Melodifestival vs Utgång, lätt beslut.

Jahadu, nytt år.
Känner mig lite långsam, det är tydligen redan februari.

Nu har melodifestivalen dragit igång också, vilket innebär att det snart även är dags för Oscarsgalan. I min värld borde ju årets galor/festivaler hållas i slutet av året, men inte då.. Iaf filmgalor, de priserna dom delar ut nu blir ju för förra årets filmer och inte för årets.

The World According to Zara. Försök föreställa er det bara för en sekund.. Vore det inte underbart? Inte? Bara jag då, ok..

Melodifestivalen, som sagt var. Var redigt länge sedan jag följde det ordentligt, men av någon underlig anledning var jag faktiskt nere i Karlskrona och såg spektaklet live förra året. Betala för att se något live som man vanligtvis inte ens ser på TV? Haha, jag är för konstig ibland..

I år firade vi denna högtidliga afton genom att supa oss fulla och gå ut på pubben. ;P
Men innan dess stog faktiskt TVn på någonstans i närheten så att man fick höra låtarna. Jag måste erkänna att det var rätt så mycket andra ljud i omgivningarna så man missade rätt så mycket. Fast å andar sidan var det ju inte så mycket att ha. Det enda som höjde sig över genomsnittet var Nina Söderquist och Alcazar. Sanningen att säga var det nog så att Nina var bäst, men jag röstade endå på Alcazar (three guesses why).

Allt som allt var det en trevlig kväll. Uttrycket "Peta på musen" användes många ggr av någon underlig anledning.. (fråga mig inte vf) Men det bästa var nog strax innan vi skulle åka in till stan, då en anonym festmedlem (låt oss kalla henne "Sara") ställer sig upp och säger: "Då ska jag bara gå och vaxa mig först."
WTF? Nödvändigt? Haha.

Väl inne i Oskarshamn märker man rätt så fort att det är väldigt folktomt, antagligen på grund av Melodifestivalen. Men som någon uttryckte saken, det fanns ju gott om plats till oss då. Bristen på folk gjorde även att ljudnivån var betydligt lägre än vanligt, vilket i sin tur ledde till alldeles för mycket samtalande.. Kan inte för mitt liv minnas hur vi kom in på det eller vem det var som började prata om det, men jag minns bestämt att vi pratade om något.. Hoppas man inte chockade alldeles för mycket med sina åsikter, i så fall ber jag om ursäkt.

Note to myself: Mindre öl nästa gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0