Satanister utan koll

Ibland blir jag bara så trött på folk.
Man borde ju ta reda på fakta innan man stoltserar med en symbol.
Dagens så kallade "satanister" (tvivlar stark på att dom verkligen tror på satan, men endå..) brukar använda sig av ett inverterat ("upp&ner-vänt") kors.
Jag antar att dom tror att detta betyder att dom tror tvärtemot vad kyrkan gör.
Puckon.
Inte för att jag är kristen, men endå..
Det inverterade korset är ju för helvete ett Petrus-kors, era jävla idioter!!
En symbol som länge har använts inom katolicismen, enligt mig den värsta formen av kristendom. (Möjligen rivaliserad av Pingströrelsen.) För övrigt så bars korsen förr i tiden oftast upp och ner för att det skulle vara rättvänt när bäraren såg det.
Man kan ju inte bära en kristen symbol och påstå att man är emot kyrkan. Borde man då inte istället låta bli att bära kors för att visa detta?
Eller så kan ju dom efterblivna stackarna använda sig av pentragram. En symbol som den kontroversiella Church of Satan har snott åt sig från de gamla gudinnedyrkarna.  Precis som med korset så tror dom att om pentagrammet vänds upp och ner så att det har en spets rakt neråt och två uppåt som ska symbolisera horn, så står den plötsligt för motsatsen igen. Alltså istället för en kvinna så dyrkar man nu en man. (Och vem fan säger att djävulen är en man, men det ska vi inte prata om nu..)
För övrigt så är en fristående femuddig stjärna inte ett pentagram, inte heller om den är i en cirkel. Ett riktigt pentagram ska vara inskriven i en pentagon, dvs fem raka streck mellan stjärnans spetsar.
Pentagrammets fem uddar står för de fem elementen inom gudinnedyrkan, jord, vatten, eld, luft och ande.
Det har alltså egentligen inte heller något med satan att göra, men det är väl för helvete iaf närmare än att använda sig av en kristen symbol.

För att illustrera hur dumma i huvet alla okristna med upp och nervända kors är, tänkte jag visa en bild på påven "What´s his name" den andre. (Johannes?) Hmm.. som sagt var, jag är inte kristen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0