Interrupting your normal programming..

..with a message from real life.

Tro det eller ej, men det blir ingen frågelista idag. (GASP!) Ok, kanske smyger in en senare ikväll, men just nu har jag något annat jag vill förmedla.

Är inte internet fantastiskt ibland? (Heavy on the sarcasm)

Häromdagen (Igår? Jag har verkligen ingen tidsuppfattning..) var det något fel med vårat internet. Jag bråkade med alla sladdar som någonsin har varit i närheten av datorn eller ADSL-modemet och tryckte på "Diagnostisera och reparera" fler gånger än jag gjort sammanlagt i hela mitt liv tidigare.

Sen börjar man fundera på vilken månad det är, och om det möjligtvis kan vara så att man har missat att betala avgiften..

Men nu är det ju så att vårt internetbolag är så otroligt high-tech att de skickar ut alla sina räkningar med mail. Vilket innebär att vi inte kunde kolla om det fanns någon räkning som inte var betald.. Inte heller kunde vi ringa och höra eftersom vi inte hade något nummer, för nummret står ju på räkningen som finns på mailens om man inte kommer åt.

Suck.

Till slut fick man (inte jag) förflytta sig hem till närmaste släkting med internetanslutning för att kontrolera. Det visar sig då att räkningarna är helt i sin ordning, och det kan inte vara därför det inte fungerar. Vederbörande beger sig då till vår internetleverantörs hemsida för att ta reda på ett nummer som man kan ringa för att fråga vad i helvete de tror de håller på med när de försöker hålla mig separerad från ett ändlöst lager av slash.

Anyway.


På deras hemsida står det då att de för närvarande håller på med någon sorts service som kan göra att det uppstår vissa störningar i anslutningen, men efter kl 16 ska allt vara som vanligt igen. PÅ DERAS HEMSIDA. Är de helt dumma i huvudet? Hur hade de tänkt att man ska kunna gå in där och se det när internet inte fungerar?

Jag blir så trött ibland. Tur för dom att jag hade ett lager med pdf-filer för nödfall så som detta.

Sist men inte minnst vill jag bara påpeka att internet började fungera igen kl 17.20, alltså 80 minuter efter det var utlovat. Om de inte vet så behöver de ju inte säga något, eller dra till med en senare tid för säkerhets skull. Hade de sagt 18 ist för 16 hade man varit helnöjd med 17.20. Nu är jag bara allmänt sne.

Nej, nu får man väl utnyttja internet så mycket man kan medans det fungerar, man vet ju aldrig när det lägger av igen.

Kommentarer
Postat av: Camilla

tackar :)

2009-08-12 @ 18:14:50
URL: http://camiillan.blogg.se/
Postat av: Insane

Nej tyvärr har ingen aning vad det är för städer :(

2009-08-16 @ 00:29:47
URL: http://insane.bloggproffs.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0