A day in the life..

Lördagen den 4e oktober.
En dag som alla andra.
Klockan ringer vid 03.00. Har sovit 2h. Går upp, stämplar in på jobbet, går och lägger mig igen. Orka.
Får meddelande om att folket blivit försenade från Kalmar. Ställer klockan på kvart i fyra. Kliver upp för andra gången, känns fortfarande som om det är alldeles för tidigt. Hemma igen runt halv 6. Lördag = inget Late Night på tv.
Duschen, sängen.
11.30. Tredje gången klockan ringer idag. Upp igen. Koffein. Seg.
Ena brorsan ringer och påstår att han vill låna mitt bord. Svägerskan ska ha födelsedagskalas och dom har inte redigt plats med alla. Visst, säger jag, ska bara plocka undan mina saker då..
"Jag kommer förbi och skruvar isär det sen" What? Lr inte.. Informerar honom om att han får låna ett bord av mor ist.
Marknad idag.
Plockar fram mockastövlarna för första gången denna höst, ett säkert tecken på att vintern är på väg.
Går till marknaden och chockar alla genom att dyka upp i glasögon. Alla stirrar, ingen vågar påpeka något..
Mestadels skräp på marknaden. Som vanligt. Köper ett bälte för 180kr av en överdrivet jobbig läderarbetare från Ljungbyholm.
"Vad du ser allvarlig ut" påpekar någon. "Jaa, jag var glad nyss, men sen såg jag dig.." Konstigt ögonkast. "Ååh, vad jag har saknat dig. Hej då.." What now? Dög inte mitt sällskap? Slipp då..
Hemma igen, klockan närmar sig halv tre. Vid tretiden är det födelsedagsfika. Ser lite på ett avsnitt Blood Ties.
Väl hemma hos min bror och hans sambo träffar jag hennes pappa för första gången. Han har hjälpt mig stämma min gitarr och upplyser mig om att anledningen till att det inte gick så bra för mig var att stämmapparaten var inställd för en mandolin med 8 dubbelsträngar. Go figure.
Min brorson hade fått en ny pyjamas av sin pappas nya flickväns mamma, alltså min brors blivande svärmor. Han bestämmer sig för att prova den, varefter han säger "Jag ska bli som Zara." Ska man vara stolt eller förolämpad? Whatever, who cares.
När jag ska gå därifrån får jag tillbaka en transportbur som jag inte ens visste att jag saknade. Måste börja skriva upp vilka saker jag lånar ut igen. Ska ju in med två av dem till veterinären denna månad. Hade varit lagom roligt att upptäcka bristen på transportbur 15 minuter innan jag skulle vara där.
Hemma igen. Andas.
Vad har hänt med den gamla goda tiden? När lördagen var den enda dagen i veckan när man stannade inne och tog det lugnt, utan att behöva träffa en massa människor och låtsas vara trevlig. På den tiden när man kunde träffa riktiga människor framåt kvällen på lördagarna.
Människor som man inte behövde låtsas inför.
Testade en av de nya colasorterna till middagen, "Coca Cola Light plus Greentea" Lömsk, men ändå lite intressant. Märkte direkt att kombinationen cola och té inte riktigt är något för mig. Jag som inte kan sova efter en av dom..
Ett par avsnitt till av Blood Ties.
Har fått en flaska Cider med ett bäst före-datum någon gång under 2001. Det står 2.2%, men den luktar nästan renat när man öppnar den.. Smakar lite underligt, men what the hell.
Kommer på att det faktiskt är lördag, så jag plockar fram mitt Smarties-rör som jag tjackade på Netto i veckan. Kalla mig omogen, men smarties smakar bättre i rör än i lösvikt.
Nu vill jag passa på att be om ursäkt till de som mot förmodan har orkat läsa så här långt.. Jag hade helt enkelt inget att göra, och tack vare colan med té i så kan jag inte heller sova.
I apologize.

Kommentarer
Postat av: Annsofi

haha diggade daniels komentar:P jag har funderat på att testa de där cocacola blandningarna men ja.. de har kännts lite lömskt..

2008-10-12 @ 08:34:35
URL: http://adiprovista.blogg.se/
Postat av: Jonas Olsson

Hej kusin vitamin!? HÖHÖ!



Haha på något vänster är det lite intressant läsning.

Ville bara säga det, nu ska jag sova!

Ha det så bra på jobbet inatt ;D

//Jonas

2008-10-14 @ 00:03:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0