Koffeinöverkänslig

Jag har länge påstått att jag kan klara mig utan koffein i form av kaffe. I ärlighetens namn, det smakar skit och gör mig så aktiv att ingen kan stå ut med mig. Ibland när jag måste hålla mig vaken under en längre tid (vilket kan bli länge eftersom jag vanligtvis går upp 3 på morgonen..) så kan jag sträcka mig till att dricka energidryck. En dag skulle jag och en kompis iväg under en lördag. Jag hade varit uppe sen tre och skulle nu vara trevlig hela dagen och en stor del av natten (enligt min uppfattning). Hällde i mig tre burkar energidryck, mer än nog för att sedan inte kunna somna.. Men det värsta va att säkerhetsvakterna på stället vi skulle till inte ville släppa in mig eftersom jag hade min energidryck med mig, och den var oöppnad!! Min kompis däremot släppte dom in med en öppnad vattenflaska utan att så mycket som titta på henne. Där i kunde det ju funnits vad som hellst, for crying out load!! Disskriminering..
Iaf.
Det jag försökte komma fram till var att jag nu har börjat drick té. Grönt té, närmare bestämmt, eftersom jag har fått för mig att det på något sätt ska vara mer hälsosamt. Min första tanke var att i té ska det väl endå inte finnas tillräckligt mycket koffein för att göra mig sömnlös, men ack så fel jag hade..
Jag kan tydligen inte dricka té på kvällen.
Snacka om att vara överkänslig
.

Kommentarer
Postat av: Annsofi

hehe får börja dricka det "supergoda" teet vi blev påtvingade i egypte.. blä vad de var äkligt

2008-08-17 @ 19:17:54
URL: http://adiprovista.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0