Religionsfri vaktmästare, lr inte.

En helt vanlig dag, sitter och tittar lite på platsbanken om dom har några vettiga jobb till mig.
Hittar ett vaktmästarjobb. Går ut på att kratta lite, röja lite snö, fixa med trasiga pryttlar i byggnaderna på området. Ett helt vanligt vaktmästarjobb alltså.
Till saken hör att "området" i fråga är en kyrkogård, och att byggnaden i fråga alltså är en kyrka. Jag är ju inte sådär jätteförtjust i tanken på att behöva limma ihop trasiga bilder på Jesus.. Men endå, trivs med resten av arbetsuppgifterna.

Vad ser jag då?

"Formella krav:
Medlemskap i Svenska kyrkan"

Så dom menar ärligt att jag får gifta mig i kyrkan (inte för att jag vill det, men endå..) och jag får bli begravd på deras kyrkogård, men jag får inte kratta lite i närheten?

Så otroligt töntigt..
Det är ju inte som om att jag ska hålla predikningar precis..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0