Lågbudgetsjukhus.

Har varit inne för att ta blodprov på sjukhuset i Oskarshamn. Blodprovet skulle sedan skickas på vävnads- och HLA-typning på Karolinska sjukhuset i Huddinge. I papperna som jag fick hem tillsammans med provröret stog det att om jag var blodgivare skulle blodprovet helst tas på min blodcentral.
Ordentlig som man är ringer man ju o hör med blodcentralen, varpå man får svaret:"Jaa, det är bara att komma in, du behöver inte boka tid eller något."
Ett par dar senare kliver man in på blodcentralen med provrör och dokument i hand. "Jaså, det vet jag inget om.." säger tanten som är där och tittar lite förvirrat omkring för att se om någon annan i närheten har någon susning om vad jag pratar om..

Nehe. Fick ta och promenare bort till provtagningen. Där blir man insläppt direkt och det dröjer inte länge förrän frågan om jag är blodgivare kommer upp. Ja svarar jag, och då undrar honom jag brukar ge blod här (där) i Oskarshamm. Ja svarar jag igen och hon ser lite förvånad ut. Sedan ger hon sig iväg  bort till blodcentralen för att få en utskrift på min blodgrupp, blodvärde och whatever det är mer. Och så kommer blodgivarchefen bort till provtagningen och vill prata med mig (en liten tant som sder ut som Umbridge i Harry Potter). Alla verkar undra varför jag inte helt enkelt tog blodprovet borta på blodcentralen. Ärligt talat så undrar jag det också. Konstiga människor.

När sedan allt är färdigt så ska ju blodprivet som sagt var postas till Huddinge. Provtagarnissen kollar lite försynt på mig och undrar lite försiktigt om jag inte skulle kunna lägga det på lådan på vägen ner..

Lågbudgetsjukhus. NI har väl lådor för utgående post överallt, så ska man behöva posta sitt eget blodprov..

Nu vill jag bara tillägga, utan någon som helst anledning, att när jag kom ut från sjukhuset och stängde på mobilen fick jag ett sms från Sara som undrade om vinet hette Pepito..(Pepino) Det tyckte jag var roligt, sen gick jag till Maxi och köpte vitlök. Ibland är jag lättroad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0