Höstrensning

Fick för mig häromdagen att jag skulle rensa ur mina bokhyllor och göra mig av med saker jag inte behöver. Detta tunga beslut fattades efter många om och men då jag insåg att jag helt enkelt inte har plats med alla mina saker.

Av någon underlig anledning verkar alla i min närhet vara överrens om att jag äger alldeles för många saker.

Fick ihop förvånansvärt mycket skräp. Det är ofattbart hur mycket jag har samlat på mig genom åren. Slängde en kartong + 4 kassar med saker/skräp.

Jag blev själv förvånad av den mängd papper jag hade på lager i form av affischer och tidningsutklipp. Hittade säkert över hundra kändisaffischer i dubbel A4-storlek som aldrig hade varit uppsatta. Varför sparar man på sånt? Hmm.. Jag upphör aldrig att förvåna mig själv.
Sedan är det ju det 40talet affischer i 60x90cm-storlek som ligger i skåpet över garderoben också.. Hmm, måste se till att få tag i nån med samma intressena som jag som är i behov av lite finare väggar.

När jag sedan har rensat bort allt överflödigt och stolt ska berätta för mor hur mycket jag lyckades göra mig av med så svarar hon: "Det är ju bara för att du ska kunna köpa fler saker." Kanske d, so what? Nu har jag ju plats över, något måste jag ju fylla ut det med.

Jag är fast i en ond cirkel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0