Superlim, jomenvisst..

Alla vet ju hur det är med superlim i komedier. Någon råkar få lim på sig och fastnar sedan ordentligt i nästa sak han tar i.
Man skrattar men tänker samtidigt att det är helt jävla överdrivet, för man fastnar ju inte så fort och så hårt i verkligheten.

I beg to differ.

Köpte ett pussel på Tradera, självklart saknades det bitar. Skulle därför fixa nya, vilket innebär att man måste skicka blanketter till Italien där dom trycker pussel för Clementoni.  På en av dessa blanketter ska man limma fast streckkoden från pusselkartongen.
Eftersom jag inte orkade leta efter mitt limstift tänkte jag att jag kunde ta det nyinköpta superlimmet. Borde ju funka. Innan man kan använda det måste man öppna tuben på samma sätt som man gör med en kaviartub. Eftersom saxen låg i närheten efter att jag klippt ut streckkoden så tog jag den och tryckte ut ett hål i limtuben. Vilket resulterade i att det skvätte lim på allt som fanns i närheten.
Nu tänkte jag givetvis lägga ifrån mig saxen och torka bort limmet innan det torkade.
Trodde jag ja.
Det gick inte lägga ifrån sig den.
Jag hade väldigt effektivt limmat fast saxen i min hand. Jag lyckades dessutom limma fast blanketten i bordet och göra mitt hår till ett skatbo då jag försökte få bort limmet som fastnat där.
Vad jag däremot inte lyckades med var att limma fast streckkoden på blanketen. Den fastnade minsann inte hur mycket lim jag än använde. Det slutade med att jag (efter att jag hade skrapat bort blanketten från bordet) fick tejpa fast den.

Nästa gång jag ser någon limma fast sig själv i något på tv ska jag skratta lite extra och tänka tillbaka på hur jag fick slita bort saxen ur min hand med risken att förlora ett par fingrar på köpet.

Kommentarer
Postat av: Daniel

heh.. så det kan gå med lim!

2008-10-17 @ 20:36:30
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Annsofi

hahah bra jobbat!! de ska vara du till att lyckas med sådant:P

2008-10-17 @ 21:55:02
URL: http://adiprovista.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0