Jordens undergång

Då har det blivit dags till slut.
Nu ska jag delge er min åsikt om Jordens undergång.
Domedagen skall komma då Gud.. Eller vänta nu, jag e ju inte kristen, hmm..

Nej.
Det jag pratar om är givetvis folket på CERN som har en Partikelaccelerator i Geneve som ska återskapa händelserna när universum skapades. Jag har nu fått höra från många olika håll att Jorden kommer att gå under i Oktober (12e lr 21a, jag och datum..) när maskinen startas.

Men i alla fall. Nån gång i oktober ska två protoner kollidera med varandra i ett slags mini-big-bang. Detta ska ge oss en större förståelse för hur universum skapades och vad det består av. Vad är egentligen "mörk materia", den så kallade motsatsen till vår "riktiga materia"? Jag som stolt SciFi-nörd har hört alla uttryck dom använder flera gånger, och det ska nu bli kul att få reda på vad det egentligen betyder. ("Reverse the polarity of the neutron flow", haha, nej, men ärligt..)

Men åter till Jorden undergång.
Det finns alltså folk som säger att  när protonerna kolliderar så kommer det att skapas ett svart hål som slukar hela jordklotet.
Joo, men vist..
Inte mig emot, ska jag dö ung så finns det väl inget bättre sätt an av ett svart hål. Tänk bara på början av Gene Roddenberry´s Andromeda.

Men ärligt talat? Ett svart hål? Dom återskapar ju universums skapelse. Varför bildades det då inte ett svart hål när universum bildades som drog i sig allt som inte fanns än.

Tror ni ärligt talat att forskarna skulle trycka på On-knappen om dom hade den minsta misstanke om att det skulle innebära slutet för mänskligheten? 6000, sex tusen. Jag vill bara att ni ska förstå mängden. 6000 olika forskare jobbar med projektet. Vilket inkluderar hälften av världens alla partikelfysiker. (Den andra hälften önskar att dom vore där) Om alla dom jobbar med det och tror att det kommer att fungera, ska då vanliga medel-Svenssons stå och säga att det kommer bildas ett svart hål? Hur i helvete har dom kommit fram till det? Ärligt talat.. Folk kan vara bra idiotiska ibland. Det jag undrar är hur forskarna vet vad som hände vid big bang. (Tekniska råd från Theta Zigma?)

Jag vill nu passa på att citera David Milstead, partikelfysiker vid CERN:

" Den som påstår detta kan inget om fysik. Det finns absolut ingen fara i detta och jag förstår inte varför människor tror det. Vi har massor av högenergikollisioner hela tiden med partiklar som kommer från rymden och kolliderar med vår atmosfär. Det är betydligt kraftigare krockar än de vi kan göra i Cern, men världen har inte gått under för det." (Aftonbladet, 090808)

Eftersom min förhoppning är att man inom min livstid ska kunna shoppa en TARDIS på ICA så måste jag påstå att jag är för alla sorters teknisk framgång, och det ska bli intressant att se om dom lyckas skapa någon mörk materia och vad man kan ha den till.

Visst kan det gå fel, rymdfärjan byggdes inte på ett försök, men jag tror absolut inte på att hela mänskligheten kommer att gå under. Möjligen att Schweiz går förlorat. Synd på chokladen, men handen på hjärtat, dom har ju aldrig hjälpt nån med något, dom neutrala djävlarna.

Jag förbereder mig med att inhandla ett lager choklad och tömma mitt schweiziska bankkonto och istället fylla madrassen. Men om världen går under, om hela männskligheten är på väg att försvinna in i ett svart hål. Då lovar jag att jag för första gången i mitt liv ska erkänna att jag hade fel. Varpå jag ska SMSa AnnSofi och meddela att jag inte menade det där jag sa om Marocko, samtidigt som jag ser mig om över axeln efter en blå telefonkiosk..

Vem är det egentligen som säger att svarta hål är något dåligt? Finns det några bevis för vad som finns på andra sidan? Kanske är det något mycket bättre än Marocko after all. Positiv inställning.


"Allons Y, Alonso."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0