Day 3: A favorite book/ebook/fanfic.

Day One: A favorite song.
Day Two: A favorite picture.
Day Three: A favorite book/ebook/fanfic.
Day Four: A favorite site.
Day Five: A favorite youtube clip.
Day Six: A favorite quote.
Day Seven: Whatever tickles my fancy.


A favorite book/ebook/fanfic.


Idag tänkte jag bryta trenden och faktiskt bara ge ett svar. Kind of. Ok, två, men det är nästan som ett..


Reparations av Natasha. (Saras_Girl på LJ)

Raiting: R
Pairing: HPDM (implied R/Hr)
Wordcount: 93 093
Chapters: 10
Category: Adult
Warnings: Adult Language, OC, Sexual Content, EWE.
Summary: Harry is about to discover that the steepest learning curve comes after Healer training, and that second chances can be found in unexpected places.

(Och uppföljaren..)

Foundations

Rating: NC-17
Pairing: HPDM (implied R/Hr)
Wordcount: 250 847
Chapters: 12
Category: Adult
Warnings: Adult Language, OC, Sexual Content, EWE.
Summary: The sequel to 'Reparations'. When one door closes, another one opens... with a bit of a push. Life, love and complications.


Var rätt så länge sedan jag läste dessa två mästerverk. De delar som har fastnat mest i mitt minne är allt underligt kaffe, den ondskefulla påfågeln and The String! (It wasn't just string.) And the paperclips! (Yeah, they're just paperclips..) Jag borde skaffa mig ett liv, jag inser det.


Inte för att det egentligen har något med saken att göra, men tänkte bara upplysa om att författaren i fråga har "The Dark Mark" intatuerat. How badass is that? Känner mig lite avis just nu, speciellt med tanke på att min vänstra underarm redan är upptagen, så att säga. (And she has String! Syntes tydligt på bilden på hennes tatuering.)

*attempting to get a life*

Epic Fail.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0