Valborg/Skåne/Danmark

Är jag så där långsam nu igen?
Kanske det.

Iaf. Valborg.
En hednisk högtid som går ut på att tända en stor brasa för att fira vårens återkomst. Låter väl trevligt?

Men ingen brasa blev det. Klockan halv 9 började vi fundera på om vi skulle förflytta oss ut någonstans och då var det kanske lite för sent redan.. :S Vi är inte direkt snabba i starten.

Nu börjar jag på fel ställe som vanligt. Iaf. Valborg. I Skåne, hos AnnSofi och John. Åkte ner på valborgsmässoafton och spenderade den kvällen med att spela det sofistikerade spelet "Fia med hutt." Och trotts att jag repeterade ggr försökte övertyga AnnSofi att det var hon som var "Fia med hutt" så var hon inte övertygad. Och btw, hon fuskade, den lilla cheatern.. Vi började spelet med.. med.. med något med en rätt så liten alkoholhalt..?? Minns inte. Vodka och någon sorts energidryck tror jag. Men efter ett tag var det någon som ångrade sig och tyckte att det skulle vara ren vodka i glasen, och det var inte jag.. En typisk ond plan som gick ut på att supa mig full så jag skulle förlora, men se det gick inte. ;) När spelet var slut och jag stod som obesegrad vinnare så halsade Fiahutten resten av vodkan och tvingade mig att plocka hennes ögonbryn. Tror aldrig jag har varit så nykter när jag har plockat någon ögonbryn förut. Det kan bara bli bättre.

På fredagkvällen hade vi uppdaterat oss något, och spelade det något mer utmanande "Ölspelet" med varierad framgång. Då jag har lovat mig själv att jag ska sluta dricka öl(var vänlig bortse från gårdagens bildbevis på motsatsen) så blandade vi ist drinkar. Här måste jag passa på att påstå att jag inte på något sätt kan beskyllas för att drinkarna var något starkare än genomsnittet. Det var inte jag som bad mig att blanda dom.. Iaf. Spelet gick ut på att ta sig runt en spelplan och samtidigt göra de olika saker som stog på rutorna man hamnade på, av vilket de flesta gick ut på att dricka olika mängder sprit. Där fanns även utmaningar som tex att berätta ett skämt, dansa tryckare runt bordet, svara på frågor och kyssa alla medspelarna. Hmm. Jag undrar vem det var som designade det spelet..
AnnSofis sambo hade förflyttat sig in i sovrummet för att se på film, eftersom vi förde för mycket oväsen i vardagsrummet. Så när vi har spelat färdigt, vad gör vi då? Jo, vi förflyttar oss också till sovrummet såklart. =P Väl där placerar vi oss mellan John och TVn och börjar ha väldigt udda diskussioner. Ett av ämnena som jag minns olika frisyrer för down under, if you catch my drift. Här kanske man borde tillägga att vi alla tre befann oss i en dubbelsäng och att iaf 2 av oss var nakna. Eller så kanske man inte borde tillägga det.

Moving on then.

På lördagen skulle AnnSofis mor över till Danmark (Vf vill jag säga Gotland?) på något möte om deras sommarstuga, så vi hängde på. Under mötet åkte vi runt och tittade lite i omgivningen. Bland annat var vi nere vid stranden och på Netto. Vet inte om det är jag som är lättroad, men jag tycker det är kul att man kan kliva in på Netto och inhandla en Bacardi Breezer för en tia. =D Precis efter att vi hade gjort det så kom AnnSofi på att hon körde och inte kunde dricka. Synd för henne, inget vi andra led av. (Muahaha..) När mötet sedan var slut så åkte vi till Bakken. Ett nöjesfält som påminner om Liseberg och som jag envisas med att kalla "Baken." I min värld existerar dubbel-k bara i finskan. Perkele kukkamulta. (Miksi opetella mitään uutta?) Anyway. Senare på kvällen kom Johns bror och hans flickvän/sambo/fästmö. "Bättre hälft" kan vi kalla det. (Eller kanske "sämre hälft"?) Jag kanske skulle sagt att AnnSofis lillebror och Johns lillasyster var med också.. Tror jag pratar i fel ordning igen. Det är en sjukdom, jag lovar, inte mitt fel.
När vi var på väg hem till Sverige igen så stannade vi på en mack och köpte på oss ett gäng Bacardi Breezer och Smirnoff Ice. Tanken var att vi skulle fortsätta ha trevligt när vi kom tillbaka till Staffanstorp. Vilket gick lite utför, med tanke på att alla verkade halvdöda och bara ville gå och lägga sig. Men det är tanken som räknas. Eller något liknande.

Har en svag känsla av att vi säkert gjorde något på söndagen också.. Hmm.. Senildement vid 20 års ålder, det är inte lätt. Jag fick en kexchoklad av AnnSofi iaf, det minns jag bestämt. Och sedan åkte jag hem.

αΩ

Känner instinktivt att jag gick upp alldeles för tidigt idag, och jag ska upp ännu tidigare imorgon. Man kanske borde gå och lägga sig? Eller så kanske man skulle läsa några kapitel på sin senaste slashroman och vara halvdöd imorgon också? Decisions, decisions. Hittade precis en grupp på facebook som heter "Bottom Gay i Stockholm". På tal om ingenting. Eller möjligen på tal om.. Är det bara jag som tycker det är kul att någon ens kom på tanken att starta en sån grupp? 5 medlemmar har de, för övrigt.  Nej, nu blir det lite Bond.

Hyvää yötä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0