"Text on 9 keys"

Idag haver Zara bråkat med sin största fiende. Nämligen T9-funktionen på hennes Samsung.
Zara + teknisk = Yeah, right, in what universe?

Haha, nej. Om jag ska vara ärlig så är t9 en av de få finesserna på min mobil som jag faktiskt förstår mig på och uppskattar. Även om han ibland skriver lite konstiga saker, speciellt när alkohol är inblandat.  (Låt oss kalla det "Freudian slip", hehe..)

Men idag var han lite tjurig verkade det som, och lät mig df inte skriva vad jag ville. Inte nog med att han påstår att mina ord inte finns (Mummel, som om att jag pratar konstigt, tss..) utan idag gick han steget längre och lät mig inte ens lägga till vad jag ville i ordlistan. Visste ni att det finns en begränsning för hur många bokstäver man får ha i ett ord när man skriver sms? Så otroligt töntigt. 18 bokstäver får man bara ha(på Samsung iaf). Df går det inte att skriva vissa ord, däribland "avbeställningsskydd". Men tänkt om jag vill skriva avbeställningsskydd i mina sms då? Mummel. Fick stava det fel med flit, vilket iofs inte gör så mycket eftersom personen i fråga vet att jag är deltids-dyslektiker. Hehe, man kan ju alltid hoppas att hon inte märkte något..

Och ja, min mobil är en han. You don't think I can tell?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0