"Sugga i Sombrero"

"Jag går ner i min källare.."

Ni vet den där låten som sjungs av nån gubbe med jätte djup röst? Inte? Nehe, men endå.

Har varit på inflyttningsfest i Saras källare i Färjestaden nu. Lr jaa, i Saras systers källare, där Sara nu är bosatt.

Praktiskt som man är tänkte man ju att när man ändå skulle in till Kalmar + Öland så kunde man ju passa på att shoppa lite på vägen. (Inhandlade årets första julklapp) Därför så kom vi nerifrån, från ÖB, när vi skulle hitta hem till Sara. Vilket visade sig vara lite förvirrande. Extra förvirrande eftersom dom hade byggt en ny väg som inte fanns med på min karta, och en annan väg var en fullt funktionell väg i min värld men bara var en cykelbana i verkligheten.

Det slutade med att jag frågade en tant som var ute med två hundar om vägen. "Så långt bort på den här vägen ni kommer och sen till höger." Jävla kärringjävel. Så vilse har jag inte varit sedan.. sedan.. Jag har aldrig varit så vilse. Ringde Sara och upplyste om vad alla vägar i närheten hette, men hon hade aldrig hört talas om dom.
Till slut hittar vi ut till en rondell som hon känner till. Efter att ha åkt åt fel håll i den så många gånger som möjligt så kommer vi till slut i närheten av rätt, vilket visar sig vara nästabn exakt samma ställe som vi var på innan tanten lurade iväg oss. Därifrån var det inte långt alls, och jag hade kunnat vara framme i tid om tanten hade pekat ut rätt väg från början..

Iaf. Kom fram till slut, jättefint hus.
Under itden som vi satt och snackade om ingenting så stog säsong 2 av Hipp Hipp på i bakgrunden. Har aldrig direkt sett på det men hittade snabbt min favoritinslag, "Djur i Hatt." Vilket inte är roligt alls egentligen. Det går ut på att dom visar en bild på (håll i er nu) Ett djur. I en hatt. Detta gör dom lite då och då emellan olika sketcher. Några exempel är "Häst i sydväst", "Ko i klapphatt", och "Sugga i sombrero."
Skrattade så jag höll på att kvävas.
Ibland är jag lättroad.



Blev lite allmän spritprovning =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0