"Minnesvärda uttryck från Tunisien" Igen.

I'm sorry, I just can't resist.. Den här veckan är det som sagt var 1 år sedan jag var i Tunisien. Nu sitter jag här och minns alla konstiga saker mitt resesällskap hävde ur sig udner resans gång. Vilket självklart gör att jag vill dela med mig av det roliga till er alla. Hehe, håll till godo.. (Återigen skamlöst kopierat)



Tunisien kan ju vara en upplevelse i sig, men en resa blir aldrig roligare än resesällskapet har jag hört..
Nedan följer några exempel på saker som mitt anonyma resesällskap har kläckt ur sig, låt oss kalla henne "Sara."

Varje dag blev man förföljd på gatan av en cigarettförsäljare, för att illustrera att vi inte röker vänder sig Sara till mej och säger: "You don´t smoke, va?"

Det går reklam för Lost på tvn: "Jag undrar vad som hände med mitt gasmoln?"

"Men den gömde sig!!" Ursäkt för att hon inte hittade plånboken så att jag fick lägga ut för utflykten.

"Bjäller, bjäller." Som ljudeffekt till alla hästar som var överallt. Till Saras försvar var dom utrustade som Rudolf. (med bjällror, inget annat..)

"Svajer, svajer." Som ljudeffekt till att palmerna rör sig.

Jane i Mr & Mrs Smith har många bilar: "Hon gick in i sin bilgarderob."
Några minuter senare: "Garage, kanske det heter.."

Sara är i telefon med sin mor: "Det är så varmt så man orkar inte äta så mycket, man dricker mest." En vid tystnad på båda håll. "Vatten, alltså!!"

"Jag lyssnar inte på folk, jag försöker bara höra vad dom säger." Well, who doesn´t..

Sara tittar ner i sin urringning: "Nu får det f*n va nog!!"


För att bevisa att jag är en trevlig person som bjuder på sig själv tänkte jag avsluta med ett bevis på att jag är döv..

Sara har gått i sina mördarskor och har sår på fötterna. "Jag har nog fotcancer." säger hon. Jag hör inte och funderar på att fråga vad hon sa, men bestämmer mig för att ist komma med en egen kommentar: "Du har nog fotcancer.."

Jaa, man har så roligt som man gör sig..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0