Obotlig nörd.

Sitter här i min egen värld och äter mackor och dricker té medan jag lyssnar på Harry Potter and the Prisoner of Azkaban.
Har kommit fram till att jag egentligen är en liten nörd, inners inne.
Och faktiskt längst ute också.
Har alla HPböckerna på både svenska och engelska, har läst dom alla ett antal ggr. Nu ska jag till råga på allt lyssna igenom dom också..
Lägg sedan till det min fascination för Stargate, Star Trek, Battlestar Galactica, Doctor Who osv.
Nörd.
Häromdagen var jag hemma hos min moster och hennes man i stan. Vet inte hur det kom sig, men vi började iaf prata om min morbror som bor i Stockholm.
Varpå jag nämnde att varje gång han är nere på besök så  berättar han att han bor på gångavstånd från Västerlånggatan, bara för att reta mig.
Min mosters man undrar självklart varför detta skulle reta mig.
Svaret är enkelt.
Science Fiction-Bokhandeln.
Tänk att bo på gångavstånd från en av de tre SF-bokhandlarna i Sverige.
När jag avslöjar detta ser han på mig med ett frånvarande uttryck i ansiktet, varpå han frågar:
"Ska du någonsin växa upp?"
Även detta svar är enkelt.
Nej.
Never.
Mogen, nej. Nörd, ja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0