kan man ha rött hår? Tveksamt. Speciellt om man av någon underlig anledning ska ha en rosa tröja på sig.. Tack och lov så äger jag nog inga rosa tröjor idag, så jag behöver knappast oroa mig. Hmm. Ju fler bilder jag ser på mitt äckligt långa hår, desto mindre känner jag för att ha långt hår igen.. Beslutsångest. Kanske bara ska färga det ist? :S

Skulle vilja ha svart hår igen, men det känns lite onödigt nu när jag har blonderat håret arton miljarder gånger för att få det så här blont.


Iofs är det kanske lite överdrivet ljust. Hmm. Och överdrivet kort. Men bara kanske.

We shall see. *planerar drastiska förändringar*

Varför har jag en svag känsla av att jag skulle ha skrivit någit seriöst idag? Hållt en allvarlig disskussion om ett väldigt viktigt ämne? Och vad gör jag istället? Letar efter bilder på mitt hår. Moget.


(Kan inte komma ifrån det faktum att på den sista bilden ser mina ögon nästan helt bruna ut. Och jag har inga ögonbryn. Kan man skylla både dessa saker på en dålig kamera?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0