Konsten att roa sig med Google 2: The Predictive Fill Tool

((Jag vet.
"Konsten att roa sig med Google 1" skrevs för en evighet sedan, men jag har helt enkelt inte känt för att fortsätta.
Until now, that is.))

On with the business then.

The Predictive Fill Tool alltså. Låter kanske inte så skoj, men det är det. (I min värld iaf)

För er som inte vet vad detta handlar om så kommer nu en kort och väldigt obegriplig förklaring à la Zara.

Alltså. Google. Där söker man efter saker. Man skriver in det man vill hitta i sökfältet och trycker sedan på Enter. (Så, nu har ni fått lära er att googla också..) Kanske har ni lagt märke till att när man börjar skriva så tvingar Google™ på en en massa olika förslag på vad andra har sökt efter. Kanske är det så att det är just det du vill söka efter nu. Men mest troligen inte.
Iaf.
"Predictive Fill" är just detta, att google försöker förutse vad du ska skriva.

Tillåt mig att demonstrera.



Efter varje föreslagen sökning får man även se hur många resultat sökningen i fråga har. Här ser man till exempel att det finns 22,5 miljoner resultat för "why can't i own a canadian", medans det bara finns 2 miljoner resultat för "why can't i get pregnant". Detta får mig att dra slutsatsen att allt fler vill köpa sig en kanadensare istället för att skaffa barn. Och när jag tänker efter så inser jag att.. Jaa, varför inte? Kanadensare är trevliga. Tro mig, jag har varit i Kanada.


Nu tar jag för givet att alla förstår principen med detta "experiment", nu ska jag delge er några av mina senaste sökningar. Brace yourselves.



Hur gör man barn? Visst känns det tryggt att veta att dagens ungdomar kan lista ut hur fortplantning funkar på egen hand. Speciellt med tanke på hur mycket gnäll det brukar vara från lärarnas håll när det vankas sexualundervisning i skolorna..
För övrigt så är det enda som fått fler resultat "hur gör man en blogg". Skönt att se att ungdomarna har skilda intressen. Vi som inte vill fortplanta oss får blogga istället.





Vad gör du om framhjulet släpper i en kurva? Detta kan ju onekligen vara bra att veta. Det vill bara till att man tänker på att googla fram svaret innan man ger sig ut i trafiken.




Jag måste ju påstå att alla de förslagna frågorna är väldigt viktiga, och tåls att funderas på. Men jag måste nog ändå påstå att min favorit är "Vad gör man när man har tråkigt?" Och svaret är? Googlar, såklart! LOL.
Någon mer än jag som tror att de 2 sista frågorna på något sätt går hand i hand? Jag menar, man borde ju ha listat ut svaret på den första om man behöver fråga sig den andra..



"Varför är" borde ju ge väldigt breda och filosofiska frågor som resultat. Ungefär som "Varför är Simpsons gula och inte rosa?". En väldigt djup fråga. Men vad jag egentligen sitter och funderar på just nu är varför Åke är sjuk, kan det ha varit något han åt?




När vet man att man är kär? Förhoppningsvis i god tid innan man vet något av det andra. (förutom det näst sista, vet inte var det kom ifrån..)




För att han slutar att fungera så fort man ber honom att göra flera saker samtidigt.




Ibland måste man ju bara erkänna att en del saker är så mycket roligare på engelska, därför ska vi nu testa det också. And I don't know what I am sinking about..



What the hell? Vad är det för folk som bor i staterna egentligen? (Och ja, jag tänker helt ignorera Storbritannien i den här frågan, eftersom jag aldrig kan tro något ont om landet som gav oss Harry Potter och bisexuella scifi-hjältar. Och även om jag skulle räkna med dom, så kvarstår det faktum att det är mycket mer folk i USA, så resultatet är troligtvis deras fel ändå.)
Anyway. Här märker man igen hur 2 av frågorna hör ihop. Nämligen de två första, eftersom svaret är detsamma. (Ouch, det gjorde fysiskt ont att förolämpa Mac, men det faktum kvarstår att ingen vid sina sinnens fulla bruk skulle inhandla en..)
På tal om "when should i harvest my weed".. Nej föresten, jag tänker inte kommentera..



Tack!! Jag har alltid funderat på vart rommen tar vägen. Känns skönt att veta att jag inte är ensam om mina funderingar. Btw, om du funderar på svaret till "why is the man driving in the kitchen" så kan det ha att göra med att rommen är borta..




LOL. Jag vet ärligt talat inte vad jag ska säga om det här.. Lite sorgligt att "why do i have no friends" har flest resultat. Världen vore så mycket mer intressent om frågan "why do i have to be mr. pink" ställdes lite oftare.. (Ta av dig den rosa kostymen så kanske vi kallar dig något annat..)




För att han är dum i huvudet. WS är något som borde vara förbjudet. Eller iaf utföras där jag slipper se och höra om det. Någonsin. Och då menar jag att jag vill inte höra om det på google heller, så sluta fråga.



What the hell is quality? Google.




Antingen är det så att alla föreslagna sökningar har något att göra med att gå i pension/bli gammal eller så är det så att jag börjar få slut på idéer om vad jag ska googla..




Nu ska jag sova. Försökte övertala mig själv om att jag skulle fixa med det här imorgon. Men jag är svår att övertala ibland. Så jag satt och googlade, klippte bilder och skrev kommentarer istället för att sova. Och nu ska jag gå upp och gå till jobbet om 2 timmar. Lyckat.





Förlåt, men det var för roligt för att låta bli. För att citera Shane McCutcheon om gaydar: "Everyone's got it. You just have to tune it in." Eller varför inte ladda ner det? LMAO. Förlåt, det är inte roligt egentligen..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0