Från Tolkien till Rice

Bibblan idag då.
Vet inte varför, men när jag är där så går jag bara omkring i lite mindre än halva skönlitteratur-avdelningen.
Mellan Tolkiens samlade verk och den enda Anne Rice-boken på hela bygget.
Där trivs jag bäst.
Kanske att jag då och då förflyttar mig utt till "K" för att titta efter en Stephen King-bok åt mor.
Sedan går jag tillbaka till min trygga tillvaro i ena hörnet av biblioteket.
Problemet är att jag har kollat igenom alla böcker där ett antal gånger och vid det här laget läst de flesta som jag är intresserad av att läsa.
Ska man behöve ge sig ut på upptäcktsfärd för att få något nytt att läsa?
Kanske det.
Men inte den här gången.
Jag lånade Anne Rice-boken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0